Det värsta!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr. N.
    Moderator
    • 2002-09-23
    • 3794

jns, vad fick han den där grejen i foten från?
    Läskiga grejer:
    1. Samma som Lofberg med undervattensströmmarna.
    2. Smärre olycka med bil http://www.webforum.nu/showthread.ph...510#post527510
    3. Smärre olycka med raketer http://www.webforum.nu/showthread.ph...902#post522902 nummer två främst.
    4. Såg en okänd människa som stod och tittade in i mitt fönster en vinter, jag hörde att han gick iväg så jag smög fram till fönstret och släckte ljusstaken för att kolla ut och då sprang han iväg från tomten.
    Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
    Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Comment

• :stefan:
      Moderator
      • 2000-04-28
      • 8032

På flyget mellan JFK och Heathrow satt jag och gjorde ingenting medan vi flög genom ett oväder. Lite skumpigt, men det var inte mer med det.
      Helt plötsligt blir allt, vitt samtidigt som lyset blinkar till och man hör hur alla system liksom börjar om, motorerna lät som om de slocknade för ett ögonblick och sedan varvade upp igen. Alltihop går på nån sekund och folk ser sig lite om, men kabinpersonalen verkade oberörd, så det var tydligen ingen fara.

När vi väl hade landat i London och taxade in mot terminalen höll kapten det vanliga "tack för att ni flög med oss och det är 22 grader varmt ute"-talet. Mot slutet kom det: "Ni kanske undrar vad det var som blinkade till under ovädret? Det var så att vi flög genom en blixt..."

Huga.

Men för att berätta om när det gjorde ont var familjen nere vid hockeyrinken för många år sen. Jag var väl åtta-tio år och i rinken var det bara stora pojkar som hade klubbor och puck, så för oss småglin hade vaktmästarn spolat strax bredvid, som sommartid tjänade som parkering för de som jobbade på vallen. Vi satt på en bänk vid sidan av isen och snörde på oss skridskorna och när jag blev klar ställde jag mig upp för att ge mig ut på isen.
      Haken var bara att bänken stod precis vid iskanten och vaktis hade tydligen spolat många gånger, för isen var rätt hög - alltså var det liksom uppförsbacke första biten från asfalten och upp till den plana ytan på isen.

Så vad händer när jag ställer mig upp? Skridskorna försvann med en jävla fart in under bänken, jag faller som en fura och PANG, landar med tänderna först i isen...
      Det vart raka spåret till tandakuten...
      Last edited by :stefan:; 2003-01-14, 22:18.
      My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• mikul
        Medlem
        • 2001-08-18
        • 810

Re: Det värsta!

[citat=Lofberg]Ex. 2: På Lisebergs spökhotell Gasten fick jag gå först i "tåget" och fick tygskynket i ansiktet ![/citat]
        Hehe... Jag fick också gå först och så kom det fram ett spöke till mig där och jag sa till han: "om du pillar mig dödar jag dig!"
        Han svarade att han redan va död... Som svar fick han: "Då dödar jag dig igen då!"

Nåt av det äckligaste jag har varit med om va när jag på gympan i 9an hade ramlat och slagit i huvudet. Jag fortsatte att spela och när dom sedan frågade mig i omklädningsrummet om vad som hände... så kom jag enligt dom inte ihåg...

Jag vaknade upp på senare på dagen hemma och trodde att det va helg...
        Men så kom morsan in och frågade hur jag måde och berättade att jag hade slagit i huvedet och fart hos vårdcentralen och en massa saker, men jag kom inte ihåg nånting

Kommer fortfarande inte ihåg nån ting...

Men det va ganska äckligt o vakna upp i sängen och inte äns komma ihåg att man gått till skolan..

/ Mikul
        "jag skulle vilja påstå att han inte svimmade av egen kraft!"
        "livet är fan ingenting för amatörer asså!"

Vad är det för fel på att vara lat? tänk om det blev krig och ingen kom dit.

Comment

• Dryden
          Medlem
          • 2002-08-03
          • 12245

Jag fortsätter. Ni ger mig ju inspiration att fortsätta så...

