webForumDet fria alternativet

NSF

Politik & samhälle

136 svar · 3 391 visningar · startad av OveRRidE · sida 7 av 7

Frågan, av OveRRidE

Jag såg precis ett program på TV3; 'Insider' med Robert Ashberg som programledare. I det första reportaget fick man se stillbilder och filmat material från nazistträffar och sammankomster med rashatande anknytningar. NSF (som reportaget kretsar kring) är som bekant, intresserade av mandat, i Karlskrona (tror jag det var) och jag frågar mig själv: Var ligger felet? Var i hela världen ligger fel

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 2002839 inlägg

Lite enklare till (en träffad?) Individen:
"Oj, så kväljande naivt med skriande & slamrande!"
- Finns det inte mer vuxna civiliserade metoder?
"Stackars små infekterade indoktrineringsoffer! ;)"
- Som håller sig till barnsliga protestmetoder...
"Dumma farbror polisen som slår & frihetsberövar."
- Blir bara motdemonstranter bonkade i huvudet?
"Åh ve o fasa, den stackars blinda "kanonmaten"!"
- Bonkade i (det frihetsberövade) huvudet... :e
Piskan viner över vissa individer. För svårt? ;) :e
Heja Sverige! :)

Addendum till UlfT:
Gåtfull mental galvanism & kryptisk randig dyslexi slog till!

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Enligt statistiken blev 59 personer misshandlade av antifaschister år 2001. Det är lika illa det som något annat. Att försöka rättfärdiga misshandel då vissa grupper utför den men inte andra är rent löjligt.

Du sätter likhetstecken mellan exempelvis AFA och NSF? Avskyvärt.

Så länge som man inte följer lagar och demokratins regler och repekterar människor värde så sätter jag likhetstecken. Att inte göra det är avskyvärt tycker jag. NSF gör det inte och ASA:s metoder är ytterst tveksamma ibland.

Medlem sedan juli 20011 714 inlägg

Jo jag förstår delvis dina inlägg, OuKaij. Av från min rygg nu din jävla klängapa och börja skriva någonting vettigt så det kan bemötas med argument. Eller nej...fortsätt gärna i samma takt. Jag ignorerar bara dina inlägg hädanefter igen.

Beatbox skrev:

Enligt statistiken blev 59 personer misshandlade av antifaschister år 2001. Det är lika illa det som något annat. Att försöka rättfärdiga misshandel då vissa grupper utför den men inte andra är rent löjligt.

Är du säker på att det är organisationer som ligger bakom misshandeln? Flera fall är säkert då exempelvis invandrare blivit illa trängda av fascister och slagit tillbaka. Det är förmodligen våldsbenägna personer vi talar om, de där 59 misshandlade alltså. Att de själva får dubbelt så mycket stryk än de utdelar tyder också på att de är puckade, eller åtminstone färre till antalet. Vilket är mycket positivt.

Beatbox skrev:

Så länge som man inte följer lagar och demokratins regler och repekterar människor värde så sätter jag likhetstecken.

Respekterar människors värde? Nej, rasister gör det inte på samma sätt som oss andra. Just därför måste de motarbetas, ibland i sällsynta fall med våld om så krävs.

Jag har inte sagt nått om att det inte ska motarbetas, men det måste ske med de demo0kratiska medel vi har i samhället idag. Hur fel det än är så rättfärdigar det inte att ta lagen i egna händer och t ex misshandla folk.

Inte ens om dessa människor hotar misshandla dig? Inte ens i självförsvar med andra ord?

Huvuddelen av den antifascistiska kampen, från såväl parlamentariska som utomparlamentariska grupper, är inte våldsam och den följer de demokratiska spelreglerna.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Förklara dig gärna OveRRide.

Kolla dina PM.

Som vanligt, saknas vett hos våldsförespråkande individer. ;)

Addendum till OveRRidE:
Har redan gjort det, kolla du med! :)

Medlem sedan juni 20011 732 inlägg

Huvuddelen av den antifascistiska kampen, från såväl parlamentariska som utomparlamentariska grupper, är inte våldsam och den följer de demokratiska spelreglerna.

Ja, det såg vi ju alla i Göteborg för en tid sedan. McD-resturanger och oskyldiga affärsinnehavare utgjorde uppenbarligen ett oehört stort och farligt hot för de 3000 försvarslösa antifascister som roade sig under toppmötet. :OO

Då borde man kanske "se om sitt eget hus" innan man anser att andra uppför sig illa angående att inte respektera de demokratiska spelreglerna. Dom borde i så fall ta itu med problemen dom har på hemmaplan. Man får lätt en bild av att det skulle vara legitimt att föra en sådan kampanj där våldsflaggan vajar högt.

Det var inte på något sätt relaterat till antifascismen, det var inte NSF som ägde resturangerna och bankerna på Avenyn direkt. Varför i helvete drar du då upp det, NETwork?

För ditt vetande kan jag meddela att polisen alldels innan upplöst och skingrat en helt fredlig demonstration, sedan jagat delar av denna demonstration mot Avenyn som stod utan beskydd av polis. Huvuddelen av demonstrationen fortsatte dock, inga egentliga våldsamheter eller någon skadegörelse förekom, likväl placerade polisen allt sitt folk där. Samtidigt som detta inträffade hade de som blivit drivna mot Avenyn, på sin höjd hundra personer (mestadels från den tyska maoistiska gruppen RIM), börjat vandalisera. Ingen polis fanns på plats, ingen polis skickades dit...

