Okej, följetongen fortsätter och vi har nu nått del 4! Det trodde jag aldrig när jag skrev den första tråden om mina grannar.
Kort och gott. En alkoholiserad granne i vår uppgång, på vår våning, höll idag på att sätta hela huset på fyr. Fullt pådrag med brandbilar, tre ambulanser och polis samt ett rökfyllt trapphus och pipande brandvarnare. Jag är inte ens förvånad. Jävla pack till grannar. :bla :o x( :x
Okej, en brand kan vem som helst orsaka. Det kan vara åskan eller att någon tvättmaskin som ballar ur och visst, otur kan alla ha. Jag har väl inte varit helt ofarlig själv vid några tillfällen (smällt smällare i ögonen på mig när jag var ~10, micrat mat en gång när jag var 12). Det kan mycket väl vara så att den här incidenten också var otur men när man vet vilket rykte som personen i fråga är stämplad med, plus en sådan bekräftelse från en till personen närstående granne, så blir man bara förbannad.
Ja, jag tänker inte ens bemöda mig med att få alla grannar vräkta (ett mål jag har haft i ett år ungefär, plus att få en ny spis) utan nu skiter jag i det här, låter dem härja fritt och planerar min egen flytt. :OO
Stackars de chockade grannarna som flyttade in tidigare idag bara...
Trist - grannar är helt enkelt ett jäkla gissel. Även om jag inte stött på några grannar i klass med dina har jag ändå alltid haft minst en granne att irritera mig på. Värst är det förstås i lägenhet, men även om man bor i villa finns det alltid någon eller några idioter på kvarteret.
Det bästa för mig vore förmodligen att bo i en liten stuga på landet, med nån kilometer till närmsta granne.
Flytta. Att köpa en lägenhet i Östersund är väl inte direkt en jätteinvestering, det är ju inte precis som i Stockholm där man i princip är tvingad att bo kvar tills man vunnit på Lotto.
Jag har inte riktigt upptäckt vad mina grannar har för böjelser än (flyttade in i mitten av april), men just nu känns det bra att både ha brandvarnare och en balkong att ha som sista utväg... ;)
För övrigt ser jag fram emot bilderna från OveRRidEs fest. :e
Flytta. Att köpa en lägenhet i Östersund är väl inte direkt en jätteinvestering, det är ju inte precis som i Stockholm där man i princip är tvingad att bo kvar tills man vunnit på Lotto.
Jao en 2:a i bra skick med låg avgift går på 300 000 och ett osäkerhetsmoment om man får tillbaka pengarna. För ~4 år sedan gick motsvarande 2:a för ~150 000. Ännu en osäkerhetsfaktor som jag väntar på, inför mitt eventuella lägenhetsköp, är försvarsbeslutet. Om det blir nedläggningar så väntar jag mig att lägenhetspriserna sjunker kraftigt :) Vilket min syster inte hoppas på som ska sälja sin lägenhet snart §e
Jao en 2:a i bra skick med låg avgift går på 300 000
Just precis. En ganska ringa investering med andra ord.
Köpa lägenhet tänker jag inte göra i Östersund av olika anledningar, bland annat det som Klös nämner med den situation som kan uppstå vid neddragningar inom försvarsmakten, exempelvis.
Jao en 2:a i bra skick med låg avgift går på 300 000
Just precis. En ganska ringa investering med andra ord.
Nej, 300 000 är inte en ringa investering för gemene man, hur man än vrider och vänder på det.
Att bostadsmarknaden i storstäderna urartat fullständigt med helt bisarra priser är en annan femma där investeringarna mycket riktigt blir oerhört höga, men ett lägenhetsköp är alltid en stor investering uppblandat med en stor osäkerhetsfaktor beroende på hur det går för staden efter köpet.