webForumDet fria alternativet

Ska homosexuella få adoptera?

Politik & samhälle

141 svar · 1 156 visningar · startad av jabbalizer · sida 2 av 8

Frågan, av jabbalizer

Vad tycker ni? Själv är jag väl inte riktigt positiv. Det finns mycket som måste diskuteras. :l \------------------ Bättre en kniv i handen än två i ryggen!

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 2000543 inlägg

Men Damion LÄS för f-n inläggen som skrivit här inne av Sannah, mig och vissa andra innan du uttalar dig om sånt som vi redan kommit med nyttiga argument mot!!!!"*ARG* :(

------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg

Jag skulle personligen alldrig klara av att ha två tex pappor, men det finns ju ioförsej undantag, eller förresten med närmare eftertanka så är jag nog för, tex om en liten bebis blir appdopterad, så vet den ju inget annat och trivs nog rätt bra, och om man är lite äldre typ 13/14 så klarar man nog av att bestämma det själv,,

------------------
Waaaazzzzzzzzzzzzzup!?!

Medlem sedan aug. 2000207 inlägg

Någon som hört om electra & oydepuss komplexet?

(Av freud)

Tror rätt få människor här lär fatta vad jag pratar om, men de som gör det, jag tror på den teorin, i sånna fall hur skulle de gå för barnet då?

------------------
»John
Leader for Nolltre ™

Damion>>Vad snackar du om egentligen? Är du riktigt vaken? HUR skulle alla plötsligt bli homsexuella? Vad är det för fråga?? Tänk om....huuuur skulle det ske, upplys mig?? Lita på mig när jag säger att du säkert känner nån som är homosexuellt eller bisexuell? Smittar det? tja...har du börjat drömma om söta killar på nätterna eller? Det svarar du bäst på själv.

Detta bevisar min teori om att homofobiker är ytterst osäkra på sin egen sexualitet då de tydligen är rädda för att bli påverkade av homosexuella.

------------------
"Den som kommer med dåliga argument bekämpar man bäst genom att låta honom prata på" //Alec Guinness

"Men Damion LÄS för f-n inläggen som skrivit här inne av Sannah, mig och vissa andra innan du uttalar dig om sånt som vi redan kommit med nyttiga argument mot!!!!"*ARG* "

sorry.. brukar alltid kolla på början och slutet..1

------------------
»John
Leader for Nolltre ™

Damion>>drar du av alla upp psykologi? nu talar du ju om barn som av en eller annan orsak började kopulera med sina föräldrar, vad har det ens med sammanhanget att göra?

------------------

Medlem sedan juni 20001 839 inlägg

Sannah

varför? vad är manligt och vad är kvinnligt?

Det går inte att förneka att det finns skillnader mellan könen. Om en kille vill ha någon form av kärleksråd så går han nog hellre och pratar med farsan än morsan.. och om han då har två mammor så blir det ju lite svårt... ;)

Damion

1. Vill påpeka att det du skriver gör mig arg, sur, irriterad, besviken och trött.

2. till sakfrågan:

fattar din poäng men tänk på vad barnet kommer att bli mobbat i skolan...

Jo tack, jag vet mycket väl vad det innebär att vara mobbad i skolan... x( x(
Men det berodde inte på att mina föräldrar var homosexuella... ;)

Det är, precis som tidigare sagts i denna debatt, ett j*vligt dåligt argument.

Man kan bli mobbad för så många saker. Folk som mobbar ska bli omplacerade och få vård.
Man ska aldrig acceptera mobbning. Det är precis som att säga: "Äsh, vi förbjuder homosexuella att adoptera, eftersom någon kanske går och mördar detta homo-par p g a intolerans".

Same shit.

------------------
/ bughawk < bughawk at chello.se >

"Visst är det många som använder Windows, det är många som tittar på Bingolotto också."
- Martin Lindhe

Det var bara en teori..

Visst jag kan krama och kyssa killar utan problem eftersom jag är helt säker på min hetrosexualitet, men jag har ändå en viss smula homofobi i mig, vilket gör mig äcklad av bögar..

Tror jag formulerade mig fel där men....

------------------
»John
Leader for Nolltre ™

Damion:

Visst jag kan krama och kyssa killar utan problem /.../ vilket gör mig äcklad av bögar..

*får inte detta att gå ihop*

------------------

"Visst är det många som använder Windows, det är många som tittar på Bingolotto också."
- Martin Lindhe

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Ja. Läs Sannas, Mirxas och Bughawks inlägg.

------------------
webmaster resources

Jo tack, jag vet mycket väl vad det innebär att vara mobbad i skolan...
Men det berodde inte på att mina föräldrar var homosexuella...

bugahaewkis förklaring kommer snart..

------------------
»John
Leader for Nolltre ™

eh?

------------------

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg

daimon, du måste vara en av dom mest fördomsfulla, hatiska och osäkraste person jag mött.

usch.

