webForumDet fria alternativet

Hur slutar man på bästa sätt?

Träning & hälsa

61 svar · 1 711 visningar · startad av Esen · sida 3 av 4

Frågan, av Esen

Funderar nu helt seriöst att sluta dricka så mycket Coca-Cola som jag gör, Men varje gång jag ska försöka så fungerar det i 2-3 dagar och efter ca 1 dag får jag extremt ont i huvudet och sen dricker jag dubbelt så mycket i några dagar... Finns det något bra knep? Som jag ser det finns det två alternativ. 1: Sluta helt 2: Dricka någon gång i veckan och när man te.x blir bjuden hos någon polare e

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

danii skrev:

Du verkar ta det hårt. Coca-Cola fanatiker ;)

Jag tar det j*vligt hårt när man anklagar Coca-Cola för något som inte stämmer...

Medlem sedan sep. 2004215 inlägg

Prova Oboy :)

Så där, Nu har det gått 4 dagar utan en enda droppe Coca-Cola i kroppen...

Som det känns nu så skulle jag bara vilja gå till affären och köpa ett antal XXX flaskor...

Men det jag skulle kolla med er om e ifall det finns några bra knep ifall man haft huvudverk konstant i 3 dagar... Verktabletter fungerar ju hufsad, Men vem vill gå och knappra piller hela dagarna?

Några Tips?

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Det är ju bara att sluta...

Det gjorde jag.

magnusfernstrom skrev:

Det är ju bara att sluta...

Det gjorde jag.

Sluta knapra tabletter? Eller vad menar du?

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Vem vill gå och knappra piller hela dagen? Vem vill gå å dricka cola hela dagarna?

Se det från den ljusa sidan, jag menar, det är ju knappast som om tänderna rutnar av piller..

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Med vadsomhelst!

Jymdis skrev:

det är ju knappast som om tänderna rutnar av piller..

Och inte av Coca-Cola heller...

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

Esen skrev:

Men det jag skulle kolla med er om e ifall det finns några bra knep ifall man haft huvudverk konstant i 3 dagar... Verktabletter fungerar ju hufsad, Men vem vill gå och knappra piller hela dagarna?

Du dricker nog med vatten då?
Ofta är det så att huvudvärkstabletten inte behövs utan ett glas vatten gör jobbet lika bra.

Jag slutade dricka dricka för ett tag sedan och gick direkt upp 6 kilo :)

greyhound skrev:

Esen skrev:

Du dricker nog med vatten då?
Ofta är det så att huvudvärkstabletten inte behövs utan ett glas vatten gör jobbet lika bra.

Jag slutade dricka dricka för ett tag sedan och gick direkt upp 6 kilo :)

Dricker redan mycket vatten, Ska nog testa dricka mer...

Gick du upp 6 kilo, Vad var anledningen till att du gick upp?

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Kaffe!

Esen skrev:

Dricker redan mycket vatten, Ska nog testa dricka mer...

Gick du upp 6 kilo, Vad var anledningen till att du gick upp?

Du ska inte dricka för mycket vatten heller :)
Vet inte hur mycket som är bra dock.

Jag vet inte varför jag gick upp så mycket allt jag gjorde som var anorlunda var att jag slutade dricka dricka (Trocadero) typ två eller tre veckor.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Esen skrev:

Jymdis skrev:

När för citronsyra å socker påverkar nog inte tänderna negativt på nåt sätt öht...

greyhound skrev:

Jag vet inte varför jag gick upp så mycket allt jag gjorde som var anorlunda var att jag slutade dricka dricka (Trocadero) typ två eller tre veckor.

Okey, Tänkte om det kanske var att man blev sugen på massa sötsaker när man sluta och därför gick och små åt massa saker osv...

Esen skrev:

greyhound skrev:

Okey, Tänkte om det kanske var att man blev sugen på massa sötsaker när man sluta och därför gick och små åt massa saker osv...

Risken finns att det var nått sånt, men inget jag är medveten om iaf.

Jymdis skrev:

Esen skrev:

Jymdis skrev:

När för citronsyra å socker påverkar nog inte tänderna negativt på nåt sätt öht...

Kanske det gör, Men dricker försig Light, Men som exempel...

Coca-Cola här i sverige har laggt ner en tand i en burk med Coca-Cola och kommer frösig inte ihåg hur länge den har legat där men skulle tipa på ungefär 5-10 år, Och inget har hänt med tanden än.

Och sen om man sköter sina tänder på rätt sätt så ere nog inte speciellt farligt att Dricka Coca-Cola om man ser det i att tänderna skulle ruttna...

Men sen har det nog mycket på hur bra tänder och saliv man har...

greyhound skrev:

Risken finns att det var nått sånt, men inget jag är medveten om iaf.

Okey, får vänta och se vad som händer :)

Esen skrev:

Coca-Cola här i sverige har laggt ner en tand i en burk med Coca-Cola och kommer frösig inte ihåg hur länge den har legat där men skulle tipa på ungefär 5-10 år, Och inget har hänt med tanden än.

Sist jag hörde det där så var det en tandläkare som gjort det.

greyhound skrev:

Esen skrev:

Sist jag hörde det där så var det en tandläkare som gjort det.

Det finns säkert någon tandläkare som gjort detta, Men jag e säker på att det var Coca-Cola i sverige eftersom det sändes på TV och så fick man se tanden och det var på Coca-Cola I sverige...

Medlem sedan jan. 2004618 inlägg

Jag drack också mycket Coca Cola förr och det finsn bara en sak att göra och det är att sluta helt. Jag vet att det inte är lätt, själv slutade jag 4 - 5 gånger. Men till slut går det. Från att ha druckit minst 1,5 liter Cola om dan har jag inte druckit nåt sen 4 - 5 månader sen.

Man ska inte börja dricka något annat onyttigt, som t ex. kaffr, för då byter man bara ut ett beronde mot ett annat.

Anledningen till av jag la av? Jag kände ingen Coca Cola smak längre och då fansn det ingen anledning att fortsätta dricka det.

290 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
157 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)