Jag har använt dem i 5 år och har ingenting dåligt att säga.
För vidare läsning: http://www.webforum.nu/showthread.php?t=113321
Hej,
Är det någon som har erfarnhet av crystine.se som webhotell?
I annat fall, vad rekommenderar ni?
Tack för hjälpen!
101 svar · 20 055 visningar · startad av azonQk
Hej,
Är det någon som har erfarnhet av crystine.se som webhotell?
I annat fall, vad rekommenderar ni?
Tack för hjälpen!
Jag har använt dem i 5 år och har ingenting dåligt att säga.
För vidare läsning: http://www.webforum.nu/showthread.php?t=113321
REKOMMENDERAS EJ!
Usch, vilken besvikelse..
Crystone är praktexemplet på ett skrytsamt webbhotell som levererar desto mindre. Pampiga säljtexter och ett finslipat yttre, för att dölja det som verkligen finns där bakom.
Vid första anblick verkar webbhotellet relativt billigt, de skryter till och med med att de är billigast i Sverige på .se-domäner. Låt dig inte luras av detta! Crystone är mästare på att ta ut administrativa avgifter för diverse enklare uppgifter och dölja kostnader du inte hade en aning om.
När fakturan väl kommer blir det genast tydligt.
Håll dig till seriösa spelare som Loopia, Neno och DigiKom istället.
Crystone=oseriöst men DigiKom=seriöst?
Det är ju samma webbhotell... Det är Eastpoint alltihop tillsammans med Azaleas webbhotell om de inte varit ute och handlat upp ännu fler webbhotell sedan sist.
Kör också på Crystone (DigiKom) med två sajter och har så gjort i flera år och det funkar bra. Administrativa avgifter? Nope, vet inte vad det skulle vara. I alla fall har jag inte råkat ut för något sådant.
Crystone har jag dåliga erfarenheter av, rekommenderas ej!
Jag hade 1online innan, men sen så köptes de upp av crystone, verkar det som. Med 1online så var servicen riktigt bra. Har ringt dem om att jag vill kunna ha en pop3-server till mina e-mail adresser och då sade han att det inte skulle vara något problem, men nu idag fick jag ett meddelande "Varför vill du flytta till ett modernare mailsystem?", vilket verkar lite oproffsigt av dem.
För övrigt så har jag inte haft någora problem alls med dem.
Jag har haft ÅF-konto hos Digikom sedan ca ett år tillbaka. Allt fungerade bra tills man nyligen flyttade ihop (crystone köpte Digikom) i Stockholm.
Nu har brakat h******t löst och man har 2 till 3 driftavbrottsärenden per vecka som berör framförallt mail, men även att enstaka webbar går ner.
Mina kunder är allt annat än nöjda nu. Efter en diskussion med mina kunder har jag flyttat till Ballou. Bra support, men frmförallt få driftstörningar.
Crystone är inget att ha. De köper upp små webbhotell och kan inte ta konsekvenserna av de snabba och många uppköpen och den snabbt ökande kundskaran får lida.
Crystone är ett stort skämt
Jag håller med tidigare inlägg om deras totala inkompetens.
Deras support är totalt obefintlig, de svarar inte i telefon och de håller aldrig vad de lovar när man väl kommer fram.
Det har hänt att jag suttit som nummer 1 i telefonkön i över en timme. Antagligen är det inte ens någon som sitter där.
Jag är glad att detta inlägg kommer som nummer tre när man söker på Google, så att fler får reda på vilket skräpbolag detta är!
.........
OT: Roligt att de flesta som är negativa har 1 eller 2 inlägg här på WF, men själv undviker jag Digikom pg. av att jag inte fann dem driftspålitliga
Blev nyligen kund och hittills nöjd!
Min erfarenhet av crystone är att jag tyvärr håller med tidigare om att de lovar mer än vad de kan hålla.
