Tja, det finns väl fyra alternativ.
a) Stå ut med det hela
b) Se till att grannarna slutar
c) Se till att grannarna flyttar
d) Flytta själv
Vilket är mest realistiskt för dig i det här läget? Har du pratat med grannarna?
74 svar · 3 068 visningar · startad av Dryden
Då var det dags för ännu en uppföljare i den omåttligt populära serien om Dryden och hans grannar! Vi har kommit till "del V - Bävern är lös" och den utspelar sig i en helt annan del av staden än de tidigare episoderna.
Grannarna har en förmåga att vara väldigt högljudda. Det gäller väl främst vid deras sexuella aktiviteter men även i övriga fall. Det kan vara allt från livligt "prat" till slängande med dörrar i trapphuset och rent allmänt en decibelnivå som nu efter ett tag börjar överskrida min toleransnivå, eftersom jag insett att de faktiskt är sådana här. Dessa två vuxna mäniskor är inte mentalt äldre än två trotsiga barn som egentligen aldrig borde ha fått tillåtelse att flytta hemifrån.
Vad göra? Jag vill ha tips.
Tänk också på var tråden ligger.
Jag vill ha tillbaka den senildementa gamla damen som bodde där innan. Då levde man bara med risken att hon skulle sätta eld på hela kåken (vilket hon nästan gjorde en gång) eller att pizzabudet skulle ha med henne upp till oss (vilket också hände en gång) - allt är bättre än det här!
Tidigare trådar:
- Idioter till grannar
- Alla dessa grannar (?)
- Dryden och hans grannar - del 3
- Dryden och hans grannar - del IV
Tja, det finns väl fyra alternativ.
a) Stå ut med det hela
b) Se till att grannarna slutar
c) Se till att grannarna flyttar
d) Flytta själv
Vilket är mest realistiskt för dig i det här läget? Har du pratat med grannarna?
Inte pratat med dem eftersom jag är lite mer långsiktig än så och ville se om det skedde förändringar.
Äh, flyttar tråden till caféet istället. Jag behöver sprudlande kreativitet. ;)
Skicka in ett packe kondomer och hörselproppar i brevinkastet. Fast om deras mentala nivå låg på två år kanske de inte förstår... :)
Vad ska grannarna med hörselproppar till, är det inte Dryden som isf behöver ett par sådana :OO
learn skrev:
Vad ska grannarna med hörselproppar till, är det inte Dryden som isf behöver ett par sådana :OO
Nej, för tusan, Dryden ska väl inte måsta flytta. Alternativt får vår gode Dryden införskaffa större högtalare...
varför inte ge dom lite surströmmiing som present via brevlådan? §e
Annars var som en riktig Svensk och sätt upp en lapp i trappen, så alla kan läsa och fatta vem som får klagomål och varför. :birp
Dryden skrev:
Grannarna har en förmåga att vara väldigt högljudda. Det gäller väl främst vid deras sexuella aktiviteter men även i övriga fall.
Ge igen med samma medicin, vetja. ;)
Håller med OveRRidE....anfall är bästa försvar! :e
Karate.
Ligg på hyresvärden att dom varnar grannarna. Det har jag gjort och grannen vet nu att nästa samtal från mig till värden innebär att dom blir uppsagda! Så nu har det blivit tyst som i graven!
Tokrunka och skrik som fan.
Jag tycker mest att det är tråkigt att toleransen för andra har blivit så låg.
Jag tycker det vore betydligt bättre om man kunde acceptera att man faktiskt bor i ett flerfamiljshus och att människor tenderar att inte vara tysta som möss.
För min del får grannarna gärna festa och ha sex och klampa omkring på nätter och morgnar, bara de inte börjar med slagborrmaskin före 7 på morgonen.
Och nej, jag är inte en "störande granne" själv.
Kamikaze är bra skit. Sätt dig bekvämt på en köksstol utanför deras dörr och banka huvudet allt vad du har mot dörren. Vägra sluta! Tilltala ingen! Banka minst 50 gånger innan du svimmar. Innan du svimmar, byt skift så någon annan granne tar över skitgörat!
oelbal skrev:
Tokrunka och skrik som fan.
Dags att markera tråden som löst Dryden!!!
antipentA skrev:
För min del får grannarna gärna festa och ha sex och klampa omkring på nätter och morgnar, bara de inte börjar med slagborrmaskin före 7 på morgonen.
Och nej, jag är inte en "störande granne" själv.
Har själv haft sådana grannar och visst accepterar jag lite fest och högljudd sex vid enstaka tillfällen. Men när det sker varje natt så man inte kan sova, och när grannen tycker det är en lysande idé att sätta på Grease på TV´n..på högsta volym...mitt i natten för tredje natten i rad börjar man tröttna lite lätt.
Lite mer komiskt men lika störande är att få ner en naken granne till sin balkong...från balkongen ovanför.
Bendro: nä, jag har full förståelse för dig där. Jag drar också gränsen vid Grease. =(
"få ner en naken granne till sin balkong" <-- hur menar du nu??
Dryden skrev:
Grannarna har en förmåga att vara väldigt högljudda.
Hade samma problem här med. Huset är sjukt dåligt ljudisolerat så man hör verkligen vad de håller på med på kvällarna, tills för ett tag sen då tjejen blev med barn. Då blev det tyst :) , Så om inte mannen i den familjen "kan" så kanske du får ta saken i egna händer och göra ett hembesök när han är borta :h
Men för i hela helvete...
Idag hade en liten täckt lastbil backat in på gården och i min port stod det några och snackade med han som bor på översta våningen (ovanför mig) om en soffa de skulle ha ner genom trapphuset, så jag trodde att han kanske bara sålt soffan till dom.
Nu är det nån fan som sitter däruppe och ylar med en elgitarr så det hörs i hela huset... x(