Givetvis är det alltid hemskt med slumpartad skadegörelse, som den på Avenyn. Man ska ändå ha i åtanke att vandaliseringen på Avenyn inte kostade mer än 3 849 000 kronor (Göteborgs-Posten). Inte ens fyra miljoner kronor, och det i jämförelse med de fantasisiffror på upp emot 120 miljoner som dagarna efter vandaliseringen förekom i massmedia. Göteborgs kommun tjänade in väldigt mycket pengar på alla de tusentals (tiotusentals?) människor som under EU-toppmötet besökte Göteborg, även om något hundratal vandaliserade.

Beatbox skrev:

Då borde man kanske "se om sitt eget hus" innan man anser att andra uppför sig illa angående att inte respektera de demokratiska spelreglerna. Dom borde i så fall ta itu med problemen dom har på hemmaplan. Man får lätt en bild av att det skulle vara legitimt att föra en sådan kampanj där våldsflaggan vajar högt.

Jag kan i enskilda fall kritisera de som valt att använda våld mot fascister. Fast jag tänker då inte på något sätt dra dem alla över en kam och bortse från det faktum att våld ibland, och tyvärr, är nödvändigt.

Medlem sedan juni 200016 inlägg

Givetvis är det alltid hemskt med slumpartad skadegörelse, som den på Avenyn. Man ska ändå ha i åtanke att vandaliseringen på Avenyn inte kostade mer än 3 849 000 kronor

Kvalificerat skitsnack. Inte med en rad nämns kostnaden för det ARBETE som krävdes för att röja upp och reparera skadorna. Jag gissar att materialkostnaden bara utgör 20% av den totala kostnaden. Vänstern brukar i normala fall vara väldigt noga med att ta upp kostnaden för det OBETALDA arbete som inte sällan utförs av kvinnor. Jag vet åtminstone två killar som hjälpte till att röja upp i de affärslokaler som blivit vandaliserade. Räkna på att kostnaden per timme för en anställd i snitt uppgår till 2-300 kronor/timme och att det var ett ANTAL människor som fick lägga tid på detta så får du nog fram helt andra siffror.

Dessutom, vad kan 4 miljoner kronor göra för barn i tredje världen? Men det kanske inte är viktigt för dig.

Det var inte på något sätt relaterat till antifascismen, det var inte NSF som ägde resturangerna och bankerna på Avenyn direkt. Varför i helvete drar du då upp det, NETwork?

Aha, så du menar att ni inte har någon koppling till antifascismen!? Tss...

Edward skrev:

Kvalificerat skitsnack. Inte med en rad nämns kostnaden för det ARBETE som krävdes för att röja upp och reparera skadorna. Jag gissar att materialkostnaden bara utgör 20% av den totala kostnaden.

Nej tyvärr Edward, det är inte kvalificerat skitsnack. Det är rakt av citerat från Göteborgs-Posten. Kan du förresten presentera en källanvisning till ditt påstående? Jag kunde till mitt. Tills vidare tror jag dig inte.

Edward skrev:

Aha, så du menar att ni inte har någon koppling till antifascismen!?

Klart den har koppling till antifascismen, eftersom det är personer med liknande ideologiska värderingar som utförde den. Det är dock inte antifascism i praktiken. Det är slumpartad skadegörelse.

Var det något mer du ville, Edward?

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

-harkel- :l

Jag är inte moderator i detta forum, men jag ber er ändå att inte slåss med de stora klubborna just här. ;)

Har någon har bonkat en klubba i ett frihetsberövat huvud? :e

Givetvis är det alltid hemskt med slumpartad skadegörelse, som den på Avenyn. Man ska ändå ha i åtanke att vandaliseringen på Avenyn inte kostade mer än 3 849 000 kronor (Göteborgs-Posten). Inte ens fyra miljoner kronor, och det i jämförelse med de fantasisiffror på upp emot 120 miljoner som dagarna efter vandaliseringen förekom i massmedia. Göteborgs kommun tjänade in väldigt mycket pengar på alla de tusentals (tiotusentals?) människor som under EU-toppmötet besökte Göteborg, även om något hundratal vandaliserade.

Här är ett väldigt bra citat som de flesta kan nog skriva under på.

Men det handlar inte om miljoner hit eller dit. Det handlar om att vår stad våldtagits och det kan man inte köpa sig fri ifrån, säger Göran Johansson (s), kommunalråd i Göteborg.

Sen är det ju så att själva vandalismen kostade 4 miljoner. Det inkluderar inte indirekta kostnader som utebliven försäljning pga stängda butiker etc. Det är en väldans massa kostnader som inte är av materiell karaktär som inte togs upp i den kostnadskalkyl som du visade.

Skriver på att saknat vett hos våldsförespråkande individer kostar! ;)

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Individen!

Rad 2 i detta inlägg strider direkt mot §4. Även sista raden i detta lämnar en del att önska.

Skärpning , tack!

PeW
Moderator

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)