IIcarosMedlem sedan maj 2001258 inlägg Du (beatbox) verkar härmed sammanfatta flera hundra års kamp för fackliga rättigheter, kvinnors rättigheter, osv. med att de är egoister.
Är det rätt uppfattat? För jag vill inte gå omkring och anklaga folk för saker de inte har sagt eller gjort.
------------------
"Freedom is merely privilege extended unless enjoyed by one and all" - (Billy Bragg)
IIcarosMedlem sedan maj 2001258 inlägg
Fast om man hela tiden tror att våld eller dyligt är lösningen så förstår jag varför det blir som det blir varje gång ung vänster (den gren som är lite mer extrem) demonstrerar.
Hmm, snacka om att generalisera och förvränga fakta. Jag skulle vilja se statistik på att alla ung vänsters demos har slutat i kravaller. Eller hur menar du att deras demos blir?
------------------
"Freedom is merely privilege extended unless enjoyed by one and all" - (Billy Bragg)
BBeatboxMedlem sedan okt. 20013 217 inlägg
Du (beatbox) verkar härmed sammanfatta flera hundra års kamp för fackliga rättigheter, kvinnors rättigheter, osv. med att de är egoister.
Det jag menar är att i ett demokratiskt samhälle så är det majoriteten som bestämmer. Men som dom här små väster-rörelserna gör nu, dvs tycka sig veta vad ALLA vill och med okonventionella medel försöka förändra samhället, tycker jag är fel. Om feministrörelsen jobbar för ett jämnlikt samhälle så är det ju konstigt att samhällets män inte har nått att säga till om i denna rörelse. Hur ska det bli jämnlikt då ?
// BeatBox
Fakta om amrikansa frihetskriget. http://www.skalman.nu/am-frihetskriget/1775.htm
"I kronologin skriver jag om de "amerikanska" styrkorna som motståndare till britterna, dock bör man hålla i minnet att det var många amerikaner som stred med britterna, enligt vissa källor t.o.m. fler än som stred emot dem i den amerikanska militären."
------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty
Hmm, snacka om att generalisera och förvränga fakta. Jag skulle vilja se statistik på att alla ung vänsters demos har slutat i kravaller. Eller hur menar du att deras demos blir?
Jag sa att om man INTE tror att man kan förändra nått utan våld så förstår jag varför demonstrationer som de extrema grupperingarna av ung vänster anordnar ballar ur ibland. Det är ju lustigt att man aldrig ser någon centerpartist, moderat eller kristdemokrat råka ut för nått dummt.
// BeatBox
IIcarosMedlem sedan maj 2001258 inlägg Där har du en poäng! En samhällsomvandling ska komma från folket, håller jag helt med om.
Men att dra alla vänsterrörelser över en kam är lite för magstarkt för mig.
------------------
BBeatboxMedlem sedan okt. 20013 217 inlägg the-teacup : Kan du förklara vad Amerikanska Frihetskriget har att göra med dagens Sverige och demonstrater ?
// BeatBox
Men att dra alla vänsterrörelser över en kam är lite för magstarkt för mig.
Om du missade det så skrev jag de extrema grupperingara av vänster rörelsen.
// BeatBox
Jag sa att om man INTE tror att man kan förändra nått utan våld så förstår jag varför demonstrationer som de extrema grupperingarna av ung vänster anordnar ballar ur ibland. Det är ju lustigt att man aldrig ser någon centerpartist, moderat eller kristdemokrat råka ut för nått dummt.
Aha.
Men det är borgerligheten som har makten, de behöver inte strida för sina rättigheter.
------------------
Men det är borgerligheten som har makten, de behöver inte strida för sina rättigheter.
Är det någon sorts avundsjuka mot borgarna och höginkomsttagare det här handlar om egentligen ?
// BeatBox
Om feministrörelsen jobbar för ett jämnlikt samhälle så är det ju konstigt att samhällets män inte har nått att säga till om i denna rörelse. Hur ska det bli jämnlikt då ?
