Officiella iPhone-tråden!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bire
    Medlem
    • 1999-12-22
    • 6030

Officiella iPhone-tråden!

Finns redan ett par iPhone-trådar, men ingen för oss som redan köpt & vill lära oss mer samt få tips & tricks!

Jag fick min svarta 16GB i går & är grymt imponerad iaf, behöver nu lite tips på applikationer som gör mitt liv än mer fluffigt!

Ex en torrent-klient vore mysigt + ett vettigt sätt att publicera på blogger.com förutom E-post, samt ett enkelt ftp-program.
    www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!
  • Phorpher
    Medlem
    • 2000-02-08
    • 2059

tv.nu har en applikation där du kan se tv-tablån för ett gäng kanaler. Man kan också se mer detaljerad information om t.ex. filmer och sånt. Det är på gång en version där man själv kan välja vilka kanaler man vill visa.

Shazam: Om du hör musik som du inte vet vad det är så låter du Shazam lyssna några sekunder och sen ger den (förhoppningsvis) svar på vad det är. Har inte testat jättemycket men jag testade att spela en låt på pianot här hemma och den träffade rätt direkt. Rätt coolt!

Du får också direktlänkar till albumet på iTunes, Youtube, osv.

Phonesabre: Klockrent när du ska imponera på falubrudar.

Jag använder http://mediacoder.sourceforge.net/ för att koda om filmer till iPhonen. Funkar riktigt bra faktiskt! Finns en speciell iPhone-variant. (Jag kör PC)

Ptja, lite som jag kom på såhär i farten.

Comment

• Bire
      Medlem
      • 1999-12-22
      • 6030

tv-nu har jag redan testat & den är grymt mysig.

Jag är sugen på nått enklare "fodral" som gör den en aning större + skyddar displayen.. Min kommer att gå sönder på en vecka om den ska ligga oskyddad i fickan på turné så tipsa gärna lite där oxå
      Problemet är att jag inte kan acceptera att detta fodral sabbar den grymma skärmens egenskaper så jag antar att en skyddsfilm är vad jag tvingas skaffa?

Originally posted by Phorpher
      Jag använder http://mediacoder.sourceforge.net/ för att koda om filmer till iPhonen. Funkar riktigt bra faktiskt! Finns en speciell iPhone-variant. (Jag kör PC)
      Har man mac gör man det i quicktime har jag för mig, såvida inte syncen med iTunes sköter det automatiskt vilket jag förmodar.

Comment

• Lasp
        Medlem
        • 2000-07-29
        • 10197

Det är inget fodral du skall ha. Det är en silikonrem som går runt kanten. Tror att det är samma som till iPod.
        Jag har haft min iPhone ett antal månader nu och visst har den gått i backen, men den klarar sig fint ändå.
        Lite av känslan i iPhone ligger i formatet och hur den passar i handen. Så kör på bara Bire.
        Livet är kort och Nu!
        Läs mera!
        !?

Comment

• Bire
          Medlem
          • 1999-12-22
          • 6030

Originally posted by Lasp
          Det är inget fodral du skall ha. Det är en silikonrem som går runt kanten. Tror att det är samma som till iPod.
          Jag har haft min iPhone ett antal månader nu och visst har den gått i backen, men den klarar sig fint ändå.
          Lite av känslan i iPhone ligger i formatet och hur den passar i handen. Så kör på bara Bire.
          Vart finner man den remmen?

Comment

• voigtann1
            Forumvärd
            • 2001-06-14
            • 8810

Hittade lite saker på ebay om du bara söker på iphone där så finns det skyddsplast för displayen, och silikonrem. Annars har du: http://www.macoteket.se/product_list...allery_on=true
            "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

Comment

• KrpSvedberg
              Medlem
              • 2005-10-10
              • 54

Jag var också lite nojjig i början av mitt iPhone ägande (har en 1st gen), men ett fodral visade sig oftast vara i vägen. Den blir lite tjockare, lite klumpigare och lite fulare. Displayen är absolut ingen fara med. Den blir inte ens repig om man försöker (har tappat den i asfalt ett par gånger) Visst, den blir lite repig på baksidan, men sånt kan man oftast leva med

Grattis till ditt fina inköp för övrigt!

Comment

• Lasp
                Medlem
                • 2000-07-29
                • 10197

Fodral och silikonrem finns till iPod hos alla Teknikmagasin och Claes Ohlsson
                Livet är kort och Nu!
                Läs mera!
                !?

Comment

• Okkido
                  Medlem
                  • 2000-05-12
                  • 4460

Originally posted by Bire
                  Har man mac gör man det i quicktime har jag för mig, såvida inte syncen med iTunes sköter det automatiskt vilket jag förmodar.
                  Ladda hem VisualHub istället. Smidigare och snabbare än QuickTime.

Comment

• bassebhu
                    Moderator
                    • 2001-11-20
                    • 4028

Jag har beställt sån här film:
                    bassebhu - din kompis bland kompisar

Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
                    eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

Rapportera till bassebhu

Comment

• Okkido
                      Medlem
                      • 2000-05-12
                      • 4460

Originally posted by bassebhu
                      Testade en sån. Drog av den 5 minuter efter att jag satte på den. Är inte ens rätt måttanpassad efter telefonen.

Comment

• Bire
                        Medlem
                        • 1999-12-22
                        • 6030

Originally posted by KrpSvedberg
                        Jag var också lite nojjig i början av mitt iPhone ägande (har en 1st gen), men ett fodral visade sig oftast vara i vägen. Den blir lite tjockare, lite klumpigare och lite fulare. Displayen är absolut ingen fara med. Den blir inte ens repig om man försöker (har tappat den i asfalt ett par gånger) Visst, den blir lite repig på baksidan, men sånt kan man oftast leva med

Grattis till ditt fina inköp för övrigt!
                        Så du menar att en iPhone som vistas i samma ficka som nycklar & div annat skit + grus inte blir repad i displayen?

Comment

• Phorpher
                          Medlem
                          • 2000-02-08
                          • 2059

Jag var in och pratade med MacSupport angående skydd för displayen.

Han hade en första generationens iPhone och hade inga som helst repor i glaset efter massor med vändor i backen. Han sa att de här plastfilmerna man sätter på ger en helt annan känsla i skärmen (åt det sämre hållet då).

Det är trots allt härdat glas i skärmen och som andra sagt så tror jag att baksidan ger med sig snabbare isf.

Comment

• Bire
                            Medlem
                            • 1999-12-22
                            • 6030

Originally posted by Phorpher
                            Det är trots allt härdat glas i skärmen och som andra sagt så tror jag att baksidan ger med sig snabbare isf.
                            Härdat glas?
                            Är du säker på det? Det känns som hårdplast tycker jag + att härdat glas vore ren katastrof om/när det krossas om den befinner sig i fickan.

Comment

• Okkido
                              Medlem
                              • 2000-05-12
                              • 4460

Originally posted by Bire
                              Härdat glas?
                              Är du säker på det? Det känns som hårdplast tycker jag + att härdat glas vore ren katastrof om/när det krossas om den befinner sig i fickan.
                              Jag har min telefon tillsammans med mynt och nycklar. Fram till i förra veckan hade jag inga repor alls. Glaset är väldigt väldigt hårt. Jag har testa att försöka repa med en vass kniv (matbestick) och det blev inget alls.

Comment

Working...