Det värsta!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Okkido
    Medlem
    • 2000-05-12
    • 4460

Seriöst Erik, fan, jag visste att jag var dålig på geografi men inte så här dålig, har alltid trott Båstad ligger i Halland, där de har tennis och sånt.

Comment

• Dryden
      Medlem
      • 2002-08-03
      • 12245

[citat=Erik Juhlin]Dryden, du är ju lika allmänbildad som en amerikanare! Båstad ligger inte i Halland utan i Skåne!

PS. Ta det inte så allvarligt, men akta dig för att placera Båstad i Halland. [/citat] Äh, några mil hit eller dit Satt och funderade på om det var Skåne eller Halland men jag orkade inte kolla efter. Ska göra det nästa gång och mitt inlägg ovan är nu redigerat efter allmänhetens påtryckningar.
      Fasen, så åkte man på en geografilektion också.
      resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Erik Juhlin
        Medlem
        • 2000-05-27
        • 7625

Neeej! I.o.f.s. så ligger Hemmeslöv (förort till Båstad ) i Halland (men i Skånes län). Men Båstad ligger i Skåne och i Skånes län!
        /Erik
        "My love for you is like a truck, BERSERKER"
        "Would you like some making f**k, BERSERKER"

Comment

• Qimen
          Medlem
          • 2001-06-29
          • 3568

En gång när jag ramlade ned från träd på 11 m höjd och fick åka till sjukhuset. Så sa de till mig att till 99 procent kommer jag att få sitta i rullstol i resten av livet därför att jag skadat ryggraden.

Men gummimannen klarade sig allt. Slapp både gips och rullstol

Comment

• Lofberg
            Medlem
            • 2002-11-23
            • 1277

Ja inte konstigt, det ligger ju väldigt nära Halland, nästan på landskapsgränsen så vafan
            Korvsk krokfjälst

Comment

• Dryden
              Medlem
              • 2002-08-03
              • 12245

Jag fortsätter här med...

5) Brorsan hade klättrat upp i linbanan på lekparken nära vårt hus. Jag var nog inte mer än 6-7 år. Brorsan skulle visa hur hög en flaggstång var så han klättrade så högt upp han kunde komma i linbaneställningen tillsammans med en sådan där orange cykelflagga. Jag stod kvar på marken rakt under och var allmänt imponerad. Så sa han "Nu släpper jag!" varpå jag svarade "Okej". Han släppte, jag stod kvar och flaggjäkeln gick ner i ögonhålan. Ilfart till sjukan men jag klarade mig helskinnad.

Hmm, tycker inte ni att min bror florerar ganska ofta i mina berättelser ovan? Han var närvarande (men inte direkt inblandad) även i Sunne- och Båstad-incidenterna.

Comment

• Rinaldo
                Medlem
                • 2001-03-30
                • 2092

Håller med tidigare talare. Undervattensströmmarna neremot Båstadstrakten, Torekov, är förjävliga. Det är inte roligt att segla i Stiltje med noröstlig ström. Det kunde gått illa om vi inte blivit upptäckta...
                "Kollektivt självmord, är det när man hoppar ut framför ett tåg?"

Comment

• JoakimE
                  Medlem
                  • 2000-02-12
                  • 1190

[citat=Dryden]
                  2) Skulle åka hem från Florida i maj 1999 och planet drog ut på startbanan och lyfte ut över havet. Då såg man båtarna som små små leksaker där nere, samma båtar som man sett i horisonten från stranden. Då hör jag hur vänstermotorerna på denna 767 med 289 pers bara varvar ner och nästan lägger av samtidigt som planet planar ut och börjar kränga åt vänster. En u-sväng senare varvar motorerna upp igen och vi stiger ytterligare. Några sekunder senare varvar motorerna på båda sidor ner och vi planar än en gång ut. Tar några sekunder innan vi sedan stiger igen och sedan var det slut på pinan. Då var jag riktigt jäkla skraj alltså och det är nog en flygresa som alltid kommer sitta i. Det fula är att det förmodligen inte var särskilt farligt över huvudtaget.
                  [/citat]

Näh
                  För intressant läsning rekomdenderar jag en sökning på "Gimli Glider" @ Google, eller varför inte kika in den information som finns ang. SK751 den 27 December 1991

ewenson.se - själlöst

Comment

• casca
                    Medlem
                    • 2000-02-11
                    • 3262

Skåne? Det ligger i Danmark, eller hur?
                    Johan Norberg, webbutvecklare.

