*sucka*
Hade precis skrivit ett jättelångt inlägg åsså klyddar det till..
Nu var det iofs som så att 99 av dom "snorungarna" hade redan slutat kasta sten, och då skottet föll var det bara en dåligt siktande "snorunge" som kastade sten mot ett tjog poliser som utan problem hade kunnat använda sig av andra mindre våldsamma metoder än en kula i magen.
Som folk redan sagt - det var mer än Hannes som kastade sten. Att säga att stenkastningen upphört är för det första fel, om den sen blivit lugnare, är en annan sak men vem vet om där inte hade kunnat komma 100 stenar regnande 5 sek senare.
Vissa var det säkert. Vad spelar det för roll? Vad tjänar det till att sitta och göra en massa underliga anmärkningar på vad andra skrivit om man inte framför någon vettig poäng?
Poängen var - att folk skulle demonenstrera - inte bråka på polisen. Har man ett problem med polisen så drar man dom inför rätta osv. Bara för att man är arg betyder det inte att man kan skita i rådande lagar. Eller det kanske man ska? Nästa gång en våldtäksman fångas så säger han "jag var så jävla arg" så bara släpper dom honom? ..
Verkligen lysande argumentationsteknik. Ta något som någon sagt, överdriv det till något rent patetiskt, och anklaga sedan denna person för att faktiskt ha den åsikten.
Kom gärna med något vettigt i stället.
Ehm.
Du sa "dom hade ju asmycket skydd".
Du menar - eftersom dom har skydd är det legitimt att kasta sten på dom.
Det är samma som att mena att om jag har skottsäker väst får folk skjuta mig - för att jag har skydd. Kan du säga emot?
Varför skulle man tro på det som sägs i denna tråden då? Skulle nån anonym röst på nätet vara pålitligare än ett teve-program i den svenska statliga televisionen...?
Om jag säger såhär, det är ganska uppenbart att vissa journalisters ambition att få ett scoop gör att deras objektivitet lider.
Att sen bli kallad för lögnare är alltid lika trevligt men jag påstår ifs inte mig att säga nån sanning så den bjuder jag på...
Sen undrar jag varför alla typer som Individiden, khendor, tekoppen osv tar det hela så personligt? Bara för att vi inte håller med betyder inte det att vi dissar er. Men men...
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
If theres nothing you can do about it - SCREW IT!