Dagens I-landsproblem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr. N.
    Moderator
    • 2002-09-23
    • 3794

Originally posted by J. Rönnberg
    När jag köpte ett månadskort för SL-trafiken här om dagen fick jag ett kort av typ SL-access. Nu känner jag mig djupt kränkt då SL i reklamen stoltserar med att man minsann får välja färg på kortet, men det fick inte jag . Även det faktum att det är mycket krångligare att se när kortet går ut kvalar in som ett i-landsproblem.
    Pöh! Tänk på oss Uppsalapendlare som kör UL/SL-kort då, vi får inte ens såna där snitsiga Accesskort utan får nöja oss med den gamla vanliga modellen!
    Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
    Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

• :stefan:
      Moderator
      • 2000-04-28
      • 8032

När jag köpte ett månadskort för SL-trafiken här om dagen fick jag ett kort av typ SL-access. Nu känner jag mig djupt kränkt då SL i reklamen stoltserar med att man minsann får välja färg på kortet, men det fick inte jag . Även det faktum att det är mycket krångligare att se när kortet går ut kvalar in som ett i-landsproblem.
      Det bara dom som ser snälla ut som får välja. Jag fick välja. Jag tog ett blått.
      My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• msossna
        Medlem
        • 2002-02-04
        • 279

Originally posted by :stefan:
        Det bara dom som ser snälla ut som får välja. Jag fick välja. Jag tog ett blått.
        Tänk på oss som bor i andra delar av landet där det bara finns en färg, där får ingen välja

Comment

• Danny
          Medlem
          • 2004-07-04
          • 8477

Originally posted by msossna
          Tänk på oss som bor i andra delar av landet där det bara finns en färg, där får ingen välja
          Det är det bästa. Rösta på kommunistpartiet!
          dannesholk.se

Comment

• msossna
            Medlem
            • 2002-02-04
            • 279

Originally posted by Danny
            Det är det bästa. Rösta på kommunistpartiet!
            Ne fri färg på busskorten till alla!

Comment

• J. Rönnberg
              Medlem
              • 2005-01-06
              • 620

Försöker du antyda att jag inte ser snäll ut?

Originally posted by msossna
              Då får du helt enkelt ta och flytta till en del av landet som har den färg på kortet du vill ha.
              www.johnnyronnberg.se
              “I have a really good reason to be loaded to night… I have been drinking all day.”

Comment

Moderator
                • 2000-04-28
                • 8032

Försöker du antyda att jag inte ser snäll ut?
                Så måste det ju vara!
                Eller så ser jag extremt snäll ut, jag fick ju åka gratis på bussen förra veckan eftersom jag skämtade med busschaufförskan.

Comment

• J. Rönnberg
                  Medlem
                  • 2005-01-06
                  • 620

Så måste det ju vara!
                  Eller så ser jag extremt snäll ut, jag fick ju åka gratis på bussen förra veckan eftersom jag skämtade med busschaufförskan.
                  Det är alltså så du tar dig fram genom livet - genom att muta folk och låta oss andra betala.
                  www.johnnyronnberg.se
                  “I have a really good reason to be loaded to night… I have been drinking all day.”

Comment

Moderator
                    • 2000-04-28
                    • 8032

Det är alltså så du tar dig fram genom livet - genom att muta folk och låta oss andra betala.
                    Nä, jag åker buss så sällan att de tydligen anser att det är en så märkvärdig händelse att jag inte ska behöva betala när jag väl gör det.

Comment

Moderator
                      • 2000-04-28
                      • 8032

Meeeh! Satte mobilen på laddning i gårkväll, men trött som jag var märkte jag inte att den hamnade liiite snett. Idag ringde morsan, efter två minuter plingade den till och sa att batteriet snart var tomt...

Comment

• Danne V
                        Medlem
                        • 2006-08-02
                        • 7685

Jag börjar bli jävligt less på att alla kommersiella TV-kanaler sen några år kör sina reklamblock exakt samtidigt. Förr kunde man ju sappa runt när "den egna" kanalen bröt för att berätta om pensionsparande, billig elektronik och tvättmedel, men nu möter man ju samma skit överallt - samtidigt. Suck.....
                        Med vänlig hälsning från
                        Danne
                        ------
                        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                        Våga Vägra
                        FaceBook

Comment

• Poteta
                          Medlem
                          • 2005-05-13
                          • 3014

Hehe, jag var på ett möte med en av de stora satellitbolagen där de bedyrade att det inte finns någon samkörning av reklam. Det beror tydligen på att de flesta väljer att lägga sin reklam en viss tid efter programstart och många program startar ju samtidigt. En förklaring som jag har skapligt svårt att tro på.
                          Mitt företag

Comment

• J. Rönnberg
                            Medlem
                            • 2005-01-06
                            • 620

Originally posted by Poteta
                            Hehe, jag var på ett möte med en av de stora satellitbolagen där de bedyrade att det inte finns någon samkörning av reklam. Det beror tydligen på att de flesta väljer att lägga sin reklam en viss tid efter programstart och många program startar ju samtidigt. En förklaring som jag har skapligt svårt att tro på.
                            Sanningen ligger nog någonstans mittemellan. Sedan finns det bara ett fåtal stora mediebolag i Sverige som äger de flesta kanaler vilket gör att kanaler inom samma koncern säkert har samma policy.
                            www.johnnyronnberg.se

Comment

Moderator
                              • 2000-04-28
                              • 8032

Jag har årskort på Råsunda och ska se AIK-Trelleborg där idag, men jag har Canal+ hemma på tv och där går Bolton-Liverpool idag - samtidigt. Crap.

Comment

• Dryden
                                Medlem
                                • 2002-08-03
                                • 12245

Jag irriterar mig på att länkar hårdkodas att öppnas i nya fönster istället för det jag ställt in i inställningarna - nya flikar. Och Safari går på den lätta varje gång. Crap.
                                resebloggen # twitter # instagram

Comment

Working...