Officiella iPhone-tråden!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dryden
    Medlem
    • 2002-08-03
    • 12245

...och där är den uppstartad, komplett och perfekt! Nu ska här upptäckas! Vad det tog? Max 20 minuter.
    resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Mr. N.
      Moderator
      • 2002-09-23
      • 3794

Missa inte iBooks som finns att ladda ner i Appstore, det finns tillgång till Project Gutenberg. Jag laddade just ner Hemsöborna av Strindberg.
      Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
      Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

• Dryden
        Medlem
        • 2002-08-03
        • 12245

Så här på rak arm, några guldsaker:
        • Teckenräknare när man skriver SMS. Inte för att jag egentligen bryr mig, eftersom jag har fastpris. Men ändå. Det ska bara finnas.
        • Flera Exchange-konton! Senast häromveckan var jag i behov av det när farsgubben dragit in jobbmailen men behövde Gmailen med push samtidigt.
        • Platser i Bilder. Äntligen kan man se direkt i iPhonen var bilderna är tagna. Geotaggning i näven är kalas.
        • MAPPARNA! Från sju sidor applikationer till tre! Det här måste ändå vara det bästa med hela uppdateringen, efter...
        • ...multitaskingen, som dessutom fungerar förträffligt. Väldigt smidigt. Men hur mycket batteri tuggar det när de ligger och kör i bakgrunden?
        • Fungerade Spotlight i SMS förut? Nu gör det det i alla fall och det var ju inte så dumt heller. Det tar en jävla tid att bläddra igenom allt manuellt, när det går ut 700-1000 per månad.
        • Prestandaökning? Jag tycker att min iPhone 3GS känns rappare rent allmänt.
        • Batteritiden? Det återstår att se.

Comment

• Phorpher
          Medlem
          • 2000-02-08
          • 2059

Jag tycker min 3G känns lite mer responsiv också. Men iBooks var trögt på den.

Gemensam inbox har jag längtat efter. Hopplöst att studsa fram och tillbaka mellan olika mailkonton men nu är det löst!

Comment

• Dryden
            Medlem
            • 2002-08-03
            • 12245

Gemensam inbox hade jag i Mail.app i OSX men gav snart upp det. Skönt att kunna skilja på boxarna. Det bästa vore om man kunde välja vilka inboxar som skulle slås ihop.

Däremot, min Gmail verkar inte fungera längre. Den kommer inte åt mailen och ingen av mina pushade kalendrar finns med. Någon mer som råkat ut för det?

Comment

• muskot
              Medlem
              • 2002-01-13
              • 7705

Multitaskingen fungerar inte som riktig multitasking, där programmen verkligen ligger i bakgrunden och kör, utan består snarare av några bakgrundstjänster som utvecklare kan använda. Detta för att minska risken för sämre batteritid/prestanda.

/R Mitt Gmail-konto och min insynkade Google-kalender fungerar fint.
              Break a rule!

Comment

• Dryden
                Medlem
                • 2002-08-03
                • 12245

Originally posted by muskot
                Mitt Gmail-konto och min insynkade Google-kalender fungerar fint.
                Kör du G-kontot som Exchange?

Comment

• Dryden
                  Medlem
                  • 2002-08-03
                  • 12245

Häpp då!
                  Access to this place or content is restricted. If you think this is a mistake, please contact your administrator or the person who directed you here.

Fler som alltså har problem med Gmail via Exchange i iOS4 men en lösning verkar det i alla fall jobbas på. Då håller jag ut en stund till.

Förövrigt, en liten måste-guide med alla trevliga funktioner i iOS4. Läsvärd!

Comment

• StefanBergfeldt
                    Medlem
                    • 2004-09-24
                    • 752

Min kalender försvann också efter uppdateringen, och jag har inte hittat var/hur jag kan utnyttja multitaskingen, kan någon berätta för mig?

Däremot gillar jag mapparna, och den gemensamma inboxen är en najs feature som jag inte kommer att använda speciellt mycket. Däremot att den hanterar konversationer istället för enskilda meddelanden gillar jag speciellt! Inboxarna blev MYCKET mer överskådliga.

Nu glömde jag såklart den hemma idag, så jag kan inte leka med den förrän ikväll, men men...
                    webbdesign | skoj | filmrecensioner | sportnyheter | tekniknyheter | besikta bilen | köpa kattunge

Comment

• Dryden
                      Medlem
                      • 2002-08-03
                      • 12245

Originally posted by StefanBergfeldt
                      ..., och jag har inte hittat var/hur jag kan utnyttja multitaskingen, kan någon berätta för mig?
                      Dubbeltryck på hemknappen.

Comment

• StefanBergfeldt
                        Medlem
                        • 2004-09-24
                        • 752

Tackar! Ska testas ikväll!
                        webbdesign | skoj | filmrecensioner | sportnyheter | tekniknyheter | besikta bilen | köpa kattunge

Comment

• Dryden
                          Medlem
                          • 2002-08-03
                          • 12245

Nu verkar Google-synkningen rulla igen men jag upplever den som ohyggligt seg. Eller så är det bara mina kalendrar som är feta med onödiga möten och annat tjafs. Mailen fungerar i alla fall så då betecknar jag det som att vi är på bananen igen.

Comment

• muskot
                            Medlem
                            • 2002-01-13
                            • 7705

Originally posted by Dryden
                            Kör du G-kontot som Exchange?
                            Har olika setup för kalender och Gmail, eftersom jag tidigare hade problem med e-posten när den kördes som Exchange. E-posten fortfarande fungerar fint, men nu när jag testat lite mer ingående märkte jag att nya poster i Google-kalendern inte längre dyker upp i telefonens kalender (alla gamla poster finns dock kvar).
                            Originally posted by Dryden
                            Dubbeltryck på hemknappen.
                            Kan dock vara värt att nämna funktionen är ganska oanvändbar än så länge, eftersom väldigt få appar har uppdaterats med multitaskingstöd.
                            Break a rule!

Comment

• Dryden
                              Medlem
                              • 2002-08-03
                              • 12245

Originally posted by muskot
                              Har olika setup för kalender och Gmail, eftersom jag tidigare hade problem med e-posten när den kördes som Exchange. E-posten fortfarande fungerar fint, men nu när jag testat lite mer ingående märkte jag att nya poster i Google-kalendern inte längre dyker upp i telefonens kalender (alla gamla poster finns dock kvar).
                              Ja, och en-två kalendrar av de jag har fungerar inte heller, däremot dök mina prenumerationer upp. Det kanske bara är så att man ska avvakta dagen.

Comment

• Mr. N.
                                Moderator
                                • 2002-09-23
                                • 3794

Jag hade en helt tom adressbok efter uppdateringen men jag tjatade till mig mina kontakter igen genom att öppna och stänga adressboken om och om igen. Jag misstänker att det var lite tryck på Googles synktjänst när alla synkade iPhones ville ha kalender, kontakter och mail samtidigt.
                                Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
                                Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

Working...