Officiella iPhone-tråden!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Phorpher
    Medlem
    • 2000-02-08
    • 2059

Originally posted by magnusfeldth
    men är det även musik då? i'm guessing no... bara kalender, kontakter och mail va?
    Det går att synka musiken mellan flera datorer också. Man får se till att ändra till samma ID på sitt iTunes-bibliotek bara: http://www.andrewgrant.org/2008/03/3...computers.html

Comment

• Vide
      Medlem
      • 1999-12-05
      • 6094

Nu när jag hållt på och testat min iPhone i några dagar så har jag två frågor till er mer erfarna:

1. Kan man få till olika profiler som i min gamla SE, så att man kan ha en profil (med annan ringsignal, annan meddelande signal, slå av vibratorn et.c.) för möte, en för att sova et.c.?
      2. Hur byter man ring- och alarm-signal till en mp3:a eller annan ljudfil?
      Lite musik: VideGeiger.com och iTunes

Comment

• jme
        Medlem
        • 2001-05-07
        • 1967

2.

Ladda ned iToner från http://www.ambrosiasw.com/utilities/

Med iToner så kan du konvertrera bl a mp3 till passande ljudfiler.

Programmet kostar viserligen men du kan använda programmet 30 dagar tror jag.
        Min blogg | Mina böcker

Comment

• Mr. N.
          Moderator
          • 2002-09-23
          • 3794

Man kan också öppna låten i Garage Band och exportera den därifrån som ringsignal. Kräver förstås att man har en Mac.
          Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
          Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

• jme
            Medlem
            • 2001-05-07
            • 1967

och garageband (version 4+ tror jag) ...

Tidigare fanns det även andra hack men dessa (alla?) är tilltäppta.
            Min blogg | Mina böcker

Comment

• K@llen
              Medlem
              • 2003-03-13
              • 2654

Jag ratar monopolet Telia har på iPhone och väntar på Nokia 5800.

Sundara YogaMassör Jörgen Johnsson

Comment

• Okkido
                Medlem
                • 2000-05-12
                • 4460

Originally posted by K@llen
                Jag ratar monopolet Telia har på iPhone och väntar på Nokia 5800.

http://www.aftonbladet.se/pryl/artic...rticleComments
                Kopior brukar aldrig vara lika bra som orginal.

Comment

• Vide
                  Medlem
                  • 1999-12-05
                  • 6094

Originally posted by jme
                  2.

Ladda ned iToner från http://www.ambrosiasw.com/utilities/

Med iToner så kan du konvertrera bl a mp3 till passande ljudfiler.

Programmet kostar viserligen men du kan använda programmet 30 dagar tror jag.
                  Okej, tack, skall testa... verkar dock konstigt att man inte bara kan använda en musikfil somringsignal som på de flesta andra telefoner...
                  Lite musik: VideGeiger.com och iTunes

Comment

• Dryden
                    Medlem
                    • 2002-08-03
                    • 12245

Originally posted by Vide
                    Okej, tack, skall testa... verkar dock konstigt att man inte bara kan använda en musikfil somringsignal som på de flesta andra telefoner...
                    Det är iPhone, på gott och ont. Du kan inte skicka/ta emot filer eller v-cards över blåtand heller.

Du har förresten ett PM snart...
                    resebloggen # twitter # instagram

Comment

• micke_nkpg
                      Medlem
                      • 2006-04-12
                      • 981

Originally posted by Okkido
                      Kopior brukar aldrig vara lika bra som orginal.
                      Det brukar förutsätta att orginalet är bra vilket iphone inte är.
                      //MvH Micke
                      iMike.se
                      mikaelpersson.blogspot.com

Comment

• Mr. N.
                        Moderator
                        • 2002-09-23
                        • 3794

Nämen, är du tillbaka här och trollar? Det var ett bra tag sen, men ingen har saknat dig.
                        Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
                        Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

• Dryden
                          Medlem
                          • 2002-08-03
                          • 12245

Originally posted by micke_nkpg
                          Det brukar förutsätta att orginalet är bra vilket iphone inte är.
                          ...därför att...
                          resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Danne V
                            Medlem
                            • 2006-08-02
                            • 7685

Hmmm... min polare köpte nyss en 120Gb iPod. Han ville ha massor av musik från min iTunes i den. Så vi packade upp, anslöt till min dator (Mac) och jag la över ett par Gb. Det var alltså första gången den öht användes.

När det var klart tänkte vi alltså plugga in den i hans PC så han kunde lyssna medans den laddade. Men se, det gick ju inte. Alltså, jovisst kunde vi fysiskt ansluta den till hans dator. Men tydligen hade den formaterats efter Mac OS, för hans dator (Win XP) sa att den inte kunde användas utan att formateras igen. Å då försvinner ju alla låtarna.

Alltså: Hur fan gör vi nu? Går det inte att använda en iPod BÅDE på Mac och PC? Tips, snälla.....
                            Med vänlig hälsning från
                            Danne
                            ------
                            Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                            Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                            Våga Vägra
                            FaceBook

Comment

• K@llen
                              Medlem
                              • 2003-03-13
                              • 2654

Man kan se din iPod som en extern hårddisk. Aldrig provat med en iPod, men borde fungera lika som en extern hårddisk. Värt ett försök kanske?

OS X kan både läsa NTFS och FAT. OS X kan däremot inte skriva som NTFS, vilket gör att du får problem om du ska föra över filer åt båda hållen (mellan Windows och OS X).

En lösning är att formatera din iPod som FAT i OS X. En annan lösning är att installera programmet MacFUSE för att få full kompatibilitet med filsystemet NTFS.

Hoppas det kan hjälpa dig. Som sagt, aldrig provat på en iPod.
                              Sundara YogaMassör Jörgen Johnsson

Comment

• Danne V
                                Medlem
                                • 2006-08-02
                                • 7685

Originally posted by K@llen
                                Man kan se din iPod som en extern hårddisk. Aldrig provat med en iPod, men borde fungera lika som en extern hårddisk. Värt ett försök kanske?

OS X kan både läsa NTFS och FAT. OS X kan däremot inte skriva som NTFS, vilket gör att du får problem om du ska föra över filer åt båda hållen (mellan Windows och OS X).

En lösning är att formatera din iPod som FAT i OS X. En annan lösning är att installera programmet MacFUSE för att få full kompatibilitet med filsystemet NTFS.

Hoppas det kan hjälpa dig. Som sagt, aldrig provat på en iPod.
                                Jo, det stämmer ju. Minns nu att jag hade strul med ett USB-minne som jag ville fylla med mp3r i våras. Formaterade till vafan-det-nu-är (FAT32?) på Macen, men det funkade inte i stereon ändå.

Då formaterade jag till samma, men i en PC. Å då plötsligt funkade den både i Macen, PC:n och i bilstereon.

Tack för påminnelsen! Ska testa sen!
                                Med vänlig hälsning från
                                Danne
                                ------
                                Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                                Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                                Våga Vägra
                                FaceBook

Comment

Working...