Mr. N, jag såg ditt inlägg, men detta kräver ju såklart en egen tråd!
Opera 9 har släppts. Jag tänker inte skriva ett särskilt långt inlägg, utan konstaterar att Opera är en superb webbläsare som alla borde prova.
Jär är en lista med funktioner i Opera9: http://www.opera.com/products/desktop/
Nerladdning: http://www.opera.com
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Hm. Jag har haft Opera 9 under en längre tid. Var det en beta? :) Nåväl. Opera klagar på att jag inte har senaste så jag installerar väl!
(y)
r\ Såg din signatur nu... skarp version!
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Öh! Allt är ju för fan nollställt! Jag valde Upgrade! :bla Vad har hänt? Är allt borta nu då? Fan vad lack jag blir. De måste ju varna ifall allt man har försvinner!
Allt är inte borta. Men mina inställningar för visning är borta. Jag ser inte mina favoriter t.ex...
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Så här var det inte innan!
Har ändrat mitt inlägg lite.
Opera sparar inte sessioner! :x (Eller vad det heter...)
Dina senaste trådar blir fetstilta så fort jag startar om Opera. Jag liksom kollar på alla sidor så att wF ska veta att jag läst de nya inläggen men när jag startar om Opera så är de fortfarande "olästa". :bla
Starta om datorn ifall du har problem med sessions.
- Svenska språkinställningar fungerar inte. Jag fick ladda ner språkfilen manuellt. Du hittar den här.
- Opera är inte heller lika snabb när man bläddrar en sida bakåt. Det blir vitt för en halv sekund innan den visar sidan. Så var det inte tidigare.
Har fortfarande inte heller lyckats lägga till t.ex. IMDb i sökfältet. Det här sättet fungerar inte alls! Fixat.
- Jag kan inte gå in på SEB:s internettjänst. Sidan uppdateras varje sekund. Konstigt? Kan någon annan testa och se ifall ni upplever samma sak?
Sådär. Fyller på med mina klagomål så fort jag kommer på fler.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg När jag uppgraderade så upplevde jag inte att något försvunnit... sessionen var jag orolig över att den skulle försvinna, men den var kvar!! alla mina fina flikar... också svenskan funkade bra också, även om jag tyckte vissa översättningar var lustiga... t ex Build (som i versionsnummer typ), översatte dom till "Bygge" :)
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
@nders skrev:
Kan någon annan testa och se ifall ni upplever samma sak?
Samma sak för mig.
Med senaste Opera-versionen? Jag märkte att det fungerade i Firefox.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
Med senaste Opera-versionen?
Ja, det är den vi pratar om.
*hintar om trådrubriken* ;)
@nders skrev:
Med senaste Opera-versionen?
Ja, det är den vi pratar om.
*hintar om trådrubriken* ;)
Äh. Nu ska vi inte vara såna. ;) Tack för att du prövade i alla fall.
Det verkar som att mitt "sessionsproblem" har försvunnit efter att jag startat om datorn. Det verkar som så åtminstone. Men det är ju fortfarande några fel jag skulle vilja ha fixade. :l
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg
silfver skrev:
Det verkar som att mitt "sessionsproblem" har försvunnit efter att jag startat om datorn. Det verkar som så åtminstone.
...vet du... själv startade jag aldrig om datorn... ;)
Danny skrev:
...vet du... själv startade jag aldrig om datorn... ;)
Bah. :e
Har löst IMDb-problemet nu.
Ifall du vill lägga till IMDb i sökfältet så skriver du in denna adressen när du lägger till söken: http://www.imdb.com/Find?select=All&for=%s. :)
Bara några småproblem kvar nu...
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg När jag startade Opera i dag så fick jag en ruta där det stod att en ny version av Opera hade släppts. Det kan inte stämma va?
Inte en ny "Major"-version såklart, men en ny build har faktiskt släppts. (8502 mot tidigare 8501) Varför Opera ber dig uppdatera vet jag dock inte...
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Känner att Opera inte är dumt alls.
Kolla vad som händer med Ctrl Shift+C Helt underbart.
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg
silfver skrev:
Ingenting? :p
Pöh! Markerad text kopieras till en anteckning för den aktuella sidan.
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg silfver: installerade du över din gamla beta-installation eller över den gamla 8.x-installationen? Iaf, det ska man aldrig göra och jag tycker det är dåligt av Opera att de pekar på en befintlig, utdaterad installation när de själva rekommenderar att inte göra så. Klart som faen att folk får problem!
Jag säger inte att du gjorde så(det kan jag ju inte veta ;)) men skummar man igenom Operas forum är det massvis med folk som gjort det misstaget.
Angående dina fel:
Svenska språkinställningar fungerar inte. Jag fick ladda ner språkfilen manuellt.
Mycket märkligt. Det är ju bara en textfil man behöver peka på. Jag hade problem med att hitta filen för engelska eftersom de av ngn muppig anledning valt att lägga den en annan nivå i mappstrukturen. :moose
Opera är inte heller lika snabb när man bläddrar en sida bakåt. Det blir vitt för en halv sekund innan den visar sidan. Så var det inte tidigare.
Jupp, jag ogillar verkligen att det är så här men som tur är sker inte detta på alla sidor utan bara på vissa. Det ska tydligen ha ngt med javascript att göra om jag inte läst helt fel. Störande är det iaf, det känns nästan som att sitta med Firefox! :l
Näe, jag är inte helt nöjd med denna release. :(
Visst har det tagits en del steg framåt men samtidigt finns det en del små bakåtsteg och en hel del irritationsmoment.
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Har nu skapat ett konto som Operavän och kört ett antal Manicker! Fräckt! Kolla Pandora radio, så bra, i allafall för min musiksmak som inte riktigt ligger i linje med Rix och liknande flabmonster.
BatboyMedlem sedan jan. 20001 006 inlägg
dAEk^ skrev:
Opera är inte heller lika snabb när man bläddrar en sida bakåt. Det blir vitt för en halv sekund innan den visar sidan. Så var det inte tidigare.
Jupp, jag ogillar verkligen att det är så här men som tur är sker inte detta på alla sidor utan bara på vissa. Det ska tydligen ha ngt med javascript att göra om jag inte läst helt fel. Störande är det iaf, det känns nästan som att sitta med Firefox! :l
Skriv opera:config i adressraden
Gå till User Prefs
Ändra History Navigation Mode till 3 (istället för 1)
Tryck på Save
/j