DDianaMedlem sedan nov. 200191 inlägg Kurser!
Kurser för kvinnor. Malmö Högskola, institutionen för genusforskning, våren 2005
Kurs 1: Att umgås med andra kvinnor
Vi försöker sätta ihop grupper med fler än 2 kvinnor som ska umgås utan att tala illa om varandra på rasterna, då vi sitter två och två i cafeterian. Dolda mikrofoner på damtoaletten, dit deltagarna släpps i mindre grupper. Kursmaterialet är något försenat. Enligt Berit på tryckeriet är det för att "den där jävla subban på korrektur, som tycker hon är så snygg, inte kom i tid med grejerna".
Kurs 2: Navigering
Att läsa karta utan att vända den upp och ner när man kör söderut. Spännande övningar, vi träffas på Ödeheden utanför Pajala och tar oss hem till Malmö själva. Fastklistrad, rättvänd karta på instrumentpanelen monterar vi. Överlevnadspaket för 3 veckor, nödraketer, 8000 meter snöre (fästs i bakre kofångaren vid starten) för er som kommer helt fel i början, parlör på ryska, finska och norska och 22 mobiltelefonbatterier ingår.
Kurs 3: Skopackning
Vem säger att en garderob inte kan förmås att lagra 50 par skor till? Lagom till vårsäsongens nya modeller kommer lär vi oss skyffla undan högarna med de där asgamla och pinsamma skorna som köptes in förra kvartalet. Samling hos Jönssons Hydrualikpump & Press, Kävlinge, som också lånar ut verktygen. Under hösten kommer en liknande kurs för badrumsskåp och damväskeförrådet.
Kurs 4: Finn 55 fel
För nykära/nygifta kvinnor som har svårt att våga tala ut om de där sakerna Som Han Ska Ändra På. Vi lär er hitta både det ena och andra som ni inte ens tänkt på. Kursen leds av rutinerade kvinnor med flera kraschade förhållanden bakom sig och vi har bokat Gudrun Schyman att ställa upp med sitt alltid aktuella föredrag "Har du snopp? Då har du fel!" Kursdeltagarnas äkta män får sedan 5% rabatt på alla inköp över 50.000 kr hos plastikkirurgen Dr Skära Å Karva, dito på weekenduppfostringskurs hos Kustjägarna i Vaxholm och samma rabatt på herrklädinköp på Hansa, (kläderna väljs naturligtvis av hustrun), rabatten kan dock tas ut i form av damskor istället.
Kurs 5: Parkering på 10 minuter
Känns det frustrerande att alltid komma för sent till era möten för ni glömmer räkna in den där halvtimmen ni måste lägga på att fickparkera varje gång? Vi lär er att på bara 10 minuter få in en Nissan Micra i en 8 meters P-ficka utan mer än två kofångartouchar. Samling Bulltofta Flygfält. Ta gärna med handskar och sportdryck så undviker ni blåsor på händerna och blodsockerdilerium. För er som har mer pengar än tid kan vi istället erbjuda en Hummer Crusher med extra stora kofångare för 938.00 kr, då behöver ni inte bry er så mycket om andra bilar vid parkering.
:P
länge sen jag garva så här mycket! :D
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Fredde Mannen skrev:
länge sen jag garva så här mycket! :D
Du måste ha det ganska trist till vardags §e
Ett medelålders par från norra USA längtade en kall vinter till värmen
och bestämde sig för att åka ner till Florida och bo på hotellet där
de tillbringade bröllopsnatten tjugo år tidigare. Mannen hade längre
ledighet och åkte ner en dag i förväg. När han checkade in upptäckte
han att hotellrummet hade dator, och han beslutade sig för att skicka
ett mail till hustrun. Han missade en bokstav i namnet. Mejlet hamnade
hos en prästänka i Houston, som just kommit hem från makens begravning
och skulle kolla om det hade kommit e-post med kondoleanser från släkt
och vänner. Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och läste på
skärmen: Till min älskade hustru. Jag har kommit fram. Jag vet att du
är förvånad över att höra ifrån mig. De har datorer här numera, och
man tillåts skicka mejl till sina nära och kära.
