aasah skrev:
Då kanske du ska diskutera på ett forum som inte har regler mot personangrepp... :OO
Ja, det kanske jag ska, eller så stannar jag här och njuter av den vibrerande upprördheten från folk som tar sig själva och ett internetforum på alldeles för stort allvar. (y)
FfridanMedlem sedan sep. 2005406 inlägg Internet är väl inte annars än det verkliga livet (förutom att vissa gömmer sig bakom fejkade namn och dyl)? Personangrepp ska väl inte accepteras vare sig på nätet eller annars.
Sen det där med ironi... det förekommer oftast i Cafét men även i seriösa diskussioner. Och många är svåra att tyda om de är ironiska, seriösa eller bara dryga.
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg
fridan skrev:
Internet är väl inte annars än det verkliga livet (förutom att vissa gömmer sig bakom fejkade namn och dyl)? Personangrepp ska väl inte accepteras vare sig på nätet eller annars.
Sen det där med ironi... det förekommer oftast i Cafét men även i seriösa diskussioner. Och många är svåra att tyda om de är ironiska, seriösa eller bara dryga.
Klarar du inte av hur wF fungerar, lamna det.
Forstar du inte ''personangreppen'' ironin eller skamten, luta dig tillbaka, las gamla inlagg och fa en bild av vad detta ar for stalle och vilka medlemmarna ar som ar sa taskiga mot dig. Passar du inte in har tycker jag inte du ens ska forsoka forandra det till nagot som passar dig battre utan du ska soka dig till ett nytt stalle.
Jag ser hellre att de nya medlemmarna utan koll sticker an att gamla medlemmar som varit med och byggt upp wF till vad det ar idag sticker.
Annars ar det jattelatt att satta upp ett phpbb2 forum sjalv som man kan styra och stalla pa exakt sa som man vill ha det.
CCassadyMedlem sedan aug. 20051 601 inlägg
aasah skrev:
Då kanske du ska diskutera på ett forum som inte har regler mot personangrepp... :OO
Fast något av det som hittills varit speciellt trevligt med wF är att man trots allt vågat vara ironisk - förutsatt rikligt bruk av smilisar - och gjort i lättsamma trådar. Det är väl främst när ironin utvandrar från Caféet och andra lättsamma Diversetrådar som det kan bli tokigt, eller? :q Sedan tycker jag att det är stor skillnad på ironi och arrogans... Det förra är avsett att roa, det senare ett seriöst försök att sätta näsan i vädret.
Cassady - har du läst tråden eller bara de sista inläggen? :q Man kan undra...
Jovisst har jag läst tråden allt. Och undra kan man allt. Saken är den att jag inte förstår varför folk tar illa upp av personangrepp i en sådan här miljö. Varför inte bara ignorera personen ifråga? Det blir väl sällan så enkelt att ignorera någon man drar ojämt med som på nätet, eller?
Aja, men jag får väl köpa att somliga tar illa upp över andras "påhopp". Alla är vi olika och om det nu är så att jag missat någon smiley någonstans och på så sätt kryddat något inlägg med elak ton så ber jag om ursäkt. Det var inte min avsikt. Puss och kram. Jag älskar er alla ;)
FfridanMedlem sedan sep. 2005406 inlägg
Okkido skrev:
Klarar du inte av hur wF fungerar, lamna det.
Forstar du inte ''personangreppen'' ironin eller skamten, luta dig tillbaka, las gamla inlagg och fa en bild av vad detta ar for stalle och vilka medlemmarna ar som ar sa taskiga mot dig. Passar du inte in har tycker jag inte du ens ska forsoka forandra det till nagot som passar dig battre utan du ska soka dig till ett nytt stalle.
Jag ser hellre att de nya medlemmarna utan koll sticker an att gamla medlemmar som varit med och byggt upp wF till vad det ar idag sticker.
Jag klarar visst av wF, känner mig själv inte påhoppad, men har sett andra bli det ett otal gånger och tycker det är jäkligt trist.
Trist att resonera som du gör också.
fridan skrev:
Trist att resonera som du gör också.
Javla personangrepp att saga att jag ar trakig, inte kan tanka och inte kan resonera! Vad fan vill du?!
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Okkido skrev:
Javla personangrepp att saga att jag ar trakig, inte kan tanka och inte kan resonera! Vad fan vill du?!
du borde kanske följa fridans exempel och vara lite trevlig och tänka längre än näsan???
CCassadyMedlem sedan aug. 20051 601 inlägg
obelix skrev:
tycker det hela går i vågor...
annars är det som i vanliga livet, det finns viktipettrar som hakar upp sig på minsta lilla detalj, det finns dom som bara är enbart korkade, det finns dom som är otroligt hjälpsamma, det finns dom som är roliga osv...
Kan bara instämma (Även om det tar emot att hålla med obelix ;) :e )
obelix skrev:
du borde kanske följa fridans exempel och vara lite trevlig och tänka längre än näsan???
Borde du inte lart dig ironin vid det har laget? Testat att tanka langre an nasan sjalv? Hmm, no wait. Var det ett personangrepp du precis fallde pa mig och jag ett tillbaka?
Det ar nastan for enkelt.
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Okkido skrev:
Borde du inte lart dig ironin vid det har laget? Testat att tanka langre an nasan sjalv? Hmm, no wait. Var det ett personangrepp du precis fallde pa mig och jag ett tillbaka?
Det ar nastan for enkelt.
visst kan jag och förstår ironi, men då brukar man använda smilisar, dessa du vet -> :moose
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inläggnågot jag tycker är intressant är att ibland så är det dessa PK nissarna som kan spåra ur mest, tycker dom borde ha bättre koll på vad och hur dom skriver.... :o
MMeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg Det handlar väl knappast om ironi när någon skriver något som joel_joel88 just skrev?
Fan hörni, väx upp.
Jag försöker att vara vänlig, jo verkligen, jag lyckas bara inte alltid.
Men annars är det mycket gråt om detta, folk borde härda sig lite, det kan hjälpa dom i livet tror jag om dom inte tar åt sig så mycket.
MMeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg
His Divine Shadow skrev:
Vad skrev han?
joel_joel88 skrev:
Melea syftar på när jag och herr magnusfernstrom har skrivit lite saker om varandra.
Han skrev att jag var m.a.o rädd för "svartskallar", och att jag var blåst. Jag skrev då att han var en "jävla fittnisse".
:l
Visst, man ska tåla lite, inga problem. Men när det går till överdrift tröttnar man och mister motivationen att hjälpa till.
Melea skrev:
:l
Visst, man ska tåla lite, inga problem. Men när det går till överdrift tröttnar man och mister motivationen att hjälpa till.
Ignore funktionen använder jag iaf.
FiaMedlem sedan apr. 20042 994 inläggJag gillar wF för att det inte är lika flamsigt och oreglerat som andra forum. Hade det inte varit för betoningen på kunskapsspridning och "mogenheten" eller vad man ska kalla det hade jag aldrig stannat här.
AaasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg
Web-Tor skrev:
Det är jättetråkigt att vissa tycker att det har blivit en tristare attityd på wF. Känner man sig dåligt behandlad ska man absolut anmäla detta till moderatorerna i forumet och om man inte blir nöjd med moderatorernas agerande kan man föra frågan vidare till forumledarna. Vi svarar alltid på alla mail.
Jag trodde rapporteringar skickades med mail... §jr