6) Jag var kanske tio år och fotboll var det jag älskade mest av allt. Spelade på skoj med några kompisar och just den här dagen öste jag in mer mål än vanligt. Det sista jag kommer ihåg är att jag gör ännu ett mål. Nästa gång jag är vid medvetande ligger jag på planen, en halvmeter från den förbigående cykelvägen. Jag har fasansfull huvudvärk men dum som jag är så fortsätter jag spela i ungefär fem minuter. Sedan måste jag lämna planen och gå hem. Domen blev kraftig hjärnskakning och inget fotbollsspelande på en vecka.
          Vad hände då? Jo, jag hade kommit springandes med bollen och sedan fått en kompis i motståndarlaget på mig. Han hade trampat mig på foten och jag hade fått med huvudet före rakt ner i backen. De trodde att jag bara vilade och uppfattade inte att jag låg avdäckad. Så kan det gå.
          resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Bendro
            Medlem
            • 2001-01-01
            • 1439

Det värsta jag upplevt var när jag under 1½ timme trodde att en familjemedlem hade dött.
            ------- Sometimes I lie awake at night, and I ask, 'Where have I gone wrong?'
            Then a voice says to me, 'This is going to take more than one night.-------

Comment

• Okkido
              Medlem
              • 2000-05-12
              • 4460

[citat=Bendro]Det värsta jag upplevt var när jag under 1½ timme trodde att en familjemedlem hade dött. [/citat]

Det måste vara smärta!

Jag kan komma på 2 saker nu.

Körtelfebern jag har just nu. Gör ju så förbenat ont att svälja.

När jag bröt handen på idrotten och fick operera den 2 gånger.

Comment

• Johnny Rönnberg
                Avregistrerad
                • 2002-12-31
                • 383

Jag och min pappa hade varit och köpt brädor och lagt upp dem på biltaket. Vad jag då? Jo så klart går jag rätt in i dessa när jag ska gå runt bilen och får ett snyggt F, ja ett helt perfekt F, mitt i pannan.

Annars har man råkat ut för lite smågrejer min inget som har tagit död på en.

Comment

• OveRRidE
                  Medlem
                  • 2001-02-05
                  • 8509

Jag trillade ner från en flaggstång med ett ölglas i handen och skar upp hela handen. Roligt att det tog ungefär en timme innan taxin ens kom, och sedan en halvtimme bilfärd till akuten. Jag var så nära medvetslöshet av blodförlust och alkoholen att jag svävade omkring i nån slags grådisig tunnel-dimma hela tiden.

Jag har rasat med näsan rakt in i en stenvägg. Jag har spräckt läppen två gånger samt sytt ihop pannan en gång.

Det värsta som någonsin har hänt mig däremot var när jag klättrade upp i ett träd och ramlade ner från ungefär fyra tre-fyra meters höjd och landade på ryggen på en sten. Jag kunde faktiskt inte ens resa mig upp på en-en och en halv minut och det var jävligt hemskt.
                  http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta hugg

Comment

• Lofberg
                    Medlem
                    • 2002-11-23
                    • 1277

Jag fortsätter väl då, även fast jag inte kan komma såna absolut värsting-saker:

För länge sen när jag var i Varberg med familjen och jag och min bror skulle gunga på en gungbräda byggd på fjädrar så satte sig min bror lite före mig så gungbrädeänden som var på min sida fick jag rätt på undersidan av hakan med (antingen tungan eller kinderna ) mellan tänderna (mor berättade detaljerna för mig) så det blev till att åka in till "lasarettet" men de bara "tejpade" ihop mig ! Det enda jag minns är BLOD!

Har ju vurpat med cykel också, en gång skrapade jag upp knäet så allvarligt att mamma (skolsköterska) la på en sorts linda med tryck på knäet och detta eckipage (vette fan hur det stavas) fick jag gå med i rätt lång tid tills det började läka och bli fint igen. Vad tror ni händer då? jo, jag är med på brändboll i skolan och går omkull i en kurva när jag springer rätt in i en klasskompis (som då fick skador på båda sina knän) och river upp såret IGEN! Skulle på fjällvandring med far några veckor senare och med den takten det läkte så visste jag inte ifall det skulle bli av?! Men hursomhelst så börjar såret läka igen och fan, tror ni inte jag skadar samma knä en gång till men nu på kickboard ! Som tur var var detta sista gången jag skrapa upp det knäet och fjällvandringen blev av

Har ju klämt samma tumme 3 ggr i dörrar under kort tid också .

Tänka tänka tänka.......
                    Korvsk krokfjälst

Comment

• Viking
                      Medlem
                      • 2000-05-30
                      • 977

1: Ramlade ur sängen och bet mig själv i underläppen (3-4 år någonting) ... Mkt blod, har fortfarande ett stort vitt ärr under läppen.
                      2: Halkade på lite vatten i omklädningsrummet efter idrotten en gång i trean. Efter en lufttur på ett par meter åker jag in i väggen och får en stor bula (som ett ägg ungefär) över höger öga ... Fortfarande ärr (hände i trean).
                      3: En golfboll i skallen! Ajajajajajajajaj. Jag råkade slica ut bollen i skogen, och när jag skulle slå ut den igen så ligger det en sten under bollen som jag inte ser -> bollen far iväg i fel riktning och träffar ett träd -> aj som fan alldeles under ögat. Var bara ett par cm från att träffa mitt i ögat, ibland har man tur (forrförra året, sommaren åttan-nian).

