silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
KoTTeN skrev:
Jag har bara bra erfarenheter av AirPort Express! Funkar kalas. Men, jag hoppas och tror att dom kommer lansera en ny variant av den under januari då dom har Keynote.
Okay, så man ska vänta tills dess då. :) Kan vara bra att veta. Men jag flyttar inte fören i januari ändå, så det blir lagom. Kabel fungerar ju även om det är obekvämt. :p
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Förresten. Min MacBook hängde sig precis. För första gången. Finns det nån slags motsvarighet till ctrl+alt+delete man kan försöka med? Nu fick jag starta om datorn genom att stänga av den på knappen...
SebbeMedlem sedan jan. 20032 285 inlägg
silfver skrev:
Varför kan jag inte installera X11? När jag försöker göra det så står det att en nyare version redan finns installerat. Men när jag ska installera Open Office så kan jag inte fortsätta för att den säger att X11 INTE är installerat. Så vad ska jag göra? :o
För att svara på frågan (om du, eller någon annan behöver veta det i framtiden) så installerar man X11 genom att köra filen Optional Installs.mpkg som finns på OS X-CD:n. :)
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
silfver skrev:
Har iTunes den sämsta shuffle-funktionen i världen?
Ifall jag låter iTunes slumpa fram låt 1, låter den spela och så slumpar den fram låt 10. Använder jag då sökfunktionen för att spela låt 1 så slumpar den fram låt 10 igen efter!
Kan man man inte göra något åt det här? För nu får jag ju samma spellista hela tiden. :l
Japp, den är sämst. (n)
Om jag blandar ihop en spellista från biblioteket blir det ju gärna i en viss ordning, alfabetisk efter artistnamn ligger ju nära till hands. ;)
Då vill jag blanda runt bland spåren och klickar på Blanda. Nja, inte helt bra, jag vill ha Imperiet innan U2, så om jag bara flyttar den låten..? Nänä, det har iTunes bestämt att nu ska det vara så!
Okej, då slumpar jag en gång till! Nähä, då återställdes allt till hur det var från början?
Uppdaterade just till 7.0.2 och det nya utseendet gjorde att jag hoppades på en förbättring på den här punkten, men inte då... :bla
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Bästa ftp-programmet för mac? Nåt som är gratis helst. :)
soopaflyMedlem sedan sep. 2006284 inlägg silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
soopafly skrev:
Fetch, Fugu eller Cyberduck
Fetch är inte gratis. :l Ska ta mig en titt på Cyberduck. :bire
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg Transmit!
Funkar kalas. :)
:stefan: skrev:
Transmit!
Funkar kalas. :)
Får ta en titt på det också, har hört bra saker om det. :)
GislavedMedlem sedan nov. 20041 740 inlägg
silfver skrev:
Bästa ftp-programmet för mac? Nåt som är gratis helst. :)
Du vill nog inte använda något annat än Transmit. Förutom att det är kanonbra så är det snorbilligt.
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Transmit använde jag tidigare och jag måste säga att det är bättre än cyberduck, men det är iaf gratis och lite mindre...
KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 722 inlägg
silfver skrev:
Förresten. Min MacBook hängde sig precis. För första gången. Finns det nån slags motsvarighet till ctrl+alt+delete man kan försöka med? Nu fick jag starta om datorn genom att stänga av den på knappen...
ÄPPLE + ALT + ESC funkar på mac.
För övrigt kör jag med transmit, väldigt nöjd!
GislavedMedlem sedan nov. 20041 740 inlägg Det är sällan hela operativet hänger sig, det vanligaste är att ett enskilt program har ballat ur. Markera det i docken (håll inne musknappen tills en meny kommer upp) och välj "Tvångsavsluta" så brukar det ordna sig.
KoTTeN skrev:
ÄPPLE + ALT + ESC funkar på mac.
För övrigt kör jag med transmit, väldigt nöjd!
Tack för tipset. :)
Gislaved skrev:
Det är sällan hela operativet hänger sig, det vanligaste är att ett enskilt program har ballat ur. Markera det i docken (håll inne musknappen tills en meny kommer upp) och välj "Tvångsavsluta" så brukar det ordna sig.
Jo, men den här gången så kunde jag inte trycka på någonting, allt hade låst sig. Tror inte ens musen rörde sig...
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Jag har hela tiden använt programmet AppZapper för avinstallation av program. Men nu läste jag om ett program som heter CleanApp som lovar att de ska ta bort precis alla filer som följer med ett program när man installerar det. Nån som vet mer om det här programmet?
silfver skrev:
Jag har hela tiden använt programmet AppZapper för avinstallation av program. Men nu läste jag om ett program som heter CleanApp som lovar att de ska ta bort precis alla filer som följer med ett program när man installerar det. Nån som vet mer om det här programmet?
Jag har inga erfarenheter av något av programmen, men här finns ytterligare alternativ: http://reggie.ashworth.googlepages.com/appdelete
Alldeles gratis dessutom! (y)
SimOnline skrev:
Jag har inga erfarenheter av något av programmen, men här finns ytterligare alternativ: http://reggie.ashworth.googlepages.com/appdelete
Alldeles gratis dessutom! (y)
Ja, det programmet har jag hört talas om också, men den missar en massa filer vid avinstallation.
KoTTeNMedlem sedan sep. 20011 722 inlägg Jag nöjer mig med drag & drop till papperskorgen. :)
KoTTeN skrev:
Jag nöjer mig med drag & drop till papperskorgen. :)
Men då får du ju inte med dig alla filer som placeras på andra ställen - filer som tar onödig plats. :) Men det beror ju lite på hur många program man avverkar i veckan. Eftersom jag är nybliven Mac-ägare så blir det en hel del program som installeras för att sedan tas bort med det samma. Jag har inte lärt mig att köra dem som de är utan att installera än. :)