..försökt gå ner med returpapper, men är det så fullt att det nästan ramlar ut ur luckan är det inte lönt att försöka. Sak samma med vanliga sopinkastet - jag undrar om vår fastighetsskötare har semester? Det luktar sommarjobbare lång väg här...
My motor is stalled but my wheels are still spinning.
..gjort massor, jobbat, tvättat och städat taxin inför semestern, gått på semester, tankat Ådin, kollat lufttrycket i däcken, tvättat min fina Ådi, satt mig här, stressande dag..
...gått upp 5.45 för att skjutsa min bror till centralstationen. Han skulle egentligen åkt med nattåget klockan 21 igår kväll men det tåget kom aldrig så långt som till Östersund.
...konstaterat att jag fortfarande inte är helt återställd efter helgens aktiviteter.
...dessutom hade jag en läskig men cool dröm. Jag var i New York. Där har de tydligen två skyskrapor, liknande tvillingtornen, som har en slags hiss emellan sig. En hiss som man kan hoppa upp på i farten. Men grejen är ju att ifall man missar så kanske man följer med upp några hundra meter för att sedan falla ner. Jag chansade. Hoppade upp på kanten och blev hängande när hissen plötsligt sköts upp som Uppskjutet på Liseberg. Jag minns hur jag tänkte att jag borde släppa, för att se ifall jag skulle dö, det var ju bara en dröm. Men sen så åkte den ner igen och jag kunde kasta mig av precis innan den drog upp igen.
Fan vad läskigt det var. Vaknade med ett sånt där sug i magen. Men som tur är så älskar jag mardrömmar. Det är coolt!
...återigen skällt på folk som drar igen bildörren så seismologiska institutet i Uppsala får jobba heltid med att registrera utslagen på richterskalan.
...fått veta att biologiforskaren som jag gör mitt exjobb för har fått det prestigefyllda EURYI-priset och fått 10 miljoner till sin forskning de närmaste fem åren!
Varit på antroposofnästet i Järna, dom har ju eget kulturhus, sjukhus, trädgårdar och allt möjligt där. Sedan shopping kungens kurva, var mest på Elgiganten och sådana butiker och Ikea. Sedan avslutade vi med Heron City, mat och spel och lite annat...
Foton: http://www.webforum.nu/showthread.ph...40#post1217240
Comment