Jag har just checkat in. Allt är förberett för Din ankomst i morgon. Jag
ser fram emot att träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som
min.
P.S. Det är verkligen hett här nere.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggLITE KOMISKA FUNDERINGAR:
¤ Om det är förbjudet att dricka sprit och köra bil, varför visar man då körkortet på systemet?? ..och varför har krogarna parkering??
¤ Vems idé var det att stoppa in ett *s* i ordet läspa??
¤ Om man kväver en smurf, vad får den då för ansiktsfärg??
¤ Varför finns det inte kattmat med smak av mus??
¤ Hur kommer killen som kör snöplog till jobbet på morgonen??
¤ Om man åker med ett fordon i ljusets hastighet, vad händer då om man sätter på strålkastarna??
¤ Är sterilitet ärftligt??
¤ Varför skruvar man ner ljudet på bilradion, när man inte riktigt hittar??
¤ Finns det ett annat ord för synonym??
¤ Vem är General Failure å varför läser han min hårddisk??
¤ Om superlim fastnar på allting..varför fastnar det inte då på insidan av tuben??
¤ Varför är det aldrig upptaget när man ringer fel??
¤ Hur skriver man *0* med romerska siffror??
¤ Om en hartass bringar lycka, vad händer då med haren??
¤ Vilken är mörkrets hastighet??
¤ Varför heter det rusningstrafik, när bilarna kör som saktast??
- Vad är det för skillnad på ett finskt bröllop och en finsk begravning?
- ??
- Det är en mindre som super på begravningen!
PpimmeMedlem sedan sep. 20011 086 inlägg
Danny skrev:
¤ Om man kväver en smurf, vad får den då för ansiktsfärg??
Den kan säkert Web-Tor svara på ;)
Danny skrev:
¤ Hur skriver man *0* med romerska siffror??
Det går faktiskt inte :birp
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inläggEn bonde kommer ut på morgonen och får se en stor skara pingviner på en av sina åkrar. Han tror inte sina ögon och vet inte vad han ska göra så han går över rill sin granne Oskar för att få råd. Oskar rekmmenderar; "försök samla ihop dom och ta med dom till djurparken".
Påföljande morgon får Oskar se sin granne komma farande med en släpkärra lastad med massor av pingviner, alla iklädda badmössor. Oskar kan inte stilla sin nyfikenhet utan går över och frågar vad som står på. Jo säger grannen; "jag gjorde som du sa igår och vi hade jätteroligt i djurparken, men idag tänkte jag att vi skulle åka till badhuset och simma lite".......
Även Passagen har humor. :)
http://www.nicrofixit.se/bilder/pitt.jpg
Redigerat med anledning av webForums regler §3.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med bassebhu alternativt forumledare@webforum.nu.
bassebhu
Moderator, webForum
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inläggPå en allmän herrtoalett sade en man till en annan: "Jag är hemskt ledsen att behöva besvära er, men jag kan tyvärr inte använda mina händer. Skulle ni vilja vara så vänlig och dra ner min gylf?" Motvilligt gjorde den främmande mannen detta. "Och skulle ni också vilja vara så vänligt och dra ut mitt organ?" Främlingen gjorde också detta. Sedan han kastat vatten bad mannen: "Skulle ni också kunna skaka den några gånger?" När främlingen hade uppfyllt även denna begäran log mannen tacksamt mot honom, stoppade in penisen och sade: "Stort tack, jag trodde att mitt nagellack aldrig skulle torka!"
Det var en blondin en brunett och en rödhårig tjej som var inne på en affär. Tillsammans skulle de stjäla en tröja, men hur det var så kom polisen efter dom. De gömde sig i varsin potatissäck som stod i lagret. När polisen sökte efter dem sparkade han på brunettens säck. Voff, voff sa brunetten. -Äh de är ju bara en hund. tänkte polisen och sparkade på säcken som den rödhåriga tjejen satt i. Mjau, mjau, lät den rödhåriga. -Äh de är ju bara en katt. Då polisen sparkade på den sista säcken som blondinen låg i, lät det - Potatis, Potatis!
