Någon som vet vad som händer med 99kronor.com ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lazat
    Medlem
    • 2001-03-21
    • 313

Om det är någon tröst så tror jag att dom håller på att återskapa allting nu, men att det tar tid för dom. Har pratat med en kund som har fått igång sidan nu. Så förhoppningsvis så får du tillbaka databasen men det är nog säkrast att du kollar med dom och inte med mig.. Maila inte på [email protected] för den adressen verkar inte fungera iaf.
    Last edited by lazat; 2004-06-17, 22:17.
    Webbhotell, Domännamn, Servrar
    http://www.wk.se

Comment

• Joaquin
      Medlem
      • 2003-11-17
      • 304

Först försvann det 1 dag i början på förra sen la det ner helt i slutet på veckan. Så det blir väl 1 vecka typ imorgon eller så....
      Feel the Force !

Comment

• Joaquin
        Medlem
        • 2003-11-17
        • 304

[citat=lazat]...men det är nog säkrast att du kollar med dom och inte med mig.. Maila inte på [email protected] för den adressen verkar inte fungera iaf. [/citat]

Vem ska man maila då ? Har kontaktat Felix via mail här, men vet inte om han fått det, för jag har inte fått något svar...
        Feel the Force !

Comment

• lazat
          Medlem
          • 2001-03-21
          • 313

Telefon kanske?
          Skulle gissa att dom jobbar hela natten och att mailen till dom själv kommer upp inom kort. Felix svarar nog så fort han hinner
          på dina PM, skulle tro att han inte hinner besöka WF just nu.

Kan ju också vara så att dom har någon annan e-postadress som
          jag inte vet om. Kolla på dina kunduppgifter om du inte har något
          annan adress att kontakta dom på , tex [email protected] eller så.
          Webbhotell, Domännamn, Servrar
          http://www.wk.se

Comment

• Joaquin
            Medlem
            • 2003-11-17
            • 304

Telefon är bara en svarare. Skickade inte PM utan mail...förhoppningsvis får man veta vad som händer snart...

Det du säger att någon fått upp sidan låter iofs positivt. Jag hade tappat hoppet helt...
            Feel the Force !

Comment

• FredrikMH
              Medlem
              • 2004-05-20
              • 47

Deras support har varit dålig i minst 3 veckor. Ja stängde en förfrågan efter 14 dagars utan svar och det var ett x antal dagar sedan. De har heller inte svarat på min senaste förfrågan om att förnya webhotellet och den förfrågan är 6 dagar gammal. Jag är nog en av de som har tur och ligger på en annan server så jag har inte problem nu i alla fall. Angående att förnya hotellet så vet jag inte om det är så intressant längre. Har hittat intressanta lösningar här:
              http://www.site5.com/services/comparison.php

Fast jag har använst 99kr i ett år nu. Hittils har jag fått mer än vad jag betalat för.

En komsik sak var att jag fick svar på en fråga för lite mer än 1 vecka sedan. Jag sa att jag ville uppgradera mitt konto från "Guld" till "Plantium". Enligt deras information så krävs det att man förnyar med ett år vid uppgradering. Allt jag fick i svar var i stil med "Kontot är nu uppgraderat". Så det bjöd dem på
              // Fredrik Eriksson (Twitter)

Comment

• spejsklark
                Medlem
                • 2003-03-16
                • 112

Min sida hos dem är uppe igen men jag har börjat se över efter ngt annat alternativ. Deras mailservar har varit nere från och till i flera veckor och jag har inte fått något svar på några förfrågningar (2 via supportsystemet, 2 via mail) den senaste månaden. Har bara fått två massmail där de säger att de hade en hårddiskkrasch och de jobbar för fullt för att återställa det, vilket de äntligen gjort.
                Som sagt, känns som det är dags att hitta något annat då jag kan inte lita på ett webbhotell som inte har några rutiner för händelsen att hårddisken kraschar.
                Skaffa Firefox!

