webForumDet fria alternativet

Göteborgsvarvet

Sport

146 svar · 4 864 visningar · startad av erciz · sida 3 av 8

Frågan, av erciz

Nån här som ska kuta Göteborgsvarvet på Lördag? (Jag kommer iaf och kollar - skadad)

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Brimba undrade och skrev:

Det skulle vara kul med en träningsdagbok så man såg hur ni sprang osv

Min träningsdagbok

Varit krasslig sista månaderna och det visar resultaten. Var hos min företagsläkare igår och han misstänker astma, vi får vänta och se efter min spirometri.

Det kan isåfall förklara hur jag mår.

P.s årsresultaten för 2002 stämer inte helt, än.

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Käck träningsdagbok. Kan du inte göra så att man kan registrera sig och skriva in egen information?

Så kan du ju sedan göra så att man kan jämföra statistik ungefär som man kan jämföra kamerors prestanda och liknande :D

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Går det komma åt den löpardagboken? verkar riktigt bra! :))
vad för tider satsar ni på att ha på varvet?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Välkommen till wF broder! :bire
Tja, du är ju ganska väl bevandrad med mina tider och så men jag kan ju upprepa mig; gärna under 1:45. Och nej tack, inga påpekanden om mina träningsmetoder tack. :e ;)

I första hand siktar jag på att ha riktigt roligt, i andra hand på att komma runt 1.30, i tredje hand att komma under 1.30 :D

Den löpardagboken är bara min lilla lekstuga.
Men vem vet, den kanske blir nedladdningsbar någon gång, fast än finns det inga sådana planer ej heller att fler skall kunna spara sina resultat.
Det finns flera ställen på nätet med träningsdagböcker och när vi nu är i tråden Varvet så har dom också en :)

Medlem sedan maj 20011 826 inlägg

Brimba skrev:

Det skulle vara kul med en träningsdagbok så man såg hur ni sprang osv

..jag brukar använda den som finns på "mina sidor" på Göteborgsvarvets hemsida, den är enkel, men den räcker ...man kanske kan göra så att andra får se den, men vet inte... TESTA!

...ingen speciell tid, men man vill ju alltid bli bättre, så mitt mål blir att slå pers! ...iofs så var det för två år sen och var ganska bra tränad då, men ska försöka träna bra i år med ;) ...ska börja med Vasaloppet nu i mars ;)

Brimba skrev:

Om det krisar sig kan säkert någon titta förbi här någon natt eller två, bara jag vet det i förväg så man kan förbereda osv.

...snällt värre av dig!! men vi är 7 pers härifrån =) ...försöker få ett vandrarhem i närheten, men verkar rätt fullt...

Medlem sedan jan. 200329 inlägg

jag skall springa göteborgsvarvet.. och under 1:24 skall det gå på!

Turn on - tune in - Burn out!!!

erziz - läggtill en till på listan :)

JaktJanne>> Fixat! http://www.webforum.nu/showthread.php?postid=553553#post553553

...frågan är bara hur många lopp killen har gjort, lär ju inte bli första gången om han satsar på under 1:24 (exakt 4min/km) ..eller har han tjuvtränat på annat håll ;)

Hur går det med träningen?

Själv snittar jag på ett pass i veckan nu, men det känns rätt tungt.

...väntar nog på bättre väder, varmare framförallt, hoppas det blir en tidig vår! =)

Jag skall ut och springa nu, men det är typ det enda jag har gjort på sju evigheter. Men siktet ligger kvar ändå.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Hur ska jag lägga upp min träning?

I dagsläget ser min träning ut enligt följande:
Måndag: Badminton (1 tim) & löpning (5 km)
Onsdag: Innebandy (1,5 tim)
Torsdag: Löpning (5 km)
Lördag: Löpning (5 km)

Mitt mål är att ta mig runt GBG-varvet och helst utan att behöva gå - jag siktar egentligen inte efter någon speciell tid alltså.

Är det bättre att springa ofta och kort eller längre och mer sällan?

Du skall gärna variera mellan dessa tre

1. Kortpass - Extremt snabbt (20 min)
  2. Mellanpass - Tävlingstempo (30-35 min)
  3. Långpass - Du skall kunna prata medan du springer (60 min)

Om du tränar så några månader så kommer du springa ifrån varenda Kenyan!

Brimba skrev:

Om du tränar så några månader så kommer du springa ifrån varenda Kenyan!

Jag kör hårdare än så, men dessvärre springer jag inte ifrån en enda kenyan va jag vet :(

...idag körde jag stenhårt:

10:00 13km löpning på väg på 80min,
- vila, lunch filmtittande
15:30 5km skogslöpning, ca 40min kanske <- jättetungt! (snöpuls)

...vi var ett kompisgäng som hade ett en-dags-träningsläger, skoj som satan!

...känner mej sliten men taggad nu ;) men den här veckan blir det inget mer träning, måste vila till Vasaloppet på söndag, det blir en PERS otränad som man är :(

KÖR HÅRT! =)

...måste redigera och ge tips ;)

Web-Tor skrev:

Hur ska jag träna

...(glömde å kopiera) ;)
Det ser ganska bra ut det där för att klara ditt enligt mej rimliga mål! men jag skulle gärna se att du utökar ditt Helg-pass (lördag) till 10km!

Norsk elitorienterare efter 30 pass på 11 dagar skrev:

må trene mer

erciz skrev:

Hur går det med träningen?

Själv snittar jag på ett pass i veckan nu, men det känns rätt tungt.

Försöker att komma ut minst 2 ggr/v.
Förra veckan var det iaf det och en totalsträcka på 13,5 Km.

Skulle vilja komplettera erciz svar med att på lördagen öka på din 10Km sträcka med 0,5-1 Km/vecka så att du slutar någonstans på 18-20 km innan varvet, DÅ är du väl förberedd.

Det är bara 12 veckor kvar boys :)

Det är bara 12 veckor kvar boys

Shit, säg inte så, man får ju magsår!

Oj, var ute och sprang nu i helgen.. Min snabbaste runda hittills.. 8km på 36:08, vilket jag i och för sig är nöjd med. Men det ger mig en kilometerhastighet på 4,31. När man räknar på detta inser man att så snabbt jag sprang i helgen räcker inte ens till att komma under 1.30... jösses.. Jag får nog revidera mitt mål ;)

Hur går det för er då?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Det går faktiskt åt skogen - precis som förväntat. :)
Jag ska försöka komma ut idag men jag lovar inget. ;)
Det börjar nästan bli lite krisaktigt det här, 8km under 40 lär jag inte ta i dagsläget. Illa var ordet.

Mina tider är heller inget att skryta med men vädret ser jag som ett hinder. :l
Brukar att ta med min hund på mina rundor men har man en hanhund så är det väldigt mycket att nosa på (om man är hund, villsäja) så man blir en aning frustrerad ibland.
Ligger strax över 5 min/km men när det blir varmare så hoppas jag att man kan lägga in lite mer kvalitet i träningen, om inte annat så blir det roligare när det är lite ljusare och kan komma ut i terrängen igen.
Detta med asfalt är rätt tröstlöst i längden, nej tacka vet jag skogstigar :D

Såg på varvets hemsida att dom räknar med 32 000 löpare, det är mycket folk det. Brukar det vara trångt och bökigt runtomkring i Gtb en sådan här helg eller är arrangemanget bra planerat så det flyter på bra?

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)