Meddelande

Minska
No announcement yet.

Farlig feminism eller starka mansgrupper

Minska
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Inte för att det behövs egentligen, men jag lägger väl in det i debatten ändå.

    Jag har inte samma erfarenheter men jag stöder ändå fullt ut de åsikter som presenteras av annesophie och PeW!
    jobbskatteavdrag.se

    Kommentera


    • #47
      Jag har samma åsikter som Duke Nukem.
      "Kill 'em all and let god sort 'em out"


      Annars måste jag kolla sidan, låter som en svensk version av nått som skulle passa i Somethingawful.com's lista över knäppa sajter.

      ------------------
      His Divine Shadow is the most despicable being ever created.(så sade en fan)

      Sprit löser inga problem. Men det gör inte mjölk heller.

      T-bird 1200; GeForce 256 32MB; WinNT4/XP; 512MB RAM; Dialup
      "Those who make their swords into ploughshares will plough for those who didn't"

      Yes. As practice. You have to start out learning to believe the little lies.
      "So we can believe the big ones?"
      Yes. Justice. Mercy. Duty. That sort of thing.

      Schlock Mercenary | Sluggy Freelance | Positive Atheism | Talkorigins.org
      Kärnkraft är en av dom effektivaste energiformerna

      Kommentera


      • #48
        PeW

        ------------------
        "Varför krymper inte får när det regnar?"
        http://www.hasthelargehadroncolliderdestroyedearthyet.com/

        Kommentera


        • #49
          Hej alla igen. Som jag skrev tidigare så bryr jag mig inte om själva historien. Den är en sak för sig. Men det som gör hemsidan mycket bra och intressant är debatten och sidan om polismissbruket. Framför allt att Aftonbladets journalister anmäldes till Justitiekanslern. Varför frågade jag mig och förstår ingenting??? Är det kanske ett samhällssymptom som åskådliggörs? Är det meningen att visa att vi lever i ett förvirrat samhälle? Vad tror ni?

          Kommentera


          • #50

            [citat]Vad tror ni?[/citat]

            Jag tror att du har tomtar på loftet.

            Du anger "nodaddy" som din hemsida i personalian men förnekar fortfarande att det är du som står bakom sidan?

            ------------------
            "What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
            -Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"
            Patriotism is the virtue of the vicious -Oscar Wilde

            Kommentera


            • #51
              [citat]Som jag skrev tidigare så bryr jag mig inte om själva historien.[/citat]

              Som tidigare sagts....SAKERT NOG... Det tror nog ingen av oss pa.

              [citat]Men det som gör hemsidan mycket bra och intressant är debatten och sidan om polismissbruket. Framför allt att Aftonbladets journalister anmäldes till Justitiekanslern. [/citat]

              Jaha, sa du pekar pa polismissbruket *funderar*... OK da har vi ju faststallt din anledning till att posta de 10 tradarna...uppmarksamma oss pa polismissbruket....hmmm... Vilket polismissbruk (i detta fallet da)? Eftersom nodaddy sidan ar sa fruktansvart taskigt byggd sa maste man ju vara nagot av en expert pa sidan for att ens hitta runt bland framsen... Kan du kanske peka pa nagot mer konkret... Ett exempel eller tva skulle heller inte skada. Jag laste att den fiktiva (?) mamman ringde polisen och skrek "han misshandlar kalle"...ar det detta som du kallar missbruk eller vadda?

              Du forstar det som kallas missbruk av den ena kan vara normalt for en annan har pa WF, ja i varlden overhuvudtaget kanske man ska tillagga... Det ar ju sa en debatt uppstar eller hur. Men da maste man val argumentera ocksa...eller?

              Forresten, vad i josse namn ar det som ar sa fruktansvart "haftigt" (som du sa elegant sjalv beskrev) med att "...Aftonbladets journalister anmäldes till Justitiekanslern." Skulle det vara nagot haftigt?

              Anders34 du forvanar mig... Forst sa envisas du med att posta lanken till en, enligt mig, forkastlig sida med skrattretande, eller kanske mest sorgligt daligt, innehall i flera forum sedan vill du (eller kan du) inte ens debattera det hela...

              Jag ar alltsa nyfiken pa riktigt... Jag vill veta vart du star och vad du tycker, det finns sakert fler som gor detsamma.

              /A


              [Redigerat av annesophie den 07 dec 2001]
              http://www.hasthelargehadroncolliderdestroyedearthyet.com/

              Kommentera


              • #52
                Sidan måste va bra. Den har blivit nominerad till veckans länk på www.contra.nu

                Kommentera


                • #53
                  Hej igen alla mina vänner. Nu har jag svarat på några ICQ igen och nu skall jag svara AnnSophie. Det var inte du som tyckte att jag var ett problem. Det var Ulf, och Ulf vill ju inte svara. Tycker du det fortfarande Ulf? Varför är jag ett problem?

                  Jag tycker hemsidan är lättnavigerad och man hittar lätt. Sen tycker jag att hela hemsidan ger en bra bild på hur umgängessabotage fungerar, vilka mekanismer som ligger bakom och att dom på ett objektivt och journalistiskt sätt fått fram alla sidor som kan belysas i ämnet. Och sen kommer då debatten med alla bevis som objektivt gör hela hemsidan trovärdig och som visar debatten i samhället. Det är ju faktiskt så debatten går till på internet. Bättre än så kan det inte bli.

                  Sen tycker jag att alla skall hjälpa till och sprida länken till en så bra sida. Hjälp till alla nu. Kom igen.

                  Kommentera


                  • #54
                    Anders 34 skriver -
                    Och sen kommer då debatten med alla bevis som objektivt gör hela hemsidan trovärdig och som visar debatten i samhället. Det är ju faktiskt så debatten går till på internet. Bättre än så kan det inte bli.
                    ---------------------------------------

                    Finns du? Eller är du en påhittad person?

                    Bevis? Objektivt? Sällan har jag skådat en hemsida med så mycket subjektivt tyckande och tänkande.

                    Bevisen tycks mest bestå i modifierade skärmdumpar och fantasier. Allt du rabblar upp är teoretiskt omöjligt. Hade någon eller några gjort allt detta så torde de redan nu sitta inom lås och bom. Gör de det? Är allt polisanmält ens? Eller är det bara skitsnack för att svärta ned någon ni inte klarat av att argumentera emot i debatter på nätet?

                    En titt på META-taggarna gör inte sidan mer trovärdig. Bättre bevis för en ohederlig debatt går knappast att få. Så frågan kvarstår. Vad är värst? Feminism eller mansgrupper?

                    Kommentera


                    • #55
                      Hej madmax
                      Ja jag finns givetvis. Varför tycker du att den är subjektiv? Debatterna finns med och alla bevisen visar, tycker i alla fall jag, att det har hänt i verkligheten. Och polisen ser ut att varit inblandad (tom Justitiekanslern). Då är det väl objektivt om något?

                      Men det som författarna får fram tycker jag är helhetsbilden på vad umgängessabotage är. Att vi som läsare verkligen ges möjlighet att få ta del, av ett totalt "utlämnande", naket och sårbart med allt som finns med i dessa viktiga frågor. Bland annat av den orsaken är debatten så viktig för oss läsare att ta till oss, för annars kommer vi inte förstå vårt samhälle.

                      Redigerat med anledning av brott mot wFs regler.


                      [Redigerat av emission den 09 dec 2001]

                      Kommentera


                      • #56
                        Hörrödudu. Det finns inga fel på de metataggarna. Va är de för tjafs, va?

                        Kommentera


                        • #57
                          Men Anders34, du är ju ingen "vanlig" läsare.

                          Du är ju en provokatör och det är ju ett faktum att du på något sätt är kopplad till nodaddy-sajten, annars skulle du knappast ha spammat webForum med fyra olika trådar om denna sajt, så låtsas inte vara en vanlig surfare som råkat snubbla över en i ditt tycke förträfflig sida när du i själva verket antagligen är mr Nodaddy himself eller hans vapendragare.

                          ------------------
                          det finns ingen.info tillgänglig.

                          "inside every human being there's an american trying to get out".

                          [Redigerat av sgtpepper den 09 dec 2001]

                          Kommentera


                          • #58
                            Anders34, webForum är till för diskussioner, inte för offentligt smutskastande. Vi välkomnar en öppen debatt, men inte på bekostnad av våra medmänniskor. Debattera sakligt och vänligt, eller inte alls. Propagerande för en sida vars syfte är att förtala är illa nog.

                            Forumledarna
                            "Leksak ansvarig till vara rensade med vätska de/vi/du/ni är till vara avbröt från omskapare framför rensningen"

                            Kommentera


                            • #59
                              [citat]Sidan måste va bra. Den har blivit nominerad till veckans länk på www.contra.nu[/citat] Syns det att jag är förvånad? Nä, tänkte väl det.

                              [Redigerat av casca den 09 dec 2001]
                              Johan Norberg, webbutvecklare.

                              @GitHub

                              Läs min blogg

                              Kommentera


                              • #60
                                [citat]Hej igen alla mina vänner.[/citat]

                                ...men du…glomde du inte ett "O" nu???

                                [citat] Det var inte du som tyckte att jag var ett problem. Det var Ulf, och Ulf vill ju inte svara. [/citat]

                                Nu har du fel igen… Jag tycker verkligen att sadana som du ar nothing but PROBLEM. Varfor undrar du sakert… Tja kan det vara denna fantastiska formaga att inte lyssna eller ta till sig. Du forstar Anders om du skulle forsoka dig pa att argumentera for dina synpunkter sa skulle vi atminstone forsta vad det ar som driver dig och dina anhangare. Hittills har du ju inte producerat ett endaste argument och just darfor sa tror jag att du till hor en skara man som ar sa svaga och ointelligenta att dom faktiskt tror att en strategi som innebar fornedring och forfoljelse av kvinnor skulle leda nagonstans. For det ar val det ni gor Anders…forfoljer och fornedrar.

                                Det ar i vilket fall det intryck jag har fatt av nodaddy anhangare, och aven det intryck som jag fatt nar jag last igenom alla dessa emails som strommar till min mailbox i vilka det finns berattelser fran kvinnor som har blivit “uthangda” och trakasserade av er. Kvinnor vars enda brott kanske ar att skydda sina barn mot man som er, eller kvinnor som inte gjort nagot (utan lever i lyckliga forhallande med man) forutom, som jag, just reagera mot en forkastlig sida byggd for att svartmala. Det ar ocksa intrycket jag har fatt av de som varnat mig for er, dels dom som varnat mig for att fortsatta “debatten” med dig pga radsla att jag skullle vara ert nasta “offer” och dels dom som anonymt varnat mig for att fortsatta “skriva ner” nodaddy sidan.

                                [citat]Sen tycker jag att hela hemsidan ger en bra bild på hur umgängessabotage fungerar, vilka mekanismer som ligger bakom och att dom på ett objektivt och journalistiskt sätt fått fram alla sidor som kan belysas i ämnet. Och sen kommer då debatten med alla bevis som objektivt gör hela hemsidan trovärdig och som visar debatten i samhället.[/citat]

                                “Sen tycker jag att hela hemsidan ger en bra bild på hur umgängessabotage fungerar” …tycker du??? For min del sa ger den en annan bild, och den ar ensidig och platt, kantig och osmidig. “objektivt och journalistiskt sätt fått fram alla sidor som kan belysas i ämnet” *ASG* aterigen – det dar tror du inte ens sjalv pa. Seriost Ander, sidan ar det mest partiska jag last sedan jag kollade in KKKs sida och, om du hade tagit dig tiden att lasa in lite journalistik, sa hade du snart upptackt att logner, fabricerade kallor och “bevis” inte ingar i en serios journalists arbete.

                                [citat] Det är ju faktiskt så debatten går till på internet. Bättre än så kan det inte bli.[/citat] Joda, det kan bli mycket battre. Det finns mycket att onska fran sadana som dig men faktum ar att man borjar fundera huruvida det ar lont att fortsatta diskutera med dig.

                                Sedan sa skulle vi nog alla uppskatta om du var man nog att sta for dina asikter och istallet for att anvanda ytterligare ett av dina alias - “BosseDubbDack” – som kompis for att stotta din sida kunde inse att vi ar smarta nog att inte ga pa det. Underskatta oss inte.

                                Slutligen…

                                [citat] Jag tycker hemsidan är lättnavigerad och man hittar lätt.[/citat]

                                Aven den blinde hittar i huset som han sjalv byggt Anders.

                                /A


                                [Redigerat av annesophie den 10 dec 2001]
                                http://www.hasthelargehadroncolliderdestroyedearthyet.com/

                                Kommentera

                                Working...
                                X