Dagens I-landsproblem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Danne V
    Medlem
    • 2006-08-02
    • 7685

Originally posted by Dryden
    Jag irriterar mig på att länkar hårdkodas att öppnas i nya fönster istället för det jag ställt in i inställningarna - nya flikar. Och Safari går på den lätta varje gång. Crap.
    Ja. Porrsajter är irriterande....

Allvarligt: Jag vet inte när Safari öppnade i nytt fönster senast. Jag får alla länkar att öppna i nya tabbar. Kan du ge en länk till en sida där det händer?
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Comment

• Dryden
      Medlem
      • 2002-08-03
      • 12245

Alla länkar som postas på twitter öppnas i nya fönster. Länkarna i det här inlägget likaså. Och så vidare och så vidare.

...förutom porrsajterna.
      resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Dryden
        Medlem
        • 2002-08-03
        • 12245

...likaså länken på dn.se som pekar mot "Internet i gps från Tyskland".

Comment

• Fredde Mannen
          Medlem
          • 2001-11-18
          • 3498

Originally posted by Danne V
          Jag börjar bli jävligt less på att alla kommersiella TV-kanaler sen några år kör sina reklamblock exakt samtidigt. Förr kunde man ju sappa runt när "den egna" kanalen bröt för att berätta om pensionsparande, billig elektronik och tvättmedel, men nu möter man ju samma skit överallt - samtidigt. Suck.....
          Tur att Public Service kanalerna finns då.. Där slipper man det.
          För lata svin är marken alltid frusen..

Don't try to fix your linux system without knowing where your towel is. It is useful for three things
          1. Muffling screams of frustration
          2. Covering evidence of your ineptitude
          3. Crying into.

Ubuntu forums
          Umbraco é nice.
          Jag försöker åtminstone..

Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul.

Comment

• :stefan:
            Moderator
            • 2000-04-28
            • 8032

Ska man betala något med kort på nätet lite spontant sådär (biljetter exempelvis) gör man bäst i att inte ha Nordea om man inte sitter framför datorn hemma.
            Även om jag väljer Visa (och inte direktbank) så slussas jag lik förbannat till Nordeas site och måste ha dosan till hands...

Jävla stolpskott!
            My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• Dryden
              Medlem
              • 2002-08-03
              • 12245

Därför gillar jag Länsförsäkringars motsvarighet, där man vid korttransaktioner överförs till deras webb där man får ange ett egenvalt lösenord. Shit vad jag svor över det - tills jag fattade hur enkelt det var.

Comment

• Danne V
                Medlem
                • 2006-08-02
                • 7685

Jag börjar bli rejält störd på att TV sänder femtusenåttahundrafyrtiotvå matlagningsprogram i veckan. Där sitter man i godan ro och har inte en tanke på mat. Man sappar lite fram och tillbaka och har på några sekunder sett allt från ugnsbakade oxfiléer med vitlöksbestruken klyftpotatis till punschgräddade chokladbakelser och strax står man där ute i köket och leker Gordon Ramsey och bränner sönder köttfärsen man köpte på rea hos Willys... hmpf....
                Med vänlig hälsning från
                Danne
                ------
                Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                Våga Vägra
                FaceBook

Comment

• Dryden
                  Medlem
                  • 2002-08-03
                  • 12245

På tal om Länsförsäkringar bank, jag irriterar mig enormt på att när jag knappat in en kod från säkerhetsdosan och avslutar knappinmatningen på tangentbordet med ett robust slag på Retur/Enter - så hamnar jag på Avbryt-knappen och jag får börja om. Sedan fucking 40-talet har det väl varit så att return är en bekräftelse. För fan.

Comment

• Dryden
                    Medlem
                    • 2002-08-03
                    • 12245

Skulle inte Telia byta reklambyrå som gjort deras urtrista reklamfilmer allt för länge nu? Tamtadam Telia prata på bla bla bla målarfärg som torkar bla bla bla. Kom igen nu, så jäääävla tråkig.

.

Comment

• LoLo
                      Medlem
                      • 2007-02-22
                      • 1591

Försöker komma på ett i-landsproblem, men .. eller jo, behöver ny datorskärm! Ny hjärna också iofs, eller en liten bit av hjärnan.
                      Tänk om man kunde byta ut minnet mot ett nytt, vore ju apabra. Allting blir som på nytt

Comment

• Mr. N.
                        Moderator
                        • 2002-09-23
                        • 3794

Originally posted by Dryden
                        På tal om Länsförsäkringar bank, jag irriterar mig enormt på att när jag knappat in en kod från säkerhetsdosan och avslutar knappinmatningen på tangentbordet med ett robust slag på Retur/Enter - så hamnar jag på Avbryt-knappen och jag får börja om. Sedan fucking 40-talet har det väl varit så att return är en bekräftelse. För fan.
                        Ah! Det påminner mig om när man ibland hamnar vid en kortterminal och ska knappa in sin kod och sen trycka klar för att acceptera, så har de jävlarna lagt "Avbryt" där "Klar" brukar sitta!
                        Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
                        Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

• :stefan:
                          Moderator
                          • 2000-04-28
                          • 8032

Originally posted by Mr. N.
                          Ah! Det påminner mig om när man ibland hamnar vid en kortterminal och ska knappa in sin kod och sen trycka klar för att acceptera, så har de jävlarna lagt "Avbryt" där "Klar" brukar sitta!
                          Likadant med bankomaterna, ibland sitter "Klar" nere i högra hörnet (nedanför nio, till höger om noll) och ibland sitter den utanför det där skyddet långt ute till höger.

Dessutom, i kortterminalerna - ibland är det remsan utåt, ibland är det inåt. Att sätta avläsare på bägge sidor så det inte spelar nån roll hur man drar korten måste vara extremt kostsamt.
                          My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• Dryden
                            Medlem
                            • 2002-08-03
                            • 12245

Jag tycker man borde enas om en standard för kortterminalerna. Vissa av dem är dessutom hopplösa att använda om man är vänsterhänt med först ett stort skydd för knappsatsen och sen en dåligt placerad magnetläsare. Diskriminering!

Comment

• Dryden
                              Medlem
                              • 2002-08-03
                              • 12245

Tre:s "befria telefonjack"-hippie-reklam får mig att vomera inombords.

Comment

• Danny
                                Medlem
                                • 2004-07-04
                                • 8477

...jag har ett problem med min bil, nu när jag har experimentperiod här med att försöka få bensinen att räcka så länge som möjligt med alla tänkbara hjälpmedel/metoder, så... bensinen tar aldrig slut alltså!!! Får aldrig tanka och börja köra som vanligt igen.... ahhhh
                                dannesholk.se

Comment

Working...