Meddelande

Minska
No announcement yet.

Farlig feminism eller starka mansgrupper

Minska
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Jag har chattat med någon som berättade vem AnnSophie och Madmax är. Madmax, varför berättar du inte öppet vem du är? Kvinnan med de olika identiteterna och hundarna, skrev personen.

    Ni skrev ju att vi skulle vara öppna och ärliga, och så visar det sig att ni inte är det. Jag är det och jag är öppen för debatt och jag är Anders. Men då måste ni verkligen lova att ni är ärliga. Det är jätteviktigt att vara ärlig. Hur skall läsarna kunna tro på er om ni fortfarande inte är det?

    Kommentera


    • #92
      Jag tror aldrig jag tidigare upplevt ett sånt hån mot oss medlemmar på wF, som ditt senaste inlägg Anders34.

      Tror du verkligen att vi är så enfaldiga att du kan förlöjliga oss hur du vill.

      Det du skriver är en skymf både mot beaktande av vad du skrivit, eller snarare inte skrivit, tidigare i tråden och mot vår fullständigt eniga argumentation i tråden.

      Nu vädjar jag till dig, lägg ner det här nu.
      Du är redan ute på så djupt vatten att vad du än fortsättningsvis vidare anför i tråden, kommer att betraktas enbart som provokationer gränsande till humoristiska.


      ------------------
      //Alian Luxman=the BabelFish
      "Love thine enemies...it really pisses them off."
      /Luxman

      Kommentera


      • #93
        Jag måste ärligt erkänna att jag fascineras lite över hur Anders34 med anhang håller den här tråden vid liv.
        Hitintills har jag inte sett ett enda inlägg utöver Anders34 och Bossedubbdäck (eller vad han nu heter) som håller med webbsideskaparnas åsikter. Övriga webForum-medlemmar verkar mer eller mindre rata sidan totalt eller ignorera den.
        En eloge till er för att ni orkar Anders34 m.fl. .
        Jag står fast vid min åsikt - det är dålig humor. Tyvärr, för er, uppskattar jag engelsk dålig humor, den här varianten är bara tragisk.
        jobbskatteavdrag.se

        Kommentera


        • #94
          Anders34>

          ...och God Jul pa dig ocksa...

          [citat]Jag har chattat med någon som berättade vem AnnSophie och Madmax är. [/citat]

          Men snalla lilla van...varfor ljuger du? Jag vet med 100 procents sakerhet att du inte har en jadrans susning om vem jag ar. Hur jag vet det? Ja, av den enkla anledningen att ingen pa ICQ och ingen har pa WF vet mer om mig an att jag heter annesophie (vilket vi iofs inte heller kan vara sakra pa) och att jag bor utomlands.

          Daremot sa vet jag numer vem du ar och vart du finns.

          [citat]Kvinnan med de olika identiteterna och hundarna, skrev personen.[/citat]

          ...har du seriost funderat pa ett vilohem?? Skulle kunna vara kul att veta vem den har personen ar som "kanner" mig sa val? Han/hon finns val egentligen inte, eller hur? Annu en schizofren sida av dig kanske? Annu en "BosseDubbdack"? Fast om du nu hor "roster" sa kanske du borde byta ut vilohemmet mot en psykiatrisk avdelning...

          Du ar en sorglig liten patetisk man som av nagon outgrundlig anledning lever pa hat. Det finns ingenting som du kan saga eller gora som kan skramma mig till tystnad, om det nu ar det du vill nar du envisas med att posta din trad i ett oppet forum.

          Jag hade aldrig hort talas om din sida, eller dig, innan du postade traden har pa WF. Jag kanner inte Madmax eller nagon av de karaktarer som du tycks ha stott pa tidigare, men om dom pa nagot satt motarbetat din sida sa tyder det, enligt mig, pa vanligt sunt javla fornuft och isafall sa appladerar jag dom!

          Jag behover val inte tillagga nagot mer. De flesta andra har inne tycks ha sagt vad som behover sagas.

          /A



          [Redigerat av annesophie den 27 dec 2001]
          http://www.hasthelargehadroncolliderdestroyedearthyet.com/

          Kommentera


          • #95
            Jag tror aldrig jag mött så mycket hat hos några som hos er framför allt dig annesophie eller madmax. Jag förstår att hundar är ert huvudintresse. Människor är nog inte det.

            Med ert uppträdande så visar hemsidan ännu tydligare hur rätt den är. Inser ni inte det?