Jag har nu några gånger fått intrycket av att det skulle vara mera en sorts "payback" rörelse som är ute efter hämnd eller nått :l
------------------
His Divine Shadow is the most despicable being ever created, short and to the point.
http://forums.planetdivine-shadow.com
Sprit löser inga problem. Men det gör inte mjölk heller.
Om du missade det så skrev jag de extrema grupperingara av vänster rörelsen.
Jo, jag bara tycker det är ett genomgående tema att "vi" som är utomparlametariska och vänster, har våld som lösningen på att vi är minoritet. Hmm, eller nåt.
Skitsamma, jag läser lite väl snabbt utan att reflektera över sammanhanget ibland.
------------------
"Men det är borgerligheten som har makten, de behöver inte strida för sina rättigheter."
LOL!
Förresten när va sista gången dina rättigheter(som definierats enligt lagen) kränktes?
------------------
His Divine Shadow is the most despicable being ever created, short and to the point.
Är det någon sorts avundsjuka mot borgarna och höginkomsttagare det här handlar om egentligen ?
Kalla det svartsjuka om du vill. Jag kallar det längtan efter jämlikhet.
------------------
Tja jag vill nu ha möjligheten att bli rik utan att några andra jävlar ska ta mina pengar bara för att dom inte studerat eller arbetat lika hårt, man är sin egen lyckans smed, ingen ska inkräkta här och ta mina pengor och sprida ut dom om jag inte själv av min egen vilja skulle känna för att hjälpa nån som inte har haft samma möjligheter.
------------------
dubbelpost...
[Redigerat av His Divine Shadow den 18 okt 2001]
Kalla det svartsjuka om du vill. Jag kallar det längtan efter jämlikhet.
Eftersom du tycker att borgarna har det så mycket bättre än dig själv så kanske du borde tänka på att det finns de (i U-länder) som har det MYCKET värre än dig. Skulle du kunna tänka dig att sänka din levnadstandrard rätt så mycket för att folk i U-länder ska få det bättre ? Om du inte kan tänka dig det så kan du fråga dig själv om du kan kräva det av en höginkomsttagare.
// BeatBox
Tja jag vill nu ha möjligheten att bli rik utan att några andra jävlar ska ta mina pengar bara för att dom inte studerat eller arbetat lika hårt, man är sin egen lyckans smed, ingen ska inkräkta här och ta mina pengor och sprida ut dom om jag inte själv av min egen vilja skulle känna för att hjälpa nån som inte har haft samma möjligheter.
Precis ! Om jag blir chef med ansvar över 1000 anställda så skulle jag tycka att det kändes en smula konstigt att en städare med ansvar för att det blir rent får lika mycket betalt som mig själv.
// BeatBox
IIcarosMedlem sedan maj 2001258 inlägg Jag behöver tre saker i mitt liv, mat, bostad och min flickvän. Två av sakerna behöver jag betala för (jag säger inte vilka :)).
När jag går ut från plugget kanske jag hamnar på ett högavlönat jobb med typ 20000 i månaden. Vad ska jag göra med dem? Köpa bil, villa, båt, lyxmat, bara för att ha nånstans att göra av dem?
Nej. Som jag sa i början, mat och bostad behövs pengar till. Öh, lite nöjen kanske, och småsaker, typ kläder, skitsamma, poängen är denna: Varför ska jag ha så inihelvete hög lön bara för att jag får en titel, det jag behöver är det jag behöver liksom.
En annan sak är om man har ett företag, man behöver pengar för att investera och tjafs. Men nu var det privatekonomi vi snackade om va.
------------------
När jag går ut från plugget kanske jag hamnar på ett högavlönat jobb med typ 20000 i månaden. Vad ska jag göra med dem? Köpa bil, villa, båt, lyxmat, bara för att ha nånstans att göra av dem?
Jag tjänar 25000... du kanske vill spara en massa för att trygga du och din familjs framtid t ex.
// BeatBox