@GitHub

Läs min blogg

Comment

• Dryden
                      Medlem
                      • 2002-08-03
                      • 12245

[citat=JoakimE]..., eller varför inte kika in den information som finns ang. SK751 den 27 December 1991 [/citat] Har redan en sida om Gottröra

Comment

• Lofberg
                        Medlem
                        • 2002-11-23
                        • 1277

[citat=casca]Skåne? Det ligger i Danmark, eller hur? [/citat]

mupp!

Dryden skrev:
                        Hmm, tycker inte ni att min bror florerar ganska ofta i mina berättelser ovan? Han var närvarande (men inte direkt inblandad) även i Sunne- och Båstad-incidenterna.

har samma förhållanden, min bror har en specialare och det är att vrida runt min arm 270 grader och mer om det går, ont ont gör det men läskigare saker har ju hänt, inte för att jag kommer på något nu men jag tror att vi alla har kommit fram till att detta går mycket ut på att TÄNKA EFTER!

5, 6 eller något: När jag var i Danmark förut med far och bröder var vi på att inomhusbad och jag lyckas självklart snubbla i springande tempo rakt in i barnbassängskanten jag sprang rakt emot och fick sånt jävla blåmärke men väl omhändertagen blev jag, det kom en vänlig danska och nästan tvingade mig att gå ner i (en tunna med iskallt vatten som man ska bada i innan bastu) för att jag skulle må bättre, men visst, jag gick ner där ett tag, kyligt, gick upp men så kom hon igen och jag fick gå ner IGEN! Klarade mig bra den gången, finns ju värre saker jag varit med om bara att man som sagt måste tänka .
                        Last edited by Lofberg; 2003-01-14, 21:03.
                        Korvsk krokfjälst

Comment

• Qimen
                          Medlem
                          • 2001-06-29
                          • 3568

nääää SKÅNE hör till sverige... vi är VIKINGAR och inte stinkande danskar (ta inte illa upp danskar, om det finns ngn här)

Comment

• Lofberg
                            Medlem
                            • 2002-11-23
                            • 1277

Sluta nu upp med den diskussionen och skriv om ert olycksdrabbade liv!
                            Korvsk krokfjälst

Comment

• jns
                              Medlem
                              • 2001-12-14
                              • 107

detta hände på gymnastiken, men inte mig. jag fick stå och hålla up hans fot i en halvtimma innan ambulansen kom och sågade av den 2cm tjocka krokoga metallpinnen som satt 1dm upp i hans fot. jag svimmade nästan.
                              nu fungerar hans fot utmärkt, tur nog.

jag varnar för bilden. den är lite... äcklig.
                              Attached Files
                              Last edited by jns; 2003-01-15, 15:40.
                              Ain’t it doggone good to know, you all;
                              Jah will be waiting there.

Comment

• Lofberg
                                Medlem
                                • 2002-11-23
                                • 1277

AJ! Kom på att man har ju råkat illa ut inom idrotten också:

Ex. 1: Skulle hoppa och göra en volt och landa på en skön, mjuk och tjock matta, jag blev tillsagd att hoppa högre för att hinna göra hela volten på ett bättre sätt och högt hoppa jag men landade på huvudet (iofs på mattan) men det knakade till ordentligt i nacken!

Ex. 2: När jag och mina klasskompisar spelade bandy på skolgården under en rast stod jag just i fel tillfälle och skyddade målburen när ende polaren som går på hockey dundrar på (vi spelade med en innebandyboll) och jag får den rätt i ögat, nu kanske vissa inte tror att en innebandyboll kan vara så farligt men det kan den, mycket farlig, men inte heller där någon allvarlig skada skedd!

Ex. 3: Fotboll både rätt på näsan direkt från målvaktens misslyckade utspark och mellan bena.

Ex. 4: (Inte inom idrotten) Sommaren 2002 var jag i Varberg på semester för att bada och till viss del spana in läckra brudar ......men hursomhelst så när jag var ute och badade med en kompis och min syster så lyckades jag slänga hela mig (förutom huvudet) rätt i en brännmanet AJAJ! ont, och det går ju heller inte över med en gång så passa er för dessa hemska varelser !
                                Korvsk krokfjälst

Comment

Working...