webForumDet fria alternativet

Intressant om Binero

Webbhotell & domäner

336 svar · 31 415 visningar · startad av Bire · sida 14 av 17

Frågan, av Bire

<http://www.binero.se/blogg/>

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Det har hänt en hel del dock upplever vi väldiga problem med FreeBSD tillsammans med VMWare, ett av de problem vi har sett den senaste veckan är att FreeBSD inte gillar VMWares teknik som gör att de virtuella servrarna flyttas mellan olika fysiska maskiner för att balansera lasten på de fysiska servrarna. När en virtuell server flyttas från en fysisk server till en annan så blir FreeBSD väldigt ledsen och börjar bråka med filsystemet. Vår första lösning på detta är att avaktivera funktionen på de servrar som blir ledsna, vår andra åtgärd heter RedHat och hela vårt nya system är uppbyggt på detta, ca 50-60 servrar med RedHat är installerade och klara för att gå i testdrift vilken dag som helst med en helt ny kontrollpanel, installationen finputsas för tillfället.
De första som flyttas till det nya systemet är de kunder som ligger på virtualiserade servrar idag.

Pace-> 3. Aleborg kan ha fel, de problem som ni ser idag är inte relaterade till det ursprungliga felet.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Skönt att höra vad som händer, trots allt. :)

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

aleborg skrev:

Det har hänt en hel del dock upplever vi väldiga problem med FreeBSD tillsammans med VMWare, ett av de problem vi har sett den senaste veckan är att FreeBSD inte gillar VMWares teknik som gör att de virtuella servrarna flyttas mellan olika fysiska maskiner för att balansera lasten på de fysiska servrarna. När en virtuell server flyttas från en fysisk server till en annan så blir FreeBSD väldigt ledsen och börjar bråka med filsystemet. Vår första lösning på detta är att avaktivera funktionen på de servrar som blir ledsna, vår andra åtgärd heter RedHat och hela vårt nya system är uppbyggt på detta, ca 50-60 servrar med RedHat är installerade och klara för att gå i testdrift vilken dag som helst med en helt ny kontrollpanel, installationen finputsas för tillfället.
De första som flyttas till det nya systemet är de kunder som ligger på virtualiserade servrar idag.

Pace-> 3. Aleborg kan ha fel, de problem som ni ser idag är inte relaterade till det ursprungliga felet.

Vad bra. Då hoppas jag att ni denna gången testar effekterna av ändringen innan de träder i kraft hos kunderna.

And off(line) we go again. Sajten tidvis totalt igenproppseg. Däremellan är den nere helt. Hej och hå. Fler som har problem?

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Nope vårt funkar som det ska..

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Dryden skrev:

And off(line) we go again. Sajten tidvis totalt igenproppseg. Däremellan är den nere helt. Hej och hå. Fler som har problem?

Nope, det rullar på som det ska på farmoranka i alla fall.

Dryden skrev:

Vilken kärra ligger du på?

Jag ligger i sviterna av vonanka såklart. Vad annars? Skiten är ju en tragikomisk klassiker vid det här laget.

Surt..
Har du blippat dem via supportsidan?

Jag har ett öppet case som jag skickar påminnelser till när det går segt/ner (och jag märker av det). Det sker alldeles för ofta. Någon gång varje kväll är det långa åtkomsttider och det känns orimligt att jag bara skulle ha "dålig tajmning" och jobba mot domänerna när det tillfälligt går segt.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Majestix och Spiderman har snurrat på fint på senaste.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag kommer fortfarande inte åt min mail. Den säger att jag skriver in fel lösenord för IMAP-kontot. Några idéer? :(

Medlem sedan apr. 200846 inlägg

silfver skrev:

Jag kommer fortfarande inte åt min mail. Den säger att jag skriver in fel lösenord för IMAP-kontot. Några idéer? :(

Du har fått svar på ditt mail, men det bör vara åtgärdat nu.

Mvh Kjetil
Binero AB

Kjetil skrev:

Du har fått svar på ditt mail, men det bör vara åtgärdat nu.

Mvh Kjetil
Binero AB

Hej! Tack för svar. Det är lite svårt att kommunicera ifall man inte kommer åt sin mail. Som tyvärr fortfarande inte fungerar. :o Vet inte vad det är. Se bifogad bild:

Bild 1.png
Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Pace skrev:

Jag har inte hävdat att saker inte går sönder. Jag har heller inte hävdat att priset inkluderar en garanterad upptid på 100 procent. Det är däremot Aleborg som har hävdat att problemet inte ska kunna inträffa. Därmed är min kritik berättigad.

Jag har aldrig begärt 100 procent upptid, men däremot begär jag att den information som presenteras av leverantören ska leva upp till verkligheten. Och den uppfattningen tror jag att de flesta delar med mig.

Aleborg säger att samma besvär inte ska hända igen. Att andra problem inträffar har han inte sagt något om. Eller?

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Silfer -> Har du testat att återställa lösenordet via kontrollpanelen? Mailen ska vara igång men vi har sett, i något enstaka fall, att lösenordsfilen för mailkonton har blivit korrupt, hur det är i just ditt fall kan jag inte svara på.

Inte för att det stör mig så mycket men jag undrar när översättningen blir klar i den nya webposten ;)

Se bifogad bild.

webpost.JPG

aleborg skrev:

Silfer -> Har du testat att återställa lösenordet via kontrollpanelen? Mailen ska vara igång men vi har sett, i något enstaka fall, att lösenordsfilen för mailkonton har blivit korrupt, hur det är i just ditt fall kan jag inte svara på.

Uhm... Hur? Default-kontot är ju det enda jag inte kan ändra lösenordet på. :s

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Ändras inte lösenordet för defaultkontot när du ändrar inloggningen till kontrollpanelen ?

Prova att ändra till samma lösenord som Du har redan.

Lyckas inte ändra mitt lösenord heller. Den säger att jag anger fel lösenord. Snacka om att jag är helt utelämnad här.

Aleborg: Kan vi lösa det här på nåt annat sätt? Kan ni gå in och resetta mitt lösenord och kanske skicka det till mig på en alternativ e-postadress? Eller vad gör jag för fel i kontrollpanelen?

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)