webForumDet fria alternativet

Polisens agerande

Politik & samhälle

401 svar · 4 436 visningar · startad av Individen · sida 11 av 21

Frågan, av Individen

Förut brydde jag mej inte nämnvärt. Jag ansåg att det helt enkelt var en aktivist som gått över gränsen och hotat en polismans liv och att polismännen då sköt i nödvärn. Inget mer med det tänkte jag. Men efter att ha sett bildbevisen anser jag saken vara helt annan, och även rejält oroväckande. Oberoende av politisk färg. Scenario: 5 st poliser blir inträngda och springer nerför en gata, med ung

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan feb. 20001 143 inlägg

Uppmuntrande information om en anmälan på SVT Text (sid 109) idag...

En 27-årig man från Mariestad, som sköts i benet under EU-kravallerna på Vasaplatsen i Göteborg, anmäler nu polisen. Han begär genom sin advokat
att en förundersökning inleds.

Mannen deltog inte i demonstrationerna
utan stod vid sidan med en kamera när
han träffades av ett skott i benet.

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Uppmuntrande på vilket vis?

Att den avskyvärda hegemonistiska regerningen och dom imperialistiska diktatoriska poliserna som trycker ner er och förtränger er frihet osv. blir anmälda eller?

Verkar ju mest som du bara hatar polisen och önskar allt dåligt på dom va du än må vara, annars ser jag inget uppmuntrande med att oskyldiga råkar bli fångade i mitten...

Är du sadist?

------------------
His Divine Shadow is the most despicable being ever created, short and to the point.

http://forums.planetdivine-shadow.com

Sprit löser inga problem. Men det gör inte mjölk heller.

[Redigerat av His Divine Shadow den 17 okt 2001]

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Nu får du faktiskt ta och förklara varför du har ett så enormt kraftigt polishat, Chakotay. :x

Vad kommer det ifrån?

------------------
/Tor
www.tor.nu

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Skulle tro att det vänder en dag :OO

------------------
Ancilla, face mea laganum!

Trotsåldern?

------------------
His Divine Shadow is the most despicable being ever created, short and to the point.

Medlem sedan aug. 2001512 inlägg

Hmmm´, Web-tor vad jag läst mig till I Gp och hört på Radion är det bara punkt ett som de har pratat om i Rättegången(men det kan vara jag som har missat nåt)
Punkt två kan jag inte säga något om för jag har valt att leva utan Tv sen början av hösten.

------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty

[Redigerat av the-teacup den 17 okt 2001]

Medlem sedan aug. 2001512 inlägg

Tusan nu har det blivit dubbelpostat igen....

------------------
Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty

[Redigerat av the-teacup den 17 okt 2001]

Medlem sedan feb. 20001 143 inlägg

Web-Tor:

Nu får du faktiskt ta och förklara varför du har ett så enormt kraftigt polishat, Chakotay.
Vad kommer det ifrån?

Något "enormt kraftigt polishat" vet jag mig ej alls ha redovisat :q

Nu är det är fritt fram för dig förklara varför du är sådan vän av poliser som skjuter ner människor på gatan!

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Nu är det är fritt fram för dig förklara varför du är sådan vän av poliser som skjuter ner människor på gatan!

När har jag skrivit det?

Vad gäller ditt polishat så har du gett prov på det ganska ofta i detta forum. ;)

------------------
/Tor
www.tor.nu

Inte polishat, mer som avsky mot auktoriteter och liknande.

------------------

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

Inte polishat, mer som avsky mot auktoriteter och liknande.

I Sverige har vi lagar som vi försöker efterleva. Om man gör avvikelse från dessa lagar finns det en polismyndighet som ska se till att dessa avvikelser minimeras. Vad är fel med det ? Jag vill leva i ett tryggt samhälle och inte in nått jäkla vänster-anarkistiskt samhälle. Jag är till 110% övertygad om att du ändrar uppfattning den dag du bildar familj och skaffar barn.

// BeatBox

Medlem sedan maj 2001258 inlägg

Är ett tryggt samhälle ett sådant där folk är så jäkla irriterade att de i massor demonstrerar mot systemet?
Bara en lite fråga.

------------------
"Freedom is merely privilege extended unless enjoyed by one and all" - (Billy Bragg)

Är ett tryggt samhälle ett sådant där folk är så jäkla irriterade att de i massor demonstrerar mot systemet?
Bara en lite fråga.

Det är väl någon tusendels promille som demonstrerar. Man kan ju fråga sig hur denna tuesendels promille kan ta sig rätten att förstöra för alla andra ibland. Speciellt sådana kreativa aktiviterer som att ge sig på enskillda affärsägare som dom gjort i Göteborg.

// BeatBox

Que!? Demonstrera sa jag. Det verkar som alla sätter likhetstecken mellan demonstranter och de sk stenkastarna nuförtiden. Det är en annan grej som jag stör mig på.

------------------
"Freedom is merely privilege extended unless enjoyed by one and all" - (Billy Bragg)

Que!? Demonstrera sa jag. Det verkar som alla sätter likhetstecken mellan demonstranter och de sk stenkastarna nuförtiden. Det är en annan grej som jag stör mig på.

Hur som helst... en grupperin på 1000 människor kan knappast ta sig rätten att föra svenska folkets talan. Men det är ju det dom gör. Om man är missnöjd med sin livssituation så får man väl ta och göra nått åt det och inte skylla på samhället. Alla andra svenskar får ju gå den vägen.

// BeatBox

I Sverige har vi lagar som vi försöker efterleva. Om man gör avvikelse från dessa lagar finns det en polismyndighet som ska se till att dessa avvikelser minimeras. Vad är fel med det ? Jag vill leva i ett tryggt samhälle och inte in nått jäkla vänster-anarkistiskt samhälle. Jag är till 110% övertygad om att du ändrar uppfattning den dag du bildar familj och skaffar barn.

Kom just på att du blivit klagad på i andra trådar för att inte förstå det som skrivits.
Tror du verkligen att jag är nån jäkla vänster-anarkist?
Har du alls läst vad jag brukar posta?
Jag är definitivt inte vänster(inte är jag höger extrem heller).
Jag vill inte heller ha nått att göra med nått jäkla vänster anarkist samhälle.

Jag kommenterade på Chakotays polis-hat, jag gissar det är ett mera generellt avsky för auktoriter och sånt.

------------------

Jag kommenterade på Chakotays polis-hat, jag gissar det är ett mera generellt avsky för auktoriter och sånt.

I så fall fattade jag det fel. Det framgick ju inte så tydligt vem din kommentar va riktad till direkt.

// BeatBox

Frågan var om man kan anse att samhället är bra när folk känner sig tvugna att dra ut på stan och göra sin röst hörd, för den blir inte hörd på annat håll.

------------------

Frågan var om man kan anse att samhället är bra när folk känner sig tvugna att dra ut på stan och göra sin röst hörd, för den blir inte hörd på annat håll.

Frågan är väl mer varför dessa människor inte fattar att man själv måste påverka sin livssituation och sluta tro någonannan ska hjälpa dom. Samhället finns där för de som VERKLIGEN behöver hjälp. Till dessa människor räknar inte jag en ung, stark, frisk person med hela världen framför sina fötter.

// BeatBox

Du snackar bla om de rörelsehindrade som blockerade kollektivtrafiken i Stockholm för att de inte har brytt sig om att handikappanpassa sina fordon, antar jag.

(red: Okej, lite slag under bältet att komma med massa prylar, bara för att jag råkar känna till det. Sorry.)

------------------

[Redigerat av Icaros den 17 okt 2001]

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)