webForumDet fria alternativet

Opera 9!

105 svar · 7 304 visningar · startad av nitro2k01 · sida 2 av 6

dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Batboy: Tack och bock!

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

dAEk^ skrev:

Batboy: Tack och bock!

Men det där fungerar inte för mig!

Opera skrev:

Felaktig adress

:(

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

§e Läste du på ordentligt då? skriva bara "opera:config"
Utelämna allt du har lärt dig om http ftp www och com samt .se

Lasp skrev:

§e Läste du på ordentligt då? skriva bara "opera:config"
Utelämna allt du har lärt dig om http ftp www och com samt .se

Jag vet inte vad det är med mitt Opera, men jag försökte flera gånger. Givetvis utan några som helst tillsatser. Men när jag kopierade det du skrev fungerade det. Tackar.

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Sådärja, nu har min tumme lossnat så här har det uppdaterats!

Första jag märkte var att tooltiprutorna här på wF med trådarnas första rader funkar mycket bättre än i 8.5. Tackar! (y)

Segheten vid backande har jag inte märkt av, det blinkar lite vitt men inte i närheten av en halvsekund i alla fall.
Likaså var allt på svenska direkt.
Inloggningen till SEBs internettjänst laddar inte om, men däremot hoppar inte Nordeas tjänst upp i ett eget fönster som förut, det var rätt praktiskt...

Men än så länge är jag nöjd. :)

Ctrl+Shift samt pilar gör att det är enkelt att bläddra mellan tabbarna.

Äääh, Nordeas internetbank funkar inte!

Knappar in uppgifterna som vanligt (i OCR-rutan börjar det scrolla av nån anledning där det förut bara bytte rad mitt i siffrorna, nu blir det oläsligt), men när jag klickar på "Lägg till" händer inte ett smack.

Typiskt. :l

Jag har glömt bort hur jag gjorde... men jag fick på något smidigt sätt upp listan med tabbar när jag tryckte ner scrollen samtidigt som jag höll nere nån knapp. Någon som vet vilken?

Då kunde jag enkelt scrolla mellan tabbarna hur enkelt som helst.

zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg

silfver skrev:

Jag har glömt bort hur jag gjorde... men jag fick på något smidigt sätt upp listan med tabbar när jag tryckte ner scrollen samtidigt som jag höll nere nån knapp. Någon som vet vilken?

Då kunde jag enkelt scrolla mellan tabbarna hur enkelt som helst.

Håll in höger musknapp och scrolla.

zcorpan skrev:

Håll in höger musknapp och scrolla.

ctrl+tab gör samma sak om man inte vill använda musen. :)

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

Har opera något liknande som Firefox när det gäller att automatiskt hitta proxyinställningarna?

Josef skrev:

Har opera något liknande som Firefox när det gäller att automatiskt hitta proxyinställningarna?

Hmm.. dunno. Antar att du syftar på "Auto-detect proxy settings for this network"? I sådana fall kan jag inte hitta något. Den inställningen finns i IE också men jag har aldrig riktigt förstått när man har användning av den. Har någon lust att förklara? :)

dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg

På tal om proxy. Hur får man Opera att prata genom en SOCKS-proxy? Testade bara lite snabbt för någon månad sedan men det ville inte fungera.

dho skrev:

På tal om proxy. Hur får man Opera att prata genom en SOCKS-proxy? Testade bara lite snabbt för någon månad sedan men det ville inte fungera.

Det går dessvärre inte, men det verkar finnas work-arounds.

dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Sedär. :) Men en aning märkligt att inte SOCKS-stöd finns inbyggt från början tycker jag.

Jag har problem med att mina sparade lösenord nollställs. Vad kan det bero på? Det är riktigt irriterande att jag måste logga in överallt gång på gång...

silfver skrev:

Jag har problem med att mina sparade lösenord nollställs. Vad kan det bero på? Det är riktigt irriterande att jag måste logga in överallt gång på gång...

Vad för lösenord, Cookies, Wand eller vad?

I Opera har du ju Trollspöet! Har du kopplat på det?

Trollspöt. Och kakorna för lösenord försvinner. Självklart har jag inte kopplat bort det eftersom det fungerar. Till och från... Det verkar som att det försvinner när jag startat om datorn. :l

Tjohoo, märkte just att det går att redigera text i dessa inläggsrutor genom att markera texten och sen dra iväg den - det gick inte förr! (y)

258 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
124 ms — hämta statistik (db)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)