Fyndigt, men dumt. Inte särskilt mycket baktanke.
Det är inte irrläror.
Men det är likförbannat fel.
En nazists idéer är inte irrläror, dock fel.
Fel för mej och många fler.
218 svar · 1 598 visningar · startad av Rikard · sida 6 av 11
Låt diskussionen härifrån fortsätta. Anledningen till varför den gamla tråden stängdes och denna har skapats förklaras i det sista inlägget i ovan länkad tråd. \------------------ med vänliga Rikard forumledare, webForum \[Redigerat av Rikard den 17 aug 2001\]
Läs frågan i sin helhet →Fyndigt, men dumt. Inte särskilt mycket baktanke.
Det är inte irrläror.
Men det är likförbannat fel.
En nazists idéer är inte irrläror, dock fel.
Fel för mej och många fler.
Clarkbones.
jag tror ditt inlägg var ett utav de mest lågtstående jag läst. Vad är substansen i ditt inlägg, vad ville du ha ut?. Inte ett skit verkar det som.
Jag ville att du skulle förklara vad som var felaktigt. Gjorde du det?, nej.
Du kom med en massa lågvattenskommentarer istället, med noll innehåll. Inget i det jag skrev eller det journalisten skrivit är fel, det artikeln förklarar är konsekvenserna som högerekonomer vägrar inse av sin högerpolitik. Visa att du kan lite om ekonomi nu då som du skryter om, hitintills har du inte visat ett skit.
rikard!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Detta bör ge en fingervisning.
Heltidsarbetslösa
vecka 33:
418.761
Dessutom deltidsarbetslösa:
182.817
Källa AMS
De som är inne i Aktivitetsgarantin är heller inte medräknade här, ett par hundra tusen ytterligare!.
Platsannonser:
Idag finns 16089 annonser, totalt 24751 platser Källa AMS
alla företag är skyldiga att lägga in sina annonser till AMS om dom annonserar, dom får tex inte bara lägga in hos jobline etc.
När ska du börja inse att det behövs ett visst antal hundratusen arbetslösa i sverige för att denna kapitalist-ekonomi ska fungera?. Rikard, du måste sluta vara så naiv!.
Det jag inte förstår är hur det kan finnas arbetslösa när det finns lediga jobb och lediga platser på högskolor och universitet.
Faktum kvarstår, den som verkligen vill ha ett jobb kan få det.
Individen & Prästen:
Följande saker kallar jag för lögner:
- Det finns inga lediga jobb.
- Arbetsförmedlingen motarbetar de arbetslösa.
Och så en sak till, istället för att hänvisa till långa artiklar så kan ni väl sammanfatta dom och sen lämna en källhänvisning så att den som vill veta mer kan läsa där.
Som jag sa tidigare:
Dock finns inte rätt kompetens på rätt plats.
------------------
The mud can make you prisoner, the plains can make you dry,
the snow can burn your eye but only people make you cry...
Hugo.
Följande saker kallar jag för lögner:
- Det finns inga lediga jobb.
- Arbetsförmedlingen motarbetar de arbetslösa.
titta på mitt inlägg ovan!!!!!!!!!.
Direkt från AMS!!!!!!!.
Prästen:
24751
Det betyder att nästan 25000 är arbetslösa i onödan.
Dessutom är inte alla jobb utanonserade, utan de får sökas manuellt.
hugo!!!!!!!!
Nu får du väl ändå ta och ge dig!.
Ser du inte det jag skrivit?.
418.761
182.817
+ Aktivitetsgarantin uppskattningsvis runt 200 000.
alltså då blir det 618761 st som är heltidsarbetslösa!.
Och 182817 som är deltidsarbetslösa.
Existerar det 618761 lediga jobb i Sverige?, nej det finns 24751st + lite jobb som inte annonserats som är uppskattningsvis runt 5000st. Nååååå? det blir runt 29751st lediga jobb. Måste jag förklara mer eller?.
hugo.
Här får du ytterligare bevis för hur regeringen luras med arbetslöshetssiffrorna!!!!!!.
Här ska ni få se på fan!.
http://www2.ams.se/ams/stat/index.html
här står det:
"Samtliga inskrivna sökande 685434 v.33"
Och så står det:
"Nyanmälda platser (ackumulerat) 331323"
ser ni ackumulerat?. Det betyder ALLA jobb som lämnats in till arbetsförmedlingen under HELA året, men arbetslöshetstatistiken är bara för v.33 , ser ni inte hur dom hela tiden försöker förvilla människor.
Det är inte svårt att presentera siffror, visa en lösning på problemet istället. Dessutom finns det en hel massa lediga studieplatser.
Samtliga inskrivna sökande 685434
Det är alltså alla som finns i deras arbetssökandebank, du kan ändra det till 685434 eftersom jag inte är arbetslös även om jag är med i sökandebanken. Jag vet inte hur det är nu men för 3 år sen när jag gick på gymnasiet fick alla på de yrkesinriktade programmen gå ner till arbetsförmedlingen och fylla i en profil, det blir ganska många.
Det är alltså alla som finns i deras arbetssökandebank, du kan ändra det till 685434 eftersom jag inte är arbetslös även om jag är med i sökandebanken.
Även om du förmodligen också är naiv, så uppskattar jag klarsyntheten i ditt inlägg. :)
Följande fann jag synnerligen intressant. Tittar man noggrannare på listan över "Antal som har fått arbete" och summerar detta så blir resultatet:
428612
Det märkliga i sammanhanget är att endast 331323 lediga jobb har funnits tillgängliga under hela året.
Märkligt. Vi har alltså knappt 100.000 som gör någonting som inte finns enligt statistiken.
Är inte statistik roligt?
Rikard
naiv debattör
Nej Hugo.
Alla som FÅTT jobb blir utskrivna ur arbetsförmedlingen. Hade du varit inskriven fortfarande hade du tvingats in i aktivitetsgarantin för länge sen, tror du bara dom glömmer bort att man är arbetslös eller?, du får brev hem varje månad med tider du måste besöka dem på. Alla som är inskrivna är Aktiva.
Det skulle vara intressant att få reda på vilken situation du befinner dig i Prästen, eftersom du verkar känna dig förföljd av arbetsförmedlingen.
Vad gör dom för/mot dig och vad tycker du att dom borde göra.
Arbetsförmedlingen har verkligen lyckats med att misslyckas med det den borde göra - förmedla jobb.
Vad jag vet finns inte längre lagen att alla lediga arbeten ska in till arbetsförmedlingen. Att regeringen dessutom överväger alternativet att lägga ner arbetsförmedlingen som instans torde säga sitt...
Hoppsan Prästen...
Prästen skrev...
Alla som FÅTT jobb blir utskrivna ur arbetsförmedlingen.
Hämtat från AMV
Övriga med anställning 60437
Övriga inskrivna 45502*
* "Personer som inte omedelbart kan ta ett arbete, men ändå är anmälda på arbetsförmedlingen. Det kan t ex vara personer som inom kort slutar en utbildning, avslutar sin värnplikt eller är föräldralediga."
[Redigerat av Rikard den 23 aug 2001]
Skärpning Rikard.
som inom kort slutar en utbildning, avslutar sin värnplikt eller är föräldralediga
Det jag skrev:
Alla som FÅTT jobb blir utskrivna ur arbetsförmedlingen
Förstår du?.
Prästen... bakläxa. ;)
Hämtat från AMV
Övriga med anställning 60437
Förklaringen på den raden är enligt AMV: Personer som har en anställning men vill stå kvar som arbetssökande.
Förstår du? ;)