En läkare hade uppfunnit en maskin som kunde överföra smärtorna under en förlossning till barnets far. Ett äkta par tog chansen att prova maskinen. Då födseln satte igång, blev maskingen inställd på att föra över 25 % av smärtorna till fadern, men mannen märkte ingenting överhuvudtaget. Läkaren tyckte att det verkade märkligt och höjde inställningen till 50 %. Mannen märkte fortfarande ingenting, men kvinnan mådde märkbart bättre. Eftersom det gick så bra, överförde man 100 % av smärtorna till mannen.
Förlossningen fortgick utan att kvinnan hade några som helst smärtor och ett välskapt barn föddes. Då mannen kom hem från BB, fann han brevbäraren liggandes död vid ytterdörren.
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inläggDet har varit en tuff dag. Jag steg upp i
morse och tog på mig en skjorta, då föll
en knapp av. Jag lyfte min attachéväska,
och handtaget föll av. Nu är jag är rädd
för att gå till badrummet.
-----------------------------------------------------
Min flickvän vill alltid prata med mig
medan hon har sex. Härom kvällen ringde
hon mig från ett hotell!
-------------------------------------------------------
Jag var ett så fult barn, att när jag
lekte i sandlådan, så försökte katten
gräva ner mig.
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inläggEn blondin deltar i tv-frågesporten vem vill bli miljonär! Programledaren ställer följande frågor:
1. Hur länge varade det 100 åriga kriget!
A) 116 år
B) 99 år
C) 100 år
D) 150 år
Blondinen väljer att inte svara!
2. I vilket land uppfann man "Panamahytten"
A) Brasilien
B) Chile
C) Panama
D) Equador
Blondinen ber publiken om hjälp!
3. I vilken månad avslutade ryssarna Oktoberrevolutionen?
A) Januari
B) September
C) Oktober
D) November
Blondinen ringer en vän!
4. Vad var Kung georg IV´s riktiga namn?
A) Albert
B) Georg
C) Emanuel
D) Jonas
Blondinen Väljer att ta bort två felaktiga svar!
5. Vilket Djur har givit namnet åt kanarieöarna?
A) Kanariefågeln
B) Kängurun
C) Råttan
D) Hunden
Blondinen svara fel och åkte ur spelet...
Om du tyckte Blondinens svar var dumma så kommer nu de riktiga svaren här:
1. Det 100 åriga kriget vara i 116 år
2. "Panamahytten" Uppfans i Equador
3. Oktoberrevolutionen avslutades 7 November
4. Kung Georg IV´s riktiga namn var Albert
5. Kanarieöarna Är uppkallade efter en storväxt hundras som funnits på öarna.
Nu är frågan, hur mkt klokare du är än blondinen......?!
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägghaha... mmm... jo jag är klok isf... för jag tyckte det stämde lite dåligt det där...
Mitt humorbidrag just nu. Inte världens roligaste kanske. Tog några foton på mina kusiner när dom var här, det råkade bli så att just de tre jag tog, råkade passa ganska bra ihop...
http://dannesholk.se/temp/tennisfinal/
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inläggPpimmeMedlem sedan sep. 20011 086 inlägg
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inläggSnuskvarning
Man skulle ha varit dammsugare. Då hade man blivit
tagen
på slangen, fått påsen tömd och blivit utlånad till
grannkärringen.....
***************************¨
Vad är det för likhet mellan att stå väldigt nära ett
stup
och att bli avsugen av en 90-åring?
Jo, man känner suget , men vågar fan inte titta ner....
Han: Jag kan inte sova.
Hon: Varför inte då?
Han: Jag har en sån jävla ståkuk så det finns inte
skinn
kvar att stänga ögonen....
Vad är största en pressenning eller ett nattlinne?
Svar: Nattlinnet. Under det får det plats 2
mjölkmaskiner,
en dyngspridare och ett nöjesfält......
Vet du skillnaden på en ståkuk och disken?
....Tänk hårt....
Du vet nog.............
.ärligt talat...
disken kan STÅ till imorgon..........
oelbalMedlem sedan jan. 20014 973 inlägg
bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg