Tja, det är inte första gången jag skriver om mina förbaskade grannar som jag har överallt runtomkring mig och nu är det dags igen. :x
Kom hem från jobbet idag. Det låg makaroner på vår balkong och på fönsterblecket i vårt kök. Nedanför på gräset (bor en våning upp) så låg resten av makaronmåltiden - utslängd från våningen ovanför. Det är inte första gången de slänger mat genom fönstret och nu är jag rejält less på deras förbaskade tilltag! Nu blir det snack - och hör sen! x( :e
Gissar på att det kan bli problem med att kasta upp den utan att själv bli dränkt av makaroner. Förresten är det det oetiskt och helt och hållet oförsvarbart! Då är man ju inte bättre än dom...
När det regnar makaroner från himlen har Dryden ingen sked. :e
ROTF!! :birp
... :e
men ärligt, ta kontakt med värden och påpeka att det brukar flyga mat och annat ut från deras fönster... Sådana personer ska vräkas och lämnas bostadslösa tills dom vet hur man ska uppföra sig om en hyresgäst,
men ärligt, ta kontakt med värden och påpeka att det brukar flyga mat och annat ut från deras fönster... Sådana personer ska vräkas och lämnas bostadslösa tills dom vet hur man ska uppföra sig om en hyresgäst,
Tyvärr krävs det nog lite mer än makaroner för att kunna vräka någon. Hyresvärden kan hamna i trubbel om dom vräker någon utan Mycket bra skäl.
...men jag håller med dig; ut på gatan skall dom.
Dryden! Vill du ha hjälp att få dina grannar vräkta så vet du vem du kan fråga. Alternativ är att fixa en lägenhet åt Ragnar Raymond, jag lovar, efter en månad så är du ensam kvar i huset.
Förresten trodde jag att det antingen var manna eller grodor som skulle regna från skyn... Vad innebär det att det regnar makaroner? Är det nåt som står i den nya översättningen av bibeln?
Det låg makaroner på vår balkong och på fönsterblecket i vårt kök. Nedanför på gräset (bor en våning upp) så låg resten av makaronmåltiden - utslängd från våningen ovanför. Det är inte första gången de slänger mat genom fönstret och nu är jag rejält less på deras förbaskade tilltag!
Anmäl dem för nedskräpning..... Syrran bodde i samma område som du bor i nu och när hon kom hem efter nyårfirande så hör hon hur någon spydde. Hon tänkte inte mer på det förrän morgonen efter när hon såg att spyan satt fast på hennes fönster.... (det var ca 20 grader kallt den natten) Hon gick sonika upp till grannen som tydligen inte var vaken men han vaknade iaf och följde med syster ner snällt i shorts och skrapade fönster och ballkong efter sig :)
Tycker att det verkar som om Dryden är lite intolerant mot sina grannar :e
Nähä? :e
Bire skrev:
Har dina grannar egen parabolantenn?
Hm. Nej? :OO
Klös skrev:
Hon gick sonika upp till grannen som tydligen inte var vaken men han vaknade iaf och följde med syster ner snällt i shorts och skrapade fönster och ballkong efter sig :)
Låter som en bra idé. Tvinga dem att äta upp skiten.
Jag gik ut och kikade på baksidan av huset för att se hur lägenheterna är placerade och då såg jag direkt vem det var som hivat ner käket. När jag stod där och spanade så kommer min närmast boende granne ut på balkongen - och skrapar av en tallrik. Han dock inte säga åt honom för han försvann tämligen fort in igen.
Nu hänger det en lapp på dörren, hyresvärden är kontaktad och fotobevis finns. Det fina är att Östersundsbostäder tidigare i år skickade ut lappar angående just det här men det är tydligen analfabeter som bor i min uppgång.
Om du inte syftar på det jag tror att du syftar på så undrar jag vad parabolen har med detta att göra.
Om du syftar på det jag tror att du syftar på så vill jag gärna veta varför. Tror du att det bara är de som har en egen parabolantenn som brukar göra sådana saker?
Dryden, oavsett om de har eller inte har "parabolantenn" så tycker jag att du skall ringa hyresvärden.
Red: felstavning.
271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e