...ringt Logitechs kundtjänst för att felanmäla min fjärrkontroll. Det var det sopigaste supportsamtalet jag varit med om (ComHem inkluderade...).
"- Do orsekta, men jag måste ta po mig en troja"
"- Eh... okej."
Sedan hör man killen prata med sina kollegor i bakgrunden...
"- Ja vad ska jag säga? Ska jag ljuga for honom o säga att jag ska göra något tekniskt som kräver min totala uppmärksamhet? Jag schiter väl i vad han tror... Lyssna nu vad jag säger..." varpå han återupptar samtalet med mig.
...ringt Logitechs kundtjänst för att felanmäla min fjärrkontroll. Det var det sopigaste supportsamtalet jag varit med om (ComHem inkluderade...).
"- Do orsekta, men jag måste ta po mig en troja"
"- Eh... okej."
Sedan hör man killen prata med sina kollegor i bakgrunden...
"- Ja vad ska jag säga? Ska jag ljuga for honom o säga att jag ska göra något tekniskt som kräver min totala uppmärksamhet? Jag schiter väl i vad han tror... Lyssna nu vad jag säger..." varpå han återupptar samtalet med mig.
"- Så. Nu har jag tagit på mig kläder".
.
Allvarligt!? Låter som ett fredagskämt.. Snacka om att jag skulle bli förbannad. Du frågade vem som var hans chef va?
.. Varit tillbaka till bb och gjort pku test
.. gosat med två döttrar
.. ätit pyttipanna till lunch
Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?
..fått reda på att min numera någorlunda acceptabla tillvaro på jobbet kommer försämras framöver.
..varit på Glasbanken och hittat ett gäng roliga öl att testa i morron.
..packat väskan - nu ska Jönköping göras osäkert igen!
My motor is stalled but my wheels are still spinning.
..fått reda på att min numera någorlunda acceptabla tillvaro på jobbet kommer försämras framöver.
Samma här. Våra överhuvuden till chefer som för det mesta tillbringar sina dagar på alla andra ställen än i "verkligheten" har bestämt förändrade arbetstider åt oss. Det ska innebära mer kundnytta men resulterar i precis tvärtom. På sikt sämre utbildad personal, längre handläggningstider och mörkad beordrad övertid de dagar man har obligatoriska utbildningstillfällen utanför schemalagd tid.
Comment