------------------
Det finns ingen mening du svarar på det, allt som behövts sägas har redan blivit sagt.

http://www.sanna.f2s.com
http://www.sanna.f2s.com/dagbok.php

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Vi har haft denna diskussion tidigare. Jag svarade JA då, och jag står fortfarande fast vid detta. Det finns ingen kärnfamilj längre.

Bara som ett tillägg till kloningsdebatten kan man ju säga att två homosexuella redan kan skaffa barn med hjälp av kloning. I alla fall om de är kvinnor. Ingen man behövs längre. De har båda äggceller att bidra med och två livmödrar.

Då jag fortfarande står fast vid att göra adoptionsreglerna enklare tycker jag att adoption är ett bättre alternativ än kloning. Huvudsaken är att man kan ge barnet den kärlek, uppmärksamhet och uppfostran den behöver.

Många barn växer upp med bara en förälder redan idag. De får inga problem med bristande faders- eller modersgestalter och blir heller inte mobbade.

Förövrigt så beror mobbingen också på vad barns föräldrar för över för åsikter till sina barn.

------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade

Visst jag kan krama och kyssa killar utan problem eftersom jag är helt säker på min hetrosexualitet, men jag har ändå en viss smula homofobi i mig, vilket gör mig äcklad av bögar..

lesbiska då?

------------------
Det finns ingen mening du svarar på det, allt som behövts sägas har redan blivit sagt.

Det går inte att förneka att det finns skillnader mellan könen. Om en kille vill ha någon form av kärleksråd så går han nog hellre och pratar med farsan än morsan.. och om han då har två mammor så blir det ju lite svårt...

nej självklart finns det vissa skillnader. men vad är kvinnligt? att gå i högklackat med kjol? vad är manligt? att vara skitig, ha sjorta och slips och vara muskulös?

------------------

Vi säger att Per som går i femman har två killar som föräldrar, hans klasskompisar har en tjej & en kille som föräldrar.. Per vet inte hur det är att ha en "vanlig familj". Per får precis lika mycket kärlek av sina två pappor som Anna som går i samma klass, ingen har sagt att Per skulle få mindre kärlek av Annas föräldrar en av hans egna. Men eftersom hans klasskompisar är inte säkra på sin läggning, förmodligen därför de flesta inte kommit in i puberteten ännu. Så därför retas de med han om hans föräldrar, jag tror att om Per skulle visa minsta tecken på homosexualitet så tror jag att hans omgivning skulle reagera på ett annat sätt än om t ex Anna skulle visa något tecken på homosexualitet, eftersom han har föräldrar som är homosexuella. Eller har jag fel?

Nu kommer jag ta in lite psykologi igen.. Vi tar t ex Electra-komplexet där en tjej har en undermedveten sexuell dragning till sin pappa. Eh föresten jag stryker detta, eftersom det är bara min teorier.
Citat:Visst jag kan krama och kyssa killar utan problem eftersom jag är helt säker på min hetrosexualitet, men jag har ändå en viss smula homofobi i mig, vilket gör mig äcklad av bögar..lesbiska då?
Min uppfattning om lesbiska är på ett rätt likadant sätt...
nej självklart finns det vissa skillnader. men vad är kvinnligt? att gå i högklackat med kjol? vad är manligt? att vara skitig, ha sjorta och slips och vara muskulös?

Egentligen är skillnaderna mellan manligt och kvinnligt bara en roll man spelar, så det går inte att sätta ut några sådana gränser..

------------------
»John
Leader for Nolltre ™

men vad är kvinnligt? att gå i högklackat med kjol? vad är manligt? att vara skitig, ha sjorta och slips och vara muskulös?

Lägg ner de där feminism-argumenten... ;)

Jag är redan feminist och jag tycker att det är uselt att samhället är så könsfixarat som det faktiskt är.

Hm. Jag kan faktiskt inte besvara frågan om man egentligen behöver en manlig och en kvinnlig förebild, eller om det är alla som alltid har haft det som behöver det.
:q

------------------

- Martin Lindhe

Visst jag kan krama och kyssa killar utan problem eftersom jag är helt säker på min hetrosexualitet, men jag har ändå en viss smula homofobi i mig, vilket gör mig äcklad av bögar.

Skulle du bli äcklad och du såg två bögar sitta och hångla?

------------------

- Martin Lindhe

Sen tror jag att de som är emot sånt här och tycker det är äckligt blandar ihop sina (sexfixerade)känslor.
Är man helt heterosexuell så är det väl klart att man inte tycker att det är särskilt upphetsande ett ha sex med någon av samma kön, tanken är kanske inte så trevlig. Men det är ju faktiskt säkerligen likadant om man är homosexuell, tanken på att ha sex med någon av motsatt kön är nog inte särskilt vacker.
Blanda inte ihop dessa känslor som rör sex med homosexuellas rätt i samhället, ni behöver inte ha sex med folk av samma kön, ni kommer inte att bli "smittade", men homosexuella är människor med känslor och rättigheter precis som oss alla och vi har inte rätt att såra dem för vad de gör i sängen när det faktiskt inte skadar oss.

------------------

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)