            Varför är jag ett problem? Du skriver diverse om mig för att jag har en åsikt, att jag skulle vara schizofren, att jag skulle vara hatisk. Att du vet vem jag är och var jag bor.

            Av dessa rader kan vem som helst se att det är i alla fall inte jag som har problem.

            Till och med påstår du att jag ljuger. Jag skall vara ärlig mot dig och erkänna att jag tycker synd om dig. Uppriktigt. Har man problem med att andra människor har en åsikt, så har man stora problem. Du är inget problem för mig och sådana som dig kan jag hantera.

            Nu förstår jag hemsidan ännu bättre. Först var jag lite tveksam, men nu inser jag att budskapet verkar helt sant. Det har jag lärt mig här.

            Och du, alla som läser här tycker inte som dig. Det har jag många chattvänner som berättat.

            Försök nu Annesophie och Madmax börja tala sanning så börjar vi om debatten i god ton.
            Din vän Anders

            Kommentera


            • #96
              Det är verkligen på sin plats att MadMax och Annesophie ber Anders om ursäkt. Om de inte gör det så gör jag det för dom. Ursäkta dom Anders ! Dom kanske har en dålig dag i månaden eller nåt.
              Men jag håller med dig och jag börjar förstå vad du menar med farliga feminister och starka mansgrupper

              må väl
              Bosse

              Kommentera


              • #97
                Parodin fortsätter

                Nu är det snart dags att ni Herrar anders34 och BosseDubbdäck slutar er parodi.

                Detta är inte en fråga om farliga feminister eller starka mansgrupper, det här handlar bara om att få framställa er sida av saken.

                Flertalet som uttryckt starka invändningar mot såväl innehåll som ert beteende är av manligt kön, flera med olika vårdnadstvister som bakgrund dessutom. Att då ironisera och ignorera dessa inlägg och istället starta en påhoppskampanj mot vissa medlemmar är inte bara avslöjande för ert syfte utan näst intill förtal.

                Det går att utläsa ett förtäckt hot i dina senaste inlägg anders34 som aldrig tidigare funnits här på wF, jag tycker mycket illa om det och jag betackar mig för sådant. Skall du och ditt "anhang" propagera för er, som jag nu uppfattar den, mer och mer sjuka sak så bör ni söka er andra kanaler än wF.

                Nu torde deras syfte vara uppenbart för alla som läst tråden, och jag vädjar till att vi stänger den för gott.

                Jag trodde aldrig att barnen var så lite värda, i era ögon, att det var viktigare att driva "kampen" vidare oavsett konsekvenserna.

                ------------------
                //Alian Luxman=the BabelFish
                "Love thine enemies...it really pisses them off."
                /Luxman

                Kommentera


                • #98
                  Jag funderade lange pa huruvida jag skulle bemoda mig med att svara pa ditt ovan inlagg. Jag bestamde mig for att atminstone svara pa nagra av de saker som du sager om mig…

                  [citat] Jag tror aldrig jag mött så mycket hat hos några som hos er framför allt dig annesophie eller madmax. Jag förstår att hundar är ert huvudintresse. Människor är nog inte det.[/citat]

                  Forst sa kanske jag maste beratta att det som alltid har kommit forst for mig ar andra manniskors valbefinnande. Manniskor runt omkring mig, stora som sma. Barn ar det mest oskyldiga som finns har i varlden, och aven fast varlden kanske inte ar sa oskyldig som vi skulle vilja sa ser jag ingen anledning att gora den till en varre plats att vaxa upp i an vad den redan ar. Ett barn ska aldrig behova uppleva vuxnas, oavsett om det sa ar foraldrar, familjevanners eller slaktingars, brak och/eller psykisk/fysisk misshandel.

                  Som vuxen maste man se till andra fore sig sjalv ibland. Det ar inte alltid kul att behova acceptera andras beslut, att kanna att man inte har kontroll. Men ibland sa ar det sa att det man sjalv tycker ar varldens basta losning, eller ett fullkomligt sansat och genomtankt beslut inte alltid ar det. Ibland sa maste andra hoppa in och agera “bollplank” eller forhandlare, och aven fast man just da kanske inte ser deras ideer eller asikter som nagot positivt for ens egen del…sa maste man ge det lite tid. For ibland sa handlar det inte bara om dig, dig, dig eller mig, mig, mig...

                  [citat]Har man problem med att andra människor har en åsikt, så har man stora problem.[/citat]

                  Jag forstar att du personligen maste ha upplevt nagot tragiskt for att kunna vara en sadan stark foresprakare for NoDaddy sidan. Men du maste ocksa forsta att jag ocksa har upplevt en del. Precis vad vill jag verkligen inte ga in pa, men lat mig saga att jag vet vad konsekvenserna kan bli for ett barn som “sitter i klam” mellan tva foraldrar.

