webForumDet fria alternativet

ASP vs Java

102 svar · 1 914 visningar · startad av Lukaspojken · sida 6 av 6

GladhMedlem sedan maj 20012 812 inlägg

Microsofts idéer om integration brukar sträcka sig till "integrera Microsoft X med Microsoft Y" - vilket de ofta gör ganska bra - alternativt "integrera Microsoft Z med ett system som körs på Windows", vilket ibland blir bra.

Det var det löjligaste jag har hört. Har du hört talas om Host Integration Server???

Kan ju säga att MS har en brygga mellan MSMQ och IBMs MQSeries. Har dock inte sett att IBM har något motsvarande.

Skulle vilja säga precis tvärtom, att MS lägger ner stora summor pengar på integrationsverktyg för att kunna kommunicera med andra system, medans intresset från andra system att kommunicera med MS är litet.

Det är givetviss ett medvetet val från både MS och övriga system. Inte fan vill IBM att man helt plötsligt kan kasta ut deras MQSeries och ersätta den med en MSMQ, det förlorar de massor med pengar på. Medans MS ser möjligheten att tjäna pengar om man kan använda en MSMQ istället för en MQSeries.

Jag frågade WM-Data vad de tyckte om Dotnet, och de tittade på mig som om jag kommit med skamliga förslag. "Nej, alltså, vi behöver Javautvecklare" sade de, välartikulerat så att jag inte skulle missförstå.

Man skall alltid välja språk och plattform efter det som passar bäst. Om det är Java så är det ju bra att man väljer det om .NET passar bäst så är det idiot att välja JAVA och vice versa...

- Magnus

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Gladh skrev:

Det var det löjligaste jag har hört. Har du hört talas om Host Integration Server???

Det jag mest hört talas om är Biztalk, som är tänkt att vara så bra på att integrera. Och så, plopp, slutar vi följa standarderna.

Gladh skrev:

Har dock inte sett att IBM har något motsvarande.

Å andra sidan finns DB2 till Windows, men inte SQL Server till AIX, Linux, Solaris eller liknande. Sådana här exempel kan vi dra hela dagen.

Gladh skrev:

Man skall alltid välja språk och plattform efter det som passar bäst.

Ja, tack, det är det jag försökt säga hela tiden...

GladhMedlem sedan maj 20012 812 inlägg

Å andra sidan finns DB2 till Windows, men inte SQL Server till AIX, Linux, Solaris eller liknande. Sådana här exempel kan vi dra hela dagen

Det är inte riktigt samma sak!
Eftersom det inte handlar om integration utan om val av program. Om du väljer att ha SQL Server eller DB2 som databas på din windowsplattform spelar ju mindre roll för integration mot ett mainframe system.

- M

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)