dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg Nej, inte vad jag vet. Jag använder GMail och deras POP-server.
/r Men är M2 så buggig att folk förlorar alla sina mejl, då skulle jag inte våga testa, absolut inte. Men kom ihåg att det finns många newbies där ute, många är det som tror att alla inställningar och mejl försvinner vid en uppgradering... så det kan se värre ut än vad det är. Det märker du nog när du läser posterna iofs. :)
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
dAEk^ skrev:
Nej, inte vad jag vet. Jag använder GMail och deras POP-server.
/r Men är M2 så buggig att folk förlorar alla sina mejl, då skulle jag inte våga testa, absolut inte. Men kom ihåg att det finns många newbies där ute, många är det som tror att alla inställningar och mejl försvinner vid en uppgradering... så det kan se värre ut än vad det är. Det märker du nog när du läser posterna iofs. :)
Ja, du har säkerligen rätt. Men man blir ju lite nojig över att man kan förlora 4 års kommunikation bara sådär... :) Men jag vill verkligen ha allt i ett program. Vore smidigt. Men jag kanske väntar.
Vet du hur man gör så att Opera är den förvalda webläsaren på Mac? Hittar inte den inställningen. Det kanske är samma som på PC, men var hittar man inställningen?
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg
silfver skrev:
Vet du hur man gör så att Opera är den förvalda webläsaren på Mac? Hittar inte den inställningen. Det kanske är samma som på PC, men var hittar man inställningen?
Kolla under Tools -> Preferences -> Advanced -> Programs och se till att
- kryssrutan som säger nåt i stil med "Check on startup..." är ikryssad
- kryssrutorna för http och https även är förbockade. Du hittar inställningarna om du klickar på knappen "details".
Punkt #2 kanske är onödig, testa vetja. :)
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg
silfver skrev:
Är det någon här som använder Opera som mailklient? Vad rekommenderar ni? Jag funderar på att använda Opera till allt just nu. Känns smidigt. Men vad tror ni? Som läsare, e-post och rss-läsare.
Jag kör precis så, har en bunt epostadresser som går in i M2 och några feeds, har funkat klockrent sen jag började använda det (runt ett år eller nåt skulle jag tro).
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Vågar man köra den nya uppdateringen utan att göra något med sina gamla inställningar? :o
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg
silfver skrev:
Vågar man köra den nya uppdateringen utan att göra något med sina gamla inställningar? :o
Jag tar alltid backup på profilmappen innan en uppgradering och det tycker jag att alla borde göra till en vana - oavsett vilket programmet är. Onödiga risker är just det -- onödiga. ;) Tar man backup innan är man alltid på den säkra sidan.
Glöm inte att slå på phishing-skyddet efter att du har fått in den nya versionen. Det är nämligen inte aktiverat från början.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg Skulle kanske påpeka att plutten på hitta.se numera syns. :)
Opera 9.10, build 8679 gjorde susen! (y)
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg Donade lite nyss och genom strängen http://sv.wikipedia.org/wiki/Special:Search?search=%s&fulltext=Sök i Inställningar - Sök kan man söka i Wikipedia i sökfältet uppe till höger. :)
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg
:stefan: skrev:
Donade lite nyss och genom strängen http://sv.wikipedia.org/wiki/Special:Search?search=%s&fulltext=Sök i Inställningar - Sök kan man söka i Wikipedia i sökfältet uppe till höger. :)
Själv skriver jag "wiki <sökord>" i adressfältet istället. ;)
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg Tss, massa bokstäver i onödan. :p
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
:stefan: skrev:
Donade lite nyss och genom strängen http://sv.wikipedia.org/wiki/Special:Search?search=%s&fulltext=Sök i Inställningar - Sök kan man söka i Wikipedia i sökfältet uppe till höger. :)
Du vet väl att det bara är att högerklicka i ett sökfält så kan du välja att lägga till den sökmotorn i din söklista. :)
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg Får se nu...om Windows saknar webbläsare från början så ställs användarna inför moment 22 när dom inte kan surfa på nätet för att ladda ner en webbläsare. :p
Då måste väl Microsoft införa någon typ av pakethanterare likt den i Linux-världen.
För jag tvivlar på att alla användare klarar av att använda cmd.exe för att ansluta till exempelvis ftp.mozilla.org. :e
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Mmm... rätt lamt egentligen.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Troxy skrev:
Får se nu...om Windows saknar webbläsare från början så ställs användarna inför moment 22 när dom inte kan surfa på nätet för att ladda ner en webbläsare. :p
Då måste väl Microsoft införa någon typ av pakethanterare likt den i Linux-världen.
För jag tvivlar på att alla användare klarar av att använda cmd.exe för att ansluta till exempelvis ftp.mozilla.org. :e
Två alternativ:
Antingen informerar de inbyggt i operativet om vilka webläsare som finns och var man hittar dom, eller så skickar de med ett gäng olika webläsare och man får själv välja vilken man tycker funkar bäst och som man trivs med.
Att bundla flera olika webläsare är inget nytt, när jag skaffade min iBook för några år sen fanns givetvis Safari förinstallerat - men även IE... :OO
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Hur gjorde man för att ändra sökrutan i quick dial? Har rotat igenom den här tråden men hittar inget. :)
Högerklicka på rutan, välj manage search engines, dubbelklicka på önskad sökmotor, Details, Use as speed dial search engine. (Vet ej exakt vad det blir på svenska, men du hittar nog)