Något mer kommer jag inte ihåg, får återkomma
                      : - )

Comment

• jns
                        Medlem
                        • 2001-12-14
                        • 107

[citat=Mr. N.]jns, vad fick han den där grejen i foten från?
                        [/citat]
                        han hoppade ner från en 1,5m hög studsmatta och landade på en 2dm lång metall pinne som var nån slags ställning.
                        pinnen måsta ha åkt in med mycekt kraft. han kunde inte lägga sig ner för pinnen satt fast i en 15kg tung ställnings grej. Alla utom jag o gymnastikläraren sprang iväg av ren rädsla. Aaaaah! jag har fått en pinne i foten! skrek han. jag fick stå och hålla hans fot och den 15kg tunga ställnings grejen i en halvtimma. det var ingen vacker syn.
                        Ain’t it doggone good to know, you all;
                        Jah will be waiting there.

Comment

• Lofberg
                          Medlem
                          • 2002-11-23
                          • 1277

*jääk* mycket vidrigt !

har ju också lyckats med klassikern att gå på en kratta så den smäller upp i ansiktet
                          Korvsk krokfjälst

Comment

• m_soderlund
                            Medlem
                            • 2002-09-18
                            • 4733

[citat=jns]detta hände på gymnastiken, men inte mig. jag fick stå och hålla up hans fot i en halvtimma innan ambulansen kom och sågade av den 2cm tjocka krokoga metallpinnen som satt 1dm upp i hans fot. jag svimmade nästan.
                            nu fungerar hans fot utmärkt, tur nog.

jag varnar för bilden. den är lite... äcklig. [/citat]
                            Aj du, den där kändes nog rejält..

Det värsta i skadeväg jag varit med om var när jag och en kille krockade under en tävling på gymnastiken. Jag fick hans bakhuvud på mina läppar (främst underläppen) och det blödde REJÄLT. Det blev in till sjukan och sy några stygn och sedan gå på champinjonsoppa-diet för cirka 1½ veckas tid. Har fortfarande lite deformerad läpp men det syns inte lika mycket längre..

Comment

• Lofberg
                              Medlem
                              • 2002-11-23
                              • 1277

I skolan för inte alls så länge sen så satt jag och en kompis med våra "nyckelremmar" och låtsasströp oss själva (som vi hade gjort förut) bara det att efter bara några få sekunder så svartnade det för mig i ytterligare några få sekunder, sedan började jag se igen men då kändes det som hela jag satt och skakade och sen var det över, detta hände i klassrummet men ingen verkar ha märkt någoting och jag själv minns ingeting från det ögonblicket det blev svart så vafan hände??
                              Korvsk krokfjälst

Comment

• :stefan:
                                Moderator
                                • 2000-04-28
                                • 8032

Re: Re: Det värsta!

[citat=mikul][citat=Lofberg]Ex. 2: På Lisebergs spökhotell Gasten fick jag gå först i "tåget" och fick tygskynket i ansiktet ![/citat]
                                Hehe... Jag fick också gå först och så kom det fram ett spöke till mig där och jag sa till han: "om du pillar mig dödar jag dig!"
                                Han svarade att han redan va död... Som svar fick han: "Då dödar jag dig igen då!" [/citat]Hehe, påminner mig om vad exet lyckades med på Grönan i Sthlm. De gick på Spökhuset (detta var samma år de öppnade) och Jenny höll sig sist i ledet, just för att undvika att bli skrämd - hon är nämligen jävligt lättskrämd...
                                Så vad händer? De anställda spökena smyger naturligtvis upp bakom dem och en av dem lägger helt sonika en hand på hennes axel, varvid hon spinner runt och ger det stackars spöket en rak höger så han går i däck!

Året efter var de där igen och då satt det en skylt vid entrén: "Snälla, slå inte våra spöken!"...

Vad gäller mig själv ramlade jag handlöst nerför en betongtrappa i mina unga år. Jag har fortfarande ett ärr på överläppen efter den flygturen.

Sen var det inte helt kul när lillsyrrans pojkvän blev mördad i tunnelbanan för åtta år sen. Sen dess blir hon nedslagen den andra juni varje år.
                                My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

Working...