Julbocken är numera nedmonterad. Den överlevde iår och ska gömmas på hemlig ort. Därmed kan vi säga att omröstningen/bettingen är avklarad. Rätt svar är: Den klarar sig helt!
Don't try to fix your linux system without knowing where your towel is. It is useful for three things
1. Muffling screams of frustration
2. Covering evidence of your ineptitude
3. Crying into.
Gävle kommun vill igentligen att bocken ska brinna. Det är ett av deras största PR medel. Bocken får enormt mycket uppmärksamhet när den brinner. Min gamla far har arbetat som brandförman inom regionen och enligt gubben så har flamskyddet medvetet ej använts tidigare. Det är inte någon konst att impregnera brännbara material så att de har mycket svårt att brinna (o andra sidan brann world trade center så det beror väl på volymen bensin).
Det ska bli intressant om de väljer att använda samma impregneringsmedel nästa år.
Gävle kommun vill igentligen att bocken ska brinna.
Vi har hört det några gånger nu men jag får inte ihop det. Varför gjorde kommunen det omöjligt att elda upp bocken i år? Varför har dom stoppat undan samma impregnerade bock för att kunna återanvända den nästa år?
Originally posted by Mattias Nordin
Min gamla far har arbetat som brandförman inom regionen och enligt gubben så har flamskyddet medvetet ej använts tidigare.
Det har använts tidigare men då regnade det bort. Därför använde man i år "Fiber ProTector Solvent Base" för att inte det skulle upprepas.
Vi har hört det några gånger nu men jag får inte ihop det. Varför gjorde kommunen det omöjligt att elda upp bocken i år? Varför har dom stoppat undan samma impregnerade bock för att kunna återanvända den nästa år?
Jag håller med, det känns lite mysko faktiskt. Såvida kommunen själva inte satsat pengar på de där amerikanska vadslagningsställena.
Originally posted by Web-Tor
Det har använts tidigare men då regnade det bort. Därför använde man i år "Fiber ProTector Solvent Base" för att inte det skulle upprepas.
Det låter minst sