Gladh:Och du tror att .NET med C# kommer att ta över "realtids3D" från C++? Vad du nu menar med realtids3D?
Dibidi. Realtids3D byggs oftast med DirectX eller OpenGL.
spango: Av vilken marknad? Av hemdatormarknaden kanske, men på webbservermarknaden har de c:a 20%. Apache tronar på knappa 70%.
hehehe, det där är så typiskt för dom som snöat in på webapplikationer, ok, inget illa ment. :)
Men främst till vilket operativsystem görs photoshop, officepaketet, Adobe Acrobat , 3D studio MAX,
Adobe Pagemaker, QuarkExpress, ja listan kan göras ooooändligt lång.
Här passar C# alldeles utmärkt.
För att inte tala om spelmarknaden vilket mer och mer tas över av Microsofts DirectX.
Jag märker själv att OpenGL börjar tappa lite nu när DirectX uppdateras kontinuerligt.
Visste ni förresten om att spelintäkterna har gått om hollywoods filmindustri. Det är ENORMA pengar man
kan tjäna på att göra spel. Tänk själv. Du gör ett spel och säljer 100 000 kopior över hela världen
400kr*100000=40000000kr i cash. Half life, GTA3, FIFA ja ni vet själva, jag spelar dock aldrig.
Glad: Och bara för att C# tar hand om visa saker till dig så betyder inte det att du blir en bra programmerare,
trodde verkligen du visst det, speciellt om du programmerat "realtids3D" i C++.
jag testade på Managed DirectX för ett par dar sen, och chocken var nästan total.
Det var så suuuperlätt att programmera i, det var TOTALT intuitivt att jag knappt behövde
kolla på SDK:en ens. Helt fantastiskt, det kommer bli ett nöje att börja i managed.
Och det är nog känslan jag delar med dom flesta som går över. Och det bästa är att det är nästan lika snabbt!!,
alltså jag tummar egentligen inte på nånting, och för det andra, applikationen blir STABILARE.
Glöm inte att Managed DirectX är 95-98% lika snabbt, och det är jag nöjd med
om jag kan byta dom få procenten mot att jag får ett enklare språk, jag köper det direkt!.
OBS!, inte att förglömma, många inom C++ DirectX världen kommer inte gå över i första taget. Visst, eftersom spelfolket
är väldigt svårflörtade, eftersom dom pressar datorn till max och då behöver dom
dom sista procenten. MEN!, jag TROR att även de mest inbitna C++:arna kommer gå över i sinom tid, dom behöver lite tid bara.
Sen en annan sak. De newbies som börjar med spelprogrammering, vad är mest sannolikt?.
Att dom tar C++ eller C#, när dom får nästan lika prestanda.