silfver skrev:
Mitt Unarchiver kan inte packa upp .sit-filer - mapparna blir helt toma. Nån som har nåt förslag?
Testa Stuffit eller Bomarchiver, eller uppgradera din installation av Unarchiver.
macOSur Mac OS, Unix, Linux & BSD
387 svar · 17 500 visningar · startad av silfver · sida 7 av 20
silfver skrev:
Mitt Unarchiver kan inte packa upp .sit-filer - mapparna blir helt toma. Nån som har nåt förslag?
Testa Stuffit eller Bomarchiver, eller uppgradera din installation av Unarchiver.
Gislaved skrev:
Mitt Unarchiver verkade bugga lite, en ominstallation gjorde susen. Tack för tipset. :)
Ingen som vet hur man får fram datumet jämte klockan? :)
jag får kolla det med mbox export formatet någon kväll, som alla talar om. Tycker bara jag inte hittar någon export funktion i i går när jag titta lite snabbt på det. Åter kommer kanske om det under veckan...
Ifall jag tankar en massa ikoner, hur ska jag då göra för att få dem att visas? T.ex. så har jag en jpg-ikon som jag vill ska gälla ALLA .jpg-ikoner. Hur byter man ut dem? Finns det nån ikonpanel någonstans? Har försökt hitta den, men inte lyckats...
Lite länkar som kanske kan hjälpa.
För att byta ikoner. Lätt som en plätt. :)
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106873
För att få datumet i menyraden.
http://creativebits.org/mac_os_x/date_and_time_in_the_menubar
Jag sitter och försöker memorera snabbkommandona till Sizzling Keys (plug-in till iTunes) men får inte några knappar att fungera. Förmodligen är det jag som inte hittar rätt.
Hur ska jag trycka för att göra följande: ^Space.
Jag har prövat att trycka på knappen jämte det högra äpplet, men det fungerar inte. Vilken knapp är ^?
är det inte ctrl?
Ewik skrev:
Lite länkar som kanske kan hjälpa.
För att byta ikoner. Lätt som en plätt. :)
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106873För att få datumet i menyraden.
http://creativebits.org/mac_os_x/date_and_time_in_the_menubar
Exakt så som det står i din första länk har jag gjort. Jag högerklickar på en .jpg-bild och byter ikon, så långt är jag med. Men den byter bara ikon på vald bild, inte på alla filer med samma filändelse. Är du med på vad jag menar? :) Det måste ju gå.
Tack för den andra länken, fixade det nu. Äntligen! :)
silfver skrev:
Exakt så som det står i din första länk har jag gjort. Jag högerklickar på en .jpg-bild och byter ikon, så långt är jag med. Men den byter bara ikon på vald bild, inte på alla filer med samma filändelse. Är du med på vad jag menar? :) Det måste ju gå.
Tack för den andra länken, fixade det nu. Äntligen! :)
Är ju rätt skönt att se datumet vid klockan.. :)
Ang. jpg så tror jag att detta ska fungera. Kan ju vara värt ett test i alla fall. Ta en kopia på de filer du ersätter bara.
Gå in i Program, högerklicka på det program som du använder för att läsa jpg-filer -> Visa paketets innehåll. Gå in i mappen Resources och ersätt den fil som heter jpeg.icns med din nya ikon. (Ha en kopia kvar ifall det blir tok.)
Då bör det slå igenom på samtliga jpg.
Ewik skrev:
Är ju rätt skönt att se datumet vid klockan.. :)
Ang. jpg så tror jag att detta ska fungera. Kan ju vara värt ett test i alla fall. Ta en kopia på de filer du ersätter bara.
Gå in i Program, högerklicka på det program som du använder för att läsa jpg-filer -> Visa paketets innehåll. Gå in i mappen Resources och ersätt den fil som heter jpeg.icns med din nya ikon. (Ha en kopia kvar ifall det blir tok.)
Då bör det slå igenom på samtliga jpg.
Får det inte att fungera. Ersatte jpeg.icns-filen med min nya och det händer ingenting. Måste jag reboota eller göra något mer?
Nu får inte jag heller det att fungera. Det var i alla fall så jag gjorde igår när jag ändrade lite på ikonerna för Smultron. Ska fundera vidare..
En utloggning med inloggning kan kanske vara bra. Det ändrades för mig när jag gick in på Visa info för en jpg bild och markerade ikonen uppe i hörnet och tryckte delete.
silfver skrev:
Ifall jag tankar en massa ikoner, hur ska jag då göra för att få dem att visas? T.ex. så har jag en jpg-ikon som jag vill ska gälla ALLA .jpg-ikoner. Hur byter man ut dem? Finns det nån ikonpanel någonstans? Har försökt hitta den, men inte lyckats...
Ikoner är inte kopplade till särskilt filtyp, utan till programmet som öppnar det. Så om du ska vara 100% säker på att alla jpg-filer får samma ikon, så ska du gå in i varje tänkbart bildbehandlingsprogram och byta ut den ikon den sätter på "sina" filer. Vi är ju all olika, men jag tycker inte att det verkar vettigt...
Ett bra tips är annars att försöka undvika att pyssla med Finders originalinställningar. Ju mer du börjar bända och fixa för att få en egen stajl, ju större är risken att du en dag får problem.
angående mail-flyttning: http://www.mozilla.org/support/thunderbird/faq#export
Bah! Måste man ange sitt VISA-kortnummer för att kunna få skivfodral till iTunes? :bla
silfver: japp, tråkigt. Jag har dock ett Visa electron -kort och den funkade.
jme skrev:
silfver: japp, tråkigt. Jag har dock ett Visa electron -kort och den funkade.
Jag har ett visa-kort själv, men jag tänker då inte lämna ut det bara så att Apple hoppas på felköp som de kan debitera hur de vill. Så viktigt är det inte...
silfver: äh, du kan ju dock manuellt lägga till omslagen själv (glömde bort det)
silvfer: sen även om du ger ut ditt VISA-nummer så kommer omslagen endast med de låtar som du köpt från iTMS.