                  “Hat” ar inte det ord som jag skulle vilja beskriva mina kanslor, eller mina inlagg, med. Inte alls. Snarare en oro over att du och dina vanner tycker att det ar OK att hanga ut individer och “svartmala” dom for att na ert syfte. Mest bekymrad blir jag nar jag nu inser att ni antagligen tycker att detta gor er till an mer lampliga och foredomliga foraldrar, sa hangivna som ni ar for “barnets basta”.

                  Jag forstar ocksa pa dina svepande kommentarer att du har haft mycket problem med andra manniskor runt omkring. Normalt sa kan man nog saga att “nar manga ar emot dig – bor du fundera extra lange pa om dom inte har en poang iallafall”. Naturligtvis ar det inte alltid fallet att dom har ratt och du har fel, men kanske tillvagagangssattet som du anvander ar fel. Jag skrev nagon gang innan i traden att det finns andra satt att na fram till manniskor an med trakasserier och otrevligheter. Som situationen ar nu sa star du som forlorare Anders. En mycket sorglig och liten forlorare, och sanningen ar att jag vet inte om jag ska tycka illa eller synd om dig. Att du nu tycker synd om mig ror mig inte i ryggen.

                  Du tror uppenbarligen att jag ar nagon annan an den jag utger mig for att vara. Jag tanker ju inte bevisa motsatsen genom att ge dig bevis eller nagot hemligt tecken, det hoppas jag att du forstar. Jag forstar ocksa att det ar Fru Tiger som du gang pa gang syftar pa. Diskussioner och eventuella problem som du har med henne far du dock ocksa ta med henne.

                  [citat] Till och med påstår du att jag ljuger.[/citat]

                  Ja vad ska jag saga da? Det vet jag ju att du gor nar du sager att du vet vem jag ar.

                  [citat] Och du, alla som läser här tycker inte som dig. [/citat]

                  Det har jag aldrig trott heller. Det har ar ett oppet forum pa internet. Vi som skriver har ar fran olika bakgrunder, av olika aldrar och med olika upplevelser i bagaget. Jag tycker att mangsidighet ar fantastiskt just darfor att man kan fa ta del av andras perspektiv pa varlden.

                  Men… Om man har en asikt sa maste man ocksa kunna beratta varfor du tycker som du gor om nagon fragar. Dina argument, de fa som susat forbi som hastigast, har verkligen inte varit av det tydliga slaget. Vara asikter gar isar och eftersom du inte har ens forsokt att overbevisa mig att du har ratt i detta fallet sa valjer jag att anse att sidans innehall ar forkastligt. Sa enkelt ar det.

                  [citat] Du är inget problem för mig och sådana som dig kan jag hantera. [/citat]

                  Det ar val snarare sa att jag ar ett problem och att du inte kan hantera mig. Det ar val darfor du numer anvander dig av hot for att fa tyst pa mig?

                  For min del ar nu denna diskussion permanent avslutad och jag hoppas att traden stangs inom en snar framtid.

                  /A



                  [Redigerat av annesophie den 28 dec 2001]
                  http://www.hasthelargehadroncolliderdestroyedearthyet.com/

                  Kommentera


                  • #99
                    Nu måste jag lägga mig i igen, fast jag hade tänkt sluta läsa denna banala diskussion som upprätthålls av AnneSophie.

                    Om AnneSophie tror att Madmax är Tiger så tror jag att hon aldrig skulle använda ett alias utan alltid skriva i eget namn, för hon står för sina åsikter. Se bara på alla polisanmälningarna och anmälningen till Justitiekanslern.

                    Sen tycker jag som Anders att Annesophie verkligen har visat vad Anders tänkte på när han skrev rubriken på denna tråd.

                    Bosse som tycker som Richard


                    [Redigerat av BosseDubbdäck den 28 dec 2001]

                    Kommentera


                    • Om du nu skall in och fjanta dig i tråden hela tiden BosseDubbdäck så lär dig tyda ironi, så slipper du göra bort dig hela tiden. Ja hade du fattat vad Rikard avsåg så hade tagit din Mats ur skolan istället för att göra bort dig en gång till…

                      Detta gör det visserligen tråden än mer rolig att läsa, vilket ytterligare understryker det löjets skimmer som genomsyrat den hitintills.
                      Men både du och anders34 har mycket stora problem att hantera och acceptera kvinnliga personer som har avvikande åsikt och helt riktar in ert beteende därefter. Erat syfte kan inte vara annat än att misskreditera så många kvinnor som möjligt som anför åsikter kring ert skötebarn ”NoDaddy”.

