webForumDet fria alternativet

Ska homosexuella få adoptera?

Politik & samhälle

141 svar · 1 156 visningar · startad av jabbalizer · sida 8 av 8

Frågan, av jabbalizer

Vad tycker ni? Själv är jag väl inte riktigt positiv. Det finns mycket som måste diskuteras. :l \------------------ Bättre en kniv i handen än två i ryggen!

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Att du är ensamstående förälder visar att du klarar av att ta hand om ditt barn på ett utmärkt sätt utan någon kvinna

Nej, det bestrider jag inte. Inte heller att en ensamstående inte skulle vara KAPABEL... mina åsikter baserar jag på hur jag själv saknade min pappa under uppväxten.... även om de inte var skilda så fanns han sällan till hands. Men visst, det är kul att höra att någon som växt upp med en av föräldrarna tagit detta bra :) .
Jag tror även att det är en klassfråga. Om en ensamstående mamma eller pappa sitter med ett mindre lönande arbete, eller inte har tillvaron tryggad på annat vis och är tvungen att formligen slita och stressa för att hinna med arbete, hushåll och barnens behov så är det ingen bra lösning (även om det är den bästa i just det läget). Självklart får man göra det bästa av situationen och försöka skapa en bättre tillvaro - men det är inget ideal att sträva efter. Jag ser hellre att man kan erbjuda ett adoptivbarn en bra grundtrygghet. Det spelar ju egentligen ingen roll hur mycket kärlek man har - om man inte hinner visa den! Ett ord från många ensamstående är just STRESS. Och jag är böjd att hålla med. Med dessa ord menar jag inte att en ensamstående, är OLÄMPLIG som adoptivförälder (eller som förälder överhuvudtaget) utan att det är mindre lyckat av ovan nämnda anledningar. Jag kan ju ha fel, men det är iaf hur jag tycker.

------------------
Ancilla, face mea laganum!

[Redigerat av PeW den 12 feb 2001]

Medlem sedan jan. 2000229 inlägg

Jaså, jabbalizer, du tycker att man ska stänga tråden för att ämnet är "äcklande". Sådana fasoner är jag stor motståndare till. Samhället ska inte få utvecklas till systemet där "etablissemanget" bestämmer vad man får debattera om.

Dessutom väljer man inte läggning.

Jag kan, för att gå ner till den nivån, nämna mina förslag på moralsamhället:

1. Förbjud datorspel. Det är ett djävulens otyg som bara leder till synd, brott, våld och narkotikamissbruk, förutom mord.

2. Förbjud allt vad porr heter. Det är omoraliskt och skadligt.

3. Censurera alla filmer som har minsta antydan på det sexuella planet. De är skadliga.

4. Internet är farligt för moralen och undergräver den. Åtgärd: förbjud Internet.

5. Det finns skadlig musik som omedelbart måste förbjudas. Samhället går under.

6. Sex är naturligtvis bara tillåtet inom äktenskapet man-kvinna. Allt annat är synd och hotar att undergräva moralen. Förbud är enda lösningen.

7. Naturligtvis förbjuds avvikande sex (som inte sker i syfte att föda barn), det undergräver också moralen.

Detta är mina förslag på den nya Moralstaten Sverige:-)

Jag skämtar naturligtvis, men detta är min åsikt om hur ett moralsamhälle ska se ut. Jag är naturligtvis motståndare till alla sju punkterna.

------------------
Intresserar sig för debatter om olika saker

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)