Originally posted by magnusfeldth
Officiella iPhone-tråden!
Collapse
X
-
Nu när jag hållt på och testat min iPhone i några dagar så har jag två frågor till er mer erfarna:
1. Kan man få till olika profiler som i min gamla SE, så att man kan ha en profil (med annan ringsignal, annan meddelande signal, slå av vibratorn et.c.) för möte, en för att sova et.c.?
2. Hur byter man ring- och alarm-signal till en mp3:a eller annan ljudfil?Comment
-
2.
Ladda ned iToner från http://www.ambrosiasw.com/utilities/
Med iToner så kan du konvertrera bl a mp3 till passande ljudfiler.
Programmet kostar viserligen men du kan använda programmet 30 dagar tror jag.Comment
-
Man kan också öppna låten i Garage Band och exportera den därifrån som ringsignal. Kräver förstås att man har en Mac.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-bloggComment
-
Jag ratar monopolet Telia har på iPhone och väntar på Nokia 5800.
Comment
-
Kopior brukar aldrig vara lika bra som orginal.Originally posted by K@llenJag ratar monopolet Telia har på iPhone och väntar på Nokia 5800.
http://www.aftonbladet.se/pryl/artic...rticleCommentsComment
-
Okej, tack, skall testa... verkar dock konstigt att man inte bara kan använda en musikfil somringsignal som på de flesta andra telefoner...Originally posted by jme2.
Ladda ned iToner från http://www.ambrosiasw.com/utilities/
Med iToner så kan du konvertrera bl a mp3 till passande ljudfiler.
Programmet kostar viserligen men du kan använda programmet 30 dagar tror jag.Comment
-
Det är iPhone, på gott och ont. Du kan inte skicka/ta emot filer eller v-cards över blåtand heller.Originally posted by VideOkej, tack, skall testa... verkar dock konstigt att man inte bara kan använda en musikfil somringsignal som på de flesta andra telefoner...
Du har förresten ett PM snart...
Comment
-
Det brukar förutsätta att orginalet är braOriginally posted by OkkidoKopior brukar aldrig vara lika bra som orginal.
vilket iphone inte är.
Comment
-
Nämen, är du tillbaka här och trollar? Det var ett bra tag sen, men ingen har saknat dig.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-bloggComment
-
Hmmm... min polare köpte nyss en 120Gb iPod. Han ville ha massor av musik från min iTunes i den. Så vi packade upp, anslöt till min dator (Mac) och jag la över ett par Gb. Det var alltså första gången den öht användes.
När det var klart tänkte vi alltså plugga in den i hans PC så han kunde lyssna medans den laddade. Men se, det gick ju inte. Alltså, jovisst kunde vi fysiskt ansluta den till hans dator. Men tydligen hade den formaterats efter Mac OS, för hans dator (Win XP) sa att den inte kunde användas utan att formateras igen. Å då försvinner ju alla låtarna.
Alltså: Hur fan gör vi nu? Går det inte att använda en iPod BÅDE på Mac och PC? Tips, snälla.....Med vänlig hälsning från
Danne
------
Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
Våga Vägra
FaceBookComment
-
Man kan se din iPod som en extern hårddisk. Aldrig provat med en iPod, men borde fungera lika som en extern hårddisk. Värt ett försök kanske?
OS X kan både läsa NTFS och FAT. OS X kan däremot inte skriva som NTFS, vilket gör att du får problem om du ska föra över filer åt båda hållen (mellan Windows och OS X).
En lösning är att formatera din iPod som FAT i OS X. En annan lösning är att installera programmet MacFUSE för att få full kompatibilitet med filsystemet NTFS.
Hoppas det kan hjälpa dig. Som sagt, aldrig provat på en iPod.Comment
-
Jo, det stämmer ju. Minns nu att jag hade strul med ett USB-minne som jag ville fylla med mp3Originally posted by K@llenMan kan se din iPod som en extern hårddisk. Aldrig provat med en iPod, men borde fungera lika som en extern hårddisk. Värt ett försök kanske?
OS X kan både läsa NTFS och FAT. OS X kan däremot inte skriva som NTFS, vilket gör att du får problem om du ska föra över filer åt båda hållen (mellan Windows och OS X).
En lösning är att formatera din iPod som FAT i OS X. En annan lösning är att installera programmet MacFUSE för att få full kompatibilitet med filsystemet NTFS.
Hoppas det kan hjälpa dig. Som sagt, aldrig provat på en iPod.
r i våras. Formaterade till vafan-det-nu-är (FAT32?) på Macen, men det funkade inte i stereon ändå.
Då formaterade jag till samma, men i en PC. Å då plötsligt funkade den både i Macen, PC:n och i bilstereon.
Tack för påminnelsen! Ska testa sen!Med vänlig hälsning från
Danne
------
Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
Våga Vägra
FaceBookComment
Oderland
Collapse
Comment