Det hela började med att jag letade efter ett webhotell jag kan ha ett bildgalleri på (Gallery2) så jag mailade till deras support för att försäkra mig om att deras PHP inställningar va okej för detta ändamål. Svaret jag fick var:
"Jag vidarbefodrar detta till en tekniker som kan komma med ett mer utförligt svar rörande server inställningar.
Det stämmer dock att det är Version 1 av Gallery som vi stödjer i dagsläget."
Nu när jag är kund kan jag meddela att det faktiskt är version 2 dom har.
Svaret jag får av deras tekniker är:
"Jag måste få lite mer tid på mig att titta på det här... det nya systemet som vi precis har implementerat är lite... komplext...
Ska försöka kunna ge dig ett vettigt svar under morgondagen."
Då börjar jag undra... Hur svårt kan det va att kolla i en php.ini fil? Så jag svarar med lite tips om var han kan leta. Inte en direkt förtroendgivande första kontakt.
Ett annat skäl till att jag blev intresserad av Crystone va att dom påstår sig erbjuda ImageMagick och PHP5.
PHP5 erbjuder dom visserligen, men man är tvungen att byta filnamn till fil.php5. Har man då ett stort antal php filer med tillhörande länkar så är det inte nåt man sätter sig ner och fixar på fem minuter direkt...
ImageMagick däremot kan man inte komma åt! Felaktig marknadsföring? Ja. Svaret jag fick från deras support va att i det i dagsläget inte fungerade men att det ska vara fixat vid nästa uppgradering av deras system (som dom för övrigt har köpt av SwSoft - kanske därför det inte krävs så mycket för att bli tekniker hos dom?) och hon kunde tyvärr inte säga när detta skulle ske.
En annan liten detalj jag stör mig på är att man inte kan skapa temporära tabeller i deras MySQL server, men det får jag väl leva med.
Det är allt jag kan komma på för tillfället...
Mitt domämnnamn som jag har hos dem har varit nere ett flertal gånger sedan mitt förra inlägg. :/
Är det inte lite konstigt med UPSer och dieselaggregat som aldrig fungerar när det är strömavbrott? :)
Men jonny, du som driver eget företag i samma bransch borde ha koll på hur det fungerar och vad man prioriterar. Dessutom nämns det ingenstans i tråden om UPS/dieselaggregat som inte fungerar som utlovat. Höj nivån på dina svar om du nu vill medverka.
Jag tycker det är ett ganska viktigt kriterium om leverantören verkligen har det som sägs ingå i tjänsten. Har tidigare råkat ut för leverantörer som "jajamensan, vi har dieselaggregat" men som när det kommer till kritan inte har det ändå.
Jag har till mitt egna företag en webserver till en förening som jag administrerar. I båda fallen har jag / vi varit kunder hos crystone i ett flertal år och har jättebra erfarenheter av support och upptid.
Kan inte klaga på någonting alls hos crystone.
jonnyz skrev:
Jag tycker det är ett ganska viktigt kriterium om leverantören verkligen har det som sägs ingå i tjänsten. Har tidigare råkat ut för leverantörer som "jajamensan, vi har dieselaggregat" men som när det kommer till kritan inte har det ändå.
Jo, men du måste tänka på att du kommenterar en konkurrent där du egentligen inte vet hur saker är uppsatta, samt att eventuella kommenterarer kan tolkas som försök till misskreditering. Crystone HAR ett ganska stort dieselaggregat till exempel, men något du borde veta är att UPS inte i första hand används för att hålla maskiner igång, utan i dessa fall faktiskt mer är till för att lyckas stänga ner tjänster på ett snällt sätt.
legis skrev:
men något du borde veta är att UPS inte i första hand används för att hålla maskiner igång, utan i dessa fall faktiskt mer är till för att lyckas stänga ner tjänster på ett snällt sätt.
Det beror ju på vilken typ av tjänst man tillhandahåller. De har knappast ett "jättestort" dieselaggregat för att kunna stänga ner tjänsterna lite fint.
Nej, jag vet inte vad de har och inte har. Tidningsartiklarna är dock rätt tydliga med hur det fungerar.