Anmäld sedan några månader :) Premiär blir det och har egentligen inget mål mer än att komma i mål.
Men en realistisk tid om man tar mina träningstider och räknar med att förbättra mig till våren så bör det bli runt 1,40, men det är som sagt inget direkt mål. ;)
Även anmäld till Viktorialoppet på Öland till sommaren, det blir min andra, är det fler här kanske som tänker åka dit?
BrimbaMedlem sedan dec. 19995 874 inläggHar du sprungit Viktorialoppet fler gånger? Är det roligt? Berätta lite om det!
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggHade gärna kutat lite annorlunda lopp men det blir lite väl knöligt att åka till Öland. Räcker nog med att jag får åka 80 mil för att kuta runt i Göteborg under knappt två timmar. Vansinne? Nej, folkfest och vad gör man inte för att få folkfesta lite? :OO :)
Hur långt är Viktorialoppet förresten? Finns det någon sajt som man kan nörda sig lite på? :)
Har bara sprungit Viktorialoppet 1 ggr och det var förra året, den var senarelagt 1 dag pga Viktorias 25 årsdag, har alltid varit den 14 annars. Det var mycket större folkfest tidigare än förra året, iof så springer man genom Borgholms centrum och förbi Strand Hotell 2 ggr med mycket folk.
Kul ?? Plåga sig i värmen i 9 Km, ja rätt kul !!
Dryden skrev:
Finns det någon sajt som man kan nörda sig lite på?
Önskad länk
Står på hemsidan att det skulle spelas musik efter banan, den enda musiken jag hörde var från en resturang på gågatan :)
EercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg Först och främst: Tokskoj att det blitt lite fart på denna tråd igen! Härligt Brimba! =)
Sen: Nu har faktiskt jag också anmält mig till Göteborgsvarvet 2003, 2 år sedan förra gången (eller första gången)
Målet blir att slå mitt pers sen 2001.
Nu måste man ringa runt och ragga boende, hur ska ni bo? ...eller är ni så pigga att ni drar hemåt direkt efter?
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggNej, jag är inte särskilt sugen på att dra upp till Östersund direkt efteråt. Orkar bara inte sätta mig i ett flyg så jag drar till morsan/farsan som bor i Trollhättan/Vänersborg. Lagom långt avstånd. :) Skönt att slippa ragga boende, även om jag har en hel drös med kompisar där nere.
Hade faktiskt tänkt att ta med tält, vi blir några fler härifrån.
Dottern skall springa lilla GtbVarvet på Söndagen så vi blir kvar även om det bara är på andra sidan :)
Så hittills är det 4 här som är anmälda till Varvet
Vem blir Wf mästare ??
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggJag? ;) Nej, det lär jag inte bli. Siktet är inställt på målet. :e Gärna en tid under 1:45.
Hur ser uppladdningen ut för att matcha den tiden?
Jag ligger på ett snitt på 1-2 mil i veckan men tänker öka nu till våren, även lägga in lite intervallpass för att öka min snittid som ligger på ca 5 min/km.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggOm jag ska vara ärlig så är det dåligt med träningen just nu. Gick ganska flitigt på gymmet ett tag men tiden har runnit iväg. Jag siktar på att komma ut och börja löpträna i den här veckan och då tänker jag börja direkt på milsträckor. Jag tror att 2-3 mil i veckan bör göra susen. 1:52 kutade jag på 2000 och då hade jag inte tränat någonting så det finns ju något att hämta i alla fall.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggJag varnar för att jag kan bli riktigt farlig i årets Gbg-varv. Förutom badminton (1 gång/veckan) och innebandy (1 gång/veckan) så har jag börjat springa tre gånger i veckan.
Kenyanerna får se upp i år! Yeehaa! §e
EercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg Skojigt värre!
..själv tänkte jag försöka bo på samma ställe som förra året, Göteborgs Vandrarhem, toppenbra, men kanske är fullt nu :(
Så alla dessa wF:are ska kuta:
triathlon80 [?] <- Har inte avslöjat antal lopp än
Dryden [3]
Brimba [2]
erciz [1]
JaktJanne [0]
Web-Tor [0]
...antal tidigare lopp inom hakparentes, för det är väl det som räknas =) eller?
PS. Har börjat tränat nu, genomfört 2 pass ;)
erciz skrev:
Har börjat tränat nu, genomfört 2 pass ;)
Ajaja, nu blir han farlig :e
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggMin bror ska också kuta. Han är medlem här på wF men inte så aktiv. Filippo, han har två lopp bakom sig.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggerciz »
Du kan ta bort frågetecknet efter min nolla. ;)
EercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg ...sagt som gjort ;)
Ärligt talat vi borde ragga med fler wF:are, om inte i år så till nästa år ;)
Om det var 2 förra året så är det 5 som kutar i år, skoj!
Dryden skrev:
med 2000 som bästa tid, 1:52:32.
Är detta du ??
Varvets hemsida skrev:
6278 Daniel Rydén 7940 1.51.33 FC Dryden, Östersund
Kan detta vara Brimbas resultat
Varvets hemsida skrev:
2943 Patrik Corneliusson 19586 1.40.05 Mölndal
:OO ;)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
JaktJanne skrev:
Dryden skrev:
med 2000 som bästa tid, 1:52:32.
Är detta du ??
Varvets hemsida skrev:
6278 Daniel Rydén 7940 1.51.33 FC Dryden, Östersund
Hmm, där hade jag inte särskilt många siffror rätt men ja, det är min tid från 2000 som förövrigt är min bästa tid hittills. Och snälla, leta inte upp min tid från i fjol men skulle du ändå göra det så posta den inte här. Och gör du det så... ja, då är det ju bara att digga läget. :r :OO :e
BrimbaMedlem sedan dec. 19995 874 inlägg
JaktJanne skrev:
Kan detta vara Brimbas resultat
Varvets hemsida skrev:
2943 Patrik Corneliusson 19586 1.40.05 Mölndal
:OO ;)
Det är väl inte helt omöjligt om man säger så ;)
Vem blir Wf mästare ??
Gissa en gång... :OO
Nu måste man ringa runt och ragga boende, hur ska ni bo? ...eller är ni så pigga att ni drar hemåt direkt efter?
Jag drar hem direkt efteråt och slappar, eller så gör jag som förra året, åker på 25års fest ;)
Nu är det väl så att jag bor i Göteborg så det är inte så himla långt :p
Om det krisar sig kan säkert någon titta förbi här någon natt eller två, bara jag vet det i förväg så man kan förbereda osv.
webForumtröjorna borde ha kommit i Maj, så jag tycker att alla wF:are springer med sin wFtröja! Det hade varit skoj :D
Min träning har gått bra, men nu senaste tiden har jag slappat till mig dessvärre. Jag hoppas dock att jag kommer igång snart igen :)
Det skulle vara kul med en träningsdagbok så man såg hur ni sprang osv :) Jag vet ett ställe men det blir ju reklam om jag publicerar och dessutom är det kanske bara jag som tycker det är skoj? Hur som helst så kan jag berätta att mina träningstider ligger på mellan 37-45 minuter på 8 km beroende på om jag springer själv eller inte.
Jag längtar till våren, då man kan springa i shorts :f
Träna gott!
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggHar tyvärr inte beställt någon wF-tröja, annars hade det ju varit en självklarhet. :)