Knacka dörr för att ta reda på var de bor? Men ring hyresvärden, någon måste ju fixa lampknappen och värden lär väl vara intresserad av att få ersättning för skadorna.
Vad ska jag göra? Har uppenbarligen några grannar som har tydliga problem. Jag tror dessutom mig veta vem/vilka det här men tyvärr inte vilken lägenhet de bor i.
Följande har hänt...
Det hela verkade ta sin början i höstas. Jag hörde lite ståhej i trapphuset, kikade i titthålet och såg några minderåriga människor leka med en tändare. Jag brydde mig inte om det men en minut senare när jag kikade igen så var hela mitt titthål igenkletat med banan eller något åt det hållet. När jag senare samma kväll träffade på ungarna utanför min dörr så lyckades en smita varpå jag kutade efter honom några meter och ropade sedan några väl valda ord efter honom. De andra två som blev kvar fick höra ett och annat och de erkände dessutom att de var inblandade.
När vi kom tillbaka efter jul var den lampknappen alldeles utanför lägenheten till viss del söndersmält, förmodligen med hjälp av tändare och idag var min lapp på dörren nedspottad.
Jag gissar att det är samma ungar som har varit i farten och att de uppenbarligen har svårt att smälta mitt tilltag i höstas. De bor ovanför men jag vet inte vilken av lägenheterna.
Tips på åtgärd? Sätta upp en lapp i trapphuset eller ringa hyresvärden direkt? Det börjar bli aningen irriterande. Jag må låta som en surr gubbjävel men jag accepterar inte att andra ställer till med djävulskap som drabbar mig och min flickvän. :x x(