webForumDet fria alternativet

Dags att bli kristen!

Småprat

163 svar · 3 671 visningar · startad av Mika3l

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg
Frågan#1

Dags att börja bli kristen på allvar nu då!

Var bara tvungen att riva ner den här och ta med den hem för nån dag sen när jag gick i en korridor på vackra Sunstad-sidan av min skola! :h

Nån mer som har sånt här på skolan? :e

dscf0012.jpg
Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

> Dags att bli kristen!

I helvete heller... §e

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

All religion är en drog för dom svaga, låt dom ha den!
Lita på dig själv, så behöver du ingen annan GUD.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Re: Dags att bli kristen!

Mika3l skrev:

Var bara tvungen att riva ner den här och ta med den hem för nån dag sen när jag gick i en korridor på vackra Sunstad-sidan av min skola! :h

Nån mer som har sånt här på skolan? :e

Jag kanske har missat det roliga, men du rev alltså ner den? Har du funderat på att det finns de som uppskattar den kristna tron?

Lasp skrev:

Ja, fyfan för alla svaga. När Kalle 8 år ligger på sin dödsbädd och hans mor förklarar för honom att han kommer att hamna hos farbrorn uppe bland molnen, i ett sista försök att mildra pojkens plågor, då är de förbannat patetiska, det får jag hålla med om.

[edit]Om nu någon var så dum att de inte förstod det så var det sista stycket skrivet med en gnutta ironi...[/edit]

Medlem sedan sep. 20021 655 inlägg

Mika3l skrev:

Lasp skrev:

Idiotiskt, båda två.

Om någon vill utöva sin religion och bjuder in andra att medverka är det förbannat dumt att riva ner deras inbjudan.
Och att säga att religion är "en drog för dom svaga" är också korkat.

Jag är själv inte religiös, men har full respekt för de som är religiösa.

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Mika3l skrev:

Seriöst, visst bör du komma till tro på Jesus, om du inte redan lärt känna honom. Joh 3:16 sammanfattar det hela väldigt kort.

Jag kan med stolthet erkänna att jag är döpt i en pingstförsamling vid vuxen ålder, även om jag idag inte är medlem i någon församling.

Tror definitivt på att bibeln är guds ord, och att gud är med mig på min vandring här på jorden. Desto mer jag läser dagstidningar och blir påmind om all ondska här i samhället, desto mer känner jag att jag vandrar på rätt väg.

Kom till tro på Jesus vid ca 18:års år ålder, och döpte mig vid ca 20:års ålder. Definitivt inget steg som jag ångrar. :)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Lasp skrev:

:o :OO

Ovanligt dum kommentar...

Är inte troende själv, men jag repekterar dom som är det.

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Varför rev du ner den egentligen?

Medlem sedan juli 20031 132 inlägg

Lasp skrev:

Ooooh... nu är vi inne på känsligt område :p

Jag tror inte för att jag behöver Gud, jag tror därför att det förefaller mig stämma överens med verkligheten. Dessutom är jag inte alls svag, jag har ett väldigt starkt psyke och det hade jag långt innan jag kom till tro.

Bless you all! :bire

Medlem sedan okt. 20034 048 inlägg

obelix skrev:

> Dags att bli kristen!

I helvete heller... §e

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Det enda negativa man kan säga om Lasps kommentar, är att somliga tar illa upp. Men det förtar ju inte visdomen i hans kommentar på något vis.

UlfT skrev:

Det enda negativa man kan säga om Lasps kommentar, är att somliga tar illa upp. Men det förtar ju inte visdomen i hans kommentar på något vis.

Vilken visdom tror du dig se i den extremt dumma kommentaren?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Flyttar tråden från caféet.

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Lasp skrev:

Goo Lasp, goo Lasp! :birp §e

oelbal skrev:

UlfT skrev:

Förklaringen till varför folk är religiösa, trots den totala avsaknaden av sakliga skäl för det.

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

UlfT skrev:

oelbal skrev:

UlfT skrev:

Förklaringen till varför folk är religiösa, trots den totala avsaknaden av sakliga skäl för det.

Varför ska man överhuvudtaget tracka ner på sånt som ger en del människors liv mål och mening, hur korkat man än själv tycker att det är? Är det inte bättre att lägga sin energi på annat?

fiddler skrev:

Varför ska man överhuvudtaget tracka ner på sånt som ger en del människors liv mål och mening, hur korkat man än själv tycker att det är? Är det inte bättre att lägga sin energi på annat?

Läs ordentligt vad jag skrev. Jag ansåg att det fanns en negativ sak med Lasps visdomsord:

Det enda negativa man kan säga om Lasps kommentar, är att somliga tar illa upp.

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

fiddler skrev:

Varför ska man överhuvudtaget tracka ner på sånt som ger en del människors liv mål och mening...

och som dessutom bildar en hel del stora samhällsklyftor som i sin tur i många fall leder eller redan har lett till krig :l

UlfT skrev:

oelbal skrev:

UlfT skrev:

...och förklaringen är att folk som bedriver religiös aktivitet är svaga? Grattis, du har precis dömt ut en större del av jordens befolkning.

Jag ser en stor negativ sak med det påståendet: Det är inte sant.

Medlem sedan nov. 20021 222 inlägg

hehe, miffe smittade det av sig något på dig:-p

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)