                      Sluta nu upp, ni är ju redan avklädda ända in på skinnet!
                      Fortsätt inte er ”ohederliga” och mycket klandervärda hantering här på wF, ert korståg mot kvinnor får ni sköta annorstädes.

                      För ordningens skull kan jag berätta att jag är iklädd såväl skägg som manligt könsorgan så ni slipper kartlägga mig också, dessutom har min dotter en hund.

                      Sätt nu en punkt för denna verksamhet här på wF, stäng tråden.


                      ------------------


                      [Redigerat av Luxman den 28 dec 2001]
                      /Luxman

                      Kommentera


                      • Jag vill bara diskutera "Farliga feminister och starka mansgrupper". Och jag hotar aldrig någon. Jag gör inte sånt. Om någon har känt sig hotad för att jag talar om min åsikt så kan jag ju inte be om ursäkt för att jag har en åsikt. Men så är det.

                        Men jag tycker det är intressant eftersom hela den här tråden visar att det faktiskt finns "farlig och aggressiv feminism". Och det var väl det som vi skulle prata om? Eller tåls det inte att prata om?

                        Självklart tror jag att du är en man, Luxman. Varför skulle jag inte tro på dig om du säger så? Jag utgår från att alla talar sanning för det är i ett sådant land jag vill leva i. AnneSopihe istället, säger att man inte kan lita på om hon heter det, och det har jag fått veta på annat håll att hon inte gör. Inte Madmax heller.

                        Vilket samhälle vill Du leva i Luxman. Ett där farliga oärliga människor lever eller ett där ärliga lever?

                        Sen om jag kommer i håg rätt så skrev nån att jag har problem. Nej det har jag inte, särskilt inte med kvinnor ))

                        Hej

                        Kommentera


                        • [citat]Och jag hotar aldrig någon. Jag gör inte sånt.[/citat]Det är bra. Men jag förstår vad man kan tolka som ett förtäckt hot:[citat]Du är inget problem för mig och sådana som dig kan jag hantera.[/citat]Tydligen menade du inte det som ett hot. Men du kanske skulle tänka på hur andra uppfattar det du skriver.[citat]AnneSopihe istället, säger att man inte kan lita på om hon heter det, och det har jag fått veta på annat håll att hon inte gör. Inte Madmax heller.[/citat]Annesophie har engagerat sig i många debatter som inte har något med den här att göra. Jag finner därför inget som helst skäl att misstänka att hon skulle vara inblandad i den här FRIS-bataljen sedan tidigare under något annat namn. Därför litar jag på henne till 100%, angående allt, inklusive hennes namn. Att Madmax knappast heter Madmax var väl inte så svårt att räkna ut. Vem heter Madmax? Likaså, vem heter Anders34? Men det är OK. Man har rätt att ta sig en pseudonym.

                          Angående lögner i debatter, den där hemsidan som du gillar så skarpt, den är fylld med skärmdumpar av "brandväggsloggar". "Loggarna" antyder att någon skulle kolla datorn med hjälp av telefonnummer. Hur då? Det finns ingen TCP/IP-kommunikation som bygger på några telefonnummer. På Internet når man varandra via ipnummer, vilket är något helt annat. I någon av skärmdumparna såg det dessutom ut som om "telefonkollen" loggades med fetstil i loggfilen. Hur gick det till? De brandväggar jag har kommit i kontakt med loggar till rena textfiler. Inte lagras det någon information om fetstil eller liknande där. Det är sådana detaljer som får mig att tro att hemsideägaren ägnar sig åt rena bedrägerier angående brandväggsloggar. Om något är lögnaktigt så är det detta. Det är tur att nodaddy inte kan så mycket om internet. Med lite mer kunskaper hade han rent av kunnat skapa några trovärdiga bedrägerier. Tänker du verkligen fortsätta försvara pinsamheterna där?

                          [Redigerat av UlfT den 28 dec 2001]
                          "Where has Doctor Alban gone? I shall tell you. We have killed him - you and I. We are his murderers."

                          —Friedrich Nietzsche

                          Kommentera


                          • Ge upp nu anders, dina försök att misskreditera annesophie är löjeväckande, hon har funnits här på wF långt innan du och de dina klampade under falskt flagg och började sprida dina kryptiska "sanningar".

