PsyDonia skrev:
båda borde ha lika mycket att säga till om.
Nej! Därför att det gäller kvinnans kropp.
His Divine Shadow skrev:
Nej hon måste inte allt det i dagens moderna samhälle, hon har rätt till abort och hon har också rätt att ge bort barnet för adoption.
Rätt att göra abort fram till artonde veckan, ja. Men rätten gör det inte automatiskt ett lätt eller ens möjligt beslut. Ännu svårare måste beslutet om en bortadoption vara.
Många upptäcker graviditeten väldigt sent också, för sent för att göra abort. Jag känner många. Ett exempel är min sambos tjejkompis, som inte anade att hon var gravid förrän hon låg på akuten med magsmärtor och precis skulle föda.
His Divine Shadow skrev:
Men ok inte kan jag påstå att jag är vidare överraskad att du totalt rört till det, kanske du borde ta några kurser i svenska och grammatik.
Sånt där är totalt onödigt.
spango skrev:
För det första vill jag fråga alla skenheliga typer här inne om ni verkligen varit beredda och villiga att bli föräldrar varje gång ni knullat. Inte? Bra, då fortsätter vi...
Vaddå skenhelig? Du vet för f-n inte nånting om mig, och knappast om de resterande forumisterna heller. :(
spango skrev:
Barn är ett livslångt åtagande (i de flesta fall...) som påverkar båda föräldrarna. Att beslutet enbart skulle ligga hos den ena föräldern är ett helt sjukt påstående.
Jag skulle hålla med dig om att det är ett beslut som ska tas av både mannen och kvinnan, om "skaffa barn" innebar att gå på affären och köpa hem det. Men eftersom det handlar om kvinnans kropp ska det tas av henne!
Blev jag gravid nu så skulle jag absolut inte göra abort, hur gärna min sambo än ville det. Av ett par, tre anledningar som jag inte går in på just nu...
His Divine Shadow skrev:
...ett foster är inte heller ett barn och är likasom spermien bara ett steg i vägen på.
Det där är ju befängt. Klart det är ett barn, om än ej fullt utvecklat. Jag tycker inte att man kan sätta en "tidsgräns" på när ett barn "börjar vara ett barn" till skillnad från foster. Ett barn blir till när ägg och spermie möts.
Pedda skrev:
Visst, i nio månader så är barnet i kvinnans kropp, men sen har båda föräldrarna ansvar i 18 år. Det tycker jag är viktigast. Så mer för oss män att säga till om tack!
Mer att säga till om funkar ju inte i praktiken. Antingen har man inget att säga till om, eller allt. Och återigen... det är kvinnans kropp.
His Divine Shadow skrev:
Nej det är många som inte alls är medventa om detta, citerar spango här:
"För det första vill jag fråga alla skenheliga typer här inne om ni verkligen varit beredda och villiga att bli föräldrar varje gång ni knullat. Inte?"
Nog tusan vet väl varje karl att det kan bli en bäbis om man har sex, och även att det är kvinnan som bestämmer om barnet ska få komma till världen?!
His Divine Shadow skrev:
Nej inte riktigt, det var en överdrivning i syfte att förtydliga, kontentan är att folk har en syn gällandes kvinnor där dom ses som ett svagare kön och män som ett starkare kön och att sex är nånting som görs emot en kvinna av en man och att därför män borde skylla sig själva och ta ansvar och allt det där, eftersom han är man och har gjort detta mot en stackars svag kvinna.
På våra svenskalektioner fick vi banning om vi skrev så långa meningar. Även särskrivningar. Appropå kasta sten i glashus.
Sådär ser inte jag på sex! Och jag känner ingen som gör det heller!