Mortfiles skrev:
Smaken och åsikter är som baken...det finns alltid två sidor och en klick i mitten :)
Skämtåsido så respekterar jag din åsikt även om jag inte delar den.
Min åsikt är att Lars Vilk visade en förvånadsvärt oinspirerad sida av sig själv där han väljer att plagiera ett tidigare verk för effektens skull snarare än för debatten. Fantasilöst och fegt för att komma från en konstnär som borde kunnat hitta nya sätt att belysa dom åsikter han tydligt har angående Islam och dess utövare.Det finns en hel del saker man kan ta upp till debatt när det gäller Islam, så varför fokusera på just bilder på Mohammed? Är det verkligen den viktigaste saken att ta upp eller var det bara ett försök att sno åt sig lite berömmelse och trycka tummen i ögat på en folkgrupp han föraktar? Jag luta mer åt det senare så förhoppningsvis betyder det att jag ligger på en av skinkorna och inte i mitten av åsiktsrumpan :)
Du missar alltså hela poängen med ungefär så mycket de går att missa en poäng.
Det handlar inte om huruvida Viilks är en idiot eller inte. Det handlar om hans grundlagsskyddade rätt att uttrycka sin idiotiska åsikt utan att bli mordhotat och att istället få STÖD av sin egen statsminister som tyvärr hellre slickar islamisterna i rumpan och säljer ut yttrandefriheten än står upp för "konstnärens" rätt att säga vad fan han vill.
Detsamma för Nerikes Allehanda (jag tror inte du ens berörde dom i din blogg, men kan ha missat...).
Om du hade bemödat dig med att skumma igenom den här bautatråden så hade du sett att just din åsikt blivit torgförd "några gånger" tidigare, och nu startar du 150:e varvet av samma argument.