                            Nu tycker jag du skall be henne om ursäkt för alla dina insinuationer och därefter omgående lämna detta forum ifred från sådant beteende.
                            Självfallet får du diskutera vad du vill, detta är ett öppet forum, men vi är inga idioter som inte förstår vad du håller på med.

                            Läs några av dina tidigare inlägg och begrunda.........
                            [citat]Det häftigaste på sidan tycker jag är att regeringen blev inblandad i debatten och att Aftonbladets journalister anmäldes till justitiekanslern. Sen skiter jag fullständigt i hela historien. [/citat]

                            [citat]Hej alla igen. Som jag skrev tidigare så bryr jag mig inte om själva historien. Den är en sak för sig. Men det som gör hemsidan mycket bra och intressant är debatten och sidan om polismissbruket. Framför allt att Aftonbladets journalister anmäldes till Justitiekanslern. Varför frågade jag mig och förstår ingenting??? Är det kanske ett samhällssymptom som åskådliggörs? Är det meningen att visa att vi lever i ett förvirrat samhälle? Vad tror ni?[/citat]

                            [citat]Jag tycker hemsidan är lättnavigerad och man hittar lätt. Sen tycker jag att hela hemsidan ger en bra bild på hur umgängessabotage fungerar, vilka mekanismer som ligger bakom och att dom på ett objektivt och journalistiskt sätt fått fram alla sidor som kan belysas i ämnet. Och sen kommer då debatten med alla bevis som objektivt gör hela hemsidan trovärdig och som visar debatten i samhället. Det är ju faktiskt så debatten går till på internet. Bättre än så kan det inte bli.

                            Sen tycker jag att alla skall hjälpa till och sprida länken till en så bra sida. Hjälp till alla nu. Kom igen.[/citat]

                            Detta talar för sig själv

                            Ditt nu tafatta försök att styra över NoDaddy-tråden till en diskussion om farliga feminister eller starka mansgrupper är ett hån mot oss.

                            Ge upp och låt vårt forum slippa sådant här.

                            Nu höll jag på att skriva något som med stor sannolikhet någon moderator eller forumledare hade varit tvungen att redigera eller erinra emot....det hade med stake och ärlighet att göra, men det är lika bra att avstå då kommentarer gränsande till personangrepp ej hör hemma på wF.

                            Jag framställer dock samma önskan som tidigare, låt oss stänga denna tråden.

                            ------------------


                            [Redigerat av Luxman den 28 dec 2001]
                            /Luxman

                            Kommentera


                            • Jag tycker att det hela tiden har varit väldigt tydligt vart Ander34 vill styra denna tråd. Mansgrupper är starka, feminister är farliga.... Varför inte tvärtom? Kan inte bägge parter vara starka?

                              Och så fort som mothugg sker kommer det som av de flesta (inkl. mig) uppfattas som förtäckta hot, och sedan kommer anklagelserna att man inte är den man säger att man är. Jag har sett det på ett forum förut, fast där var det männen som inte höll med som fick höra att de nog var kvinnor som dolde sig bakom mansnamn.

                              Jag har även sett en brandväggs-logg (på NoDaddy's eller annan FRIS-ares hemsida) som hade Words felstavningsmarkeringar i sig. Väldigt trovärdigt... NOT.

                              Kanske tur att NoDaddy numera bytt ut namen på hemsidan så att det stackars ext inte är så lättidentifierat. Jag tycker synd om henne och jag tycker synd om barnet som måste lida av detta töntiga egotrippade beteende som NoDaddy uppvisar.

                              Så vill jag säga att en sida som måste flytta runt från ställe till ställe p.g.a. att den blir nerstängd inte är värd att tas på allvar. Hade sidan varit schysst så hade ingen webhost stängt den.

                              (Rredigerat för att fixa slarv-stavfel.)

                              ------------------
                              Bättre vara tyst och verka dum än att öppna munnen och undanröja alla tvivel.

                              [Redigerat av Stömne den 30 dec 2001]
                              Missförstå mig rätt

                              Kommentera


                              • annesophie >>
                                En eloge till dig!


                                Anders34 >>

                                Varför inte lägga ned nu? Tydligt att intresset är NULL för att hålla med ditt budskap.

                                Jeeeesus.


                                forumledare >>

                                Stäng tråden så vi slipper se fler fatala påhopp mot såväl annesophie som andra seriösa medlemmar.

                                ------------------
                                Ancilla, face mea laganum!

                                [Redigerat av PeW den 29 dec 2001]

                                Kommentera

                                Working...
                                X