Comment

• Joaquin
                  Medlem
                  • 2003-11-17
                  • 304

Man kan ju fråga sig vad det är som avgör vilken sida som kommer upp och som ännu inte gjort det...

Jag är beredd att ge dem en chans till om de nu får igång sidan och ämnar fortsätta. Men då får de ge någon indikation på vad som gäller också.

Edit: Hur fick du reda på att sidan va uppe igen ? Fick du mail eller var det bara en slump ?
                  Feel the Force !

Comment

• K@llen
                    Medlem
                    • 2003-03-13
                    • 2654

Det är någon som sagt det många gånger tidigare och jag upprepar budskapet: Man får vad man betalar för.
                    Sundara YogaMassör Jörgen Johnsson

Comment

• joel_sundkvist
                      Medlem
                      • 2003-02-25
                      • 426

Drabbades också av denna krash... förutom fyra dygns downtime på siten har jag säkert gått miste om 50 mail... inte bra!!!

I mailet som jag (alla?) fick utlovades en eventuell kompensation till oss drabbade. Jag väntar med spänning på denna...
                      http://www.joelsundkvist.com
                      http://www.klassiskgitarr.com

"Den som liknar en gitarr vid en kvinna har aldrig sovit med en gitarr eller haft en kvinna i knät"...

Andres Segovia

Comment

• Compusa
                        Moderator
                        • 2002-01-14
                        • 2952

Isåfall får jag väldigt mycket för pengarna, har aleborg, kostar 120 :-

Comment

• joel_sundkvist
                          Medlem
                          • 2003-02-25
                          • 426

Fortfarande inget svar... (14h) *väntar med spänning*
                          http://www.joelsundkvist.com
                          http://www.klassiskgitarr.com

"Den som liknar en gitarr vid en kvinna har aldrig sovit med en gitarr eller haft en kvinna i knät"...

Andres Segovia

Comment

• FredrikMH
                            Medlem
                            • 2004-05-20
                            • 47

[citat=Compusa]Isåfall får jag väldigt mycket för pengarna, har aleborg, kostar 120 :- [/citat]

Aleborg kanske inte passar de som ligger på närmare 30GB trafik/mån. Går ju att köpa till men vill inte veta vad det kostar.

edit:
                            Ska jag få 30GB trafik med Aleborg kostar det mig: (23 * 28) + 160 = 804kr... Så jag skulle nog inte få vad jag betalar för. Billigare att köpa en egen dedikerad på servermatrix.com med 1200GB trafik

Loopa blir ännu dyrare... men visst har man en liten hemsida så går väl aleborg bra men vad gör det då om den krashar ett par dagar? Har svårt att se ideologin i det hela.
                            Last edited by FredrikMH; 2004-06-19, 10:06.
                            // Fredrik Eriksson (Twitter)

Comment

• SirPeter
                              Medlem
                              Adlad
                              • 2001-02-02
                              • 8958

Hur får du fram de där siffrorna FredrikMH?
                              Som jag tolkar priserna hos Aleborg så blir det 18Kr/GB och då får jag det till 574:- istället för de 804:- som du har fått det till.
                              Dessutom tror jag att det finns någon slags sommar-rabatt för nya kunder (det brukar det vara iaf) men det låter jag vara osagt eftersom jag inte vet exakt vad eller hur mycket det är. Kanske någon annan vet mer om det där?

Comment

• Nickemannen
                                Moderator
                                • 2000-08-20
                                • 3524

Om man kikar på www.Aleborg.se 's Webbpaket 3 så får man 10 Gb trafik för 160:- månaden. Det kan ju betyda att som max det kostar 3*160 i månaden för att få 30 Gb trafik alltså 500:- sammanlagt. Men jag säger inte att det är rätt men om man tänker logiskt så borde det bli något sådär.

Men jag vet inte FredrikMH kanske har fått sina siffror från en säkrare källa.

Till FredrikMH:
                                Klart det är billigare att köpa eller hyra en dedikerad server men det blir ju inte billigare om du inte har användning för allt.

Comment

Working...