De s.k. "Muhammed-kariktatyrerna"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sodastreamer
    Medlem
    • 2006-01-05
    • 135

Originally posted by echoSwe
    De har däremot givit rådet till SD att de skulle stänga sidan, alltså utan att ha stöd av lagen bakom sig.
    Faktafel. Till webbhotellet.

Comment

• echoSwe
      Medlem
      • 2004-11-05
      • 1467

Originally posted by Sodastreamer
      Faktafel. Till webbhotellet.
      Mja, jag hade för mig att de först gick till webbhotellet utan SDs vetskap och när detta var gjort talade med SD. Jag kanske minns fel dock...

Comment

• echoSwe
        Medlem
        • 2004-11-05
        • 1467

Originally posted by Fia
        Så om man sammanfattar din anledning till en mening, har du alltså en karikatyr som avatar för att visa extremister att de inte kan skrämma dig till tystnad. Stämmer det?
        Delvis. Anledningen att jag skrev mer än en mening är ju att jag ville även säga att man ska fundera på "risk att tidningar börjar yrka sjävsensur" samt att även jag trots att jag inte är en tidning, vill göra något för att visa hur mycket jag är emot kraven på censur som är ställda av SÄPO/Extremisterna. Har ju trots allt mitt riktiga namn kopplat till namnet "echoSwe" genom min hemsida, så enligt mig så handlar det lite om just det: "att de inte kan skrämma dig till tystnad".

Comment

• Melea
          Medlem
          • 2003-07-01
          • 2667

Lever du i verkligenheten echoSwe? Tror du verkligen att extremisterna kan skrämma oss att inte utnyttja vår yttrandefrihet?
          Vakna upp och inse att du även kränker de 99,99995% muslimer i världen som inte är extremister. Vad vinner du på det?

Comment

• cyprys
            Medlem
            • 2000-12-29
            • 3105

ot: 15000 atheists in London rioted after a blank sheet of paper was found on a cartoonist's desk
            -If a word in the dictionary were mispelled, how would we know? / Steven Wright

Comment

• Kapten Haddock
              Medlem
              • 2006-01-04
              • 643

Originally posted by Melea
              Lever du i verkligenheten echoSwe? Tror du verkligen att extremisterna kan skrämma oss att inte utnyttja vår yttrandefrihet?
              Vakna upp och inse att du även kränker de 99,99995% muslimer i världen som inte är extremister. Vad vinner du på det?
              Har du några siffror som bevisar din 99,99995% siffra?

I andra nyheter, 40% av muslimer i england vill ha Sharia-lag införd.

Comment

• OveRRidE
                Medlem
                • 2001-02-05
                • 8509

Originally posted by Web-Tor
                echoSwe »
                Och vill du bli tagen på allvar ska du låta bli att:
                1. Mörda barn i Afghanistan
                2. Exploatera tredje världen
                3. Stödja Israels ockupation av palestinsk mark
                4. Spärra in folk i flera år utan rättegång
                5. Tortera fångar i fängelser i Irak
                6. Kalla homosexualitet för en "böld på samhällskroppen".
                7. o.s.v.

PS. Jag menar naturligtvis inte dig utan "extremisterna" i västvärlden.
                Men snälla nån, nu får väl de där pinsamma liknelserna upphöra?

Det är inte samma sak att vara född i "västvärlden" som att vara muslim, även om alla muslimer (fortfarande) inte är terrorister. Det är religion och det är skillnad. Jag förstår inte hur många som ska behöva förklara det i den här tråden.
                http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta hugg

Comment

• echoSwe
                  Medlem
                  • 2004-11-05
                  • 1467

Originally posted by Melea
                  Oss? Är du en tidning? Läs vad jag har skrivit och kommentera på det.

Enligt din procentantel så finns det 600 extremister i världen.

Bättre inlägg kan du väl skriva!

Comment

• Cassady
                    Medlem
                    • 2005-08-20
                    • 1393

Originally posted by cyprys
                    ot: 15000 atheists in London rioted after a blank sheet of paper was found on a cartoonist's desk

Comment

• PeW
                      Medlem
                      • 2000-06-20
                      • 6839

Inte gör det mig nåt att de stänger sidan. Babblande om anti-demokrati är bara bullshit. Demokrati innebär inte för mig att man medvetet förolämpar varandra, att sen SD är snabba att haka på var ju knappast förvånande

Comment

• yerkin
                        Medlem
                        • 2001-12-04
                        • 407

Pew: Så ska vi stänga alla sidor, där vi förolämpar ngn? Eller är det antalet som blir förolämpade som avgör?

Comment

• PeW
                          Medlem
                          • 2000-06-20
                          • 6839

Vilken dum fråga... klart att det är skillnad på provokation och provokation. Nu var det SD jag syftade på och för mig får de gärna förpassas till 404 för evigt. Det är en utopi att vi ska kunna leva fredligt i en värld där vi förolämpar varandra till höger och vänster bara för "att vi kan". Borde inte vara särskilt svårt att lista ut. Det som stör mig mest med det här är att "vi" angriper ett folk som lever med bra mycket mer respekt för varandra än vad vi gör. Visst finns det idioter även hos dem, såväl som här, men det är inte den vanliga livsåskådningen. Något som media tyvärr gör sitt bästa för att dölja.

Comment

• sgtpepper
                            Medlem
                            • 2000-04-30
                            • 5524

Originally posted by PeW
                            ett folk som lever med bra mycket mer respekt för varandra än vad vi gör.
                            Härliga generaliseringar av webForums islamkännare PeW.

Vilka är "vi" i meningen ovan och vilket "folk" talar du om? Folket muslimer?!?

Comment

• Kapten Haddock
                              Medlem
                              • 2006-01-04
                              • 643

Originally posted by PeW
                              Inte gör det mig nåt att de stänger sidan. Babblande om anti-demokrati är bara bullshit. Demokrati innebär inte för mig att man medvetet förolämpar varandra, att sen SD är snabba att haka på var ju knappast förvånande
                              Jaha, nog bäst du slår upp vad demokrati betyder i ordboken då.

Comment

• PeW
                                Medlem
                                • 2000-06-20
                                • 6839

Originally posted by sgtpepper
                                Härliga generaliseringar av webForums islamkännare PeW.

Vilka är "vi" i meningen ovan och vilket "folk" talar du om? Folket muslimer?!?
                                Varför ska inte jag få generalisera när andra bl.a du, är så duktiga på det? Det torde vara ganska uppenbart att med "folk" så menar jag det folk som ni angriper. Jag är nog ingen "Islamkännare", men jag har många vänner som är muslimer och jag blev grymt imponerad av Iranier när jag var i landet och hälsade på för drygt en månad sedan. Imponerad av vänligheten och gästfriheten hos gemene man. De tar hand om varandra på ett helt annat sätt än vad vi stela och fisförnäma svenskar gör. Att svennar här hemma gillar att klumpa ihop folk med "muslimskt utseende" till nåt lägre stående folk får iallafall mig att spy. Är det några som förtjänar att bemötas av respekt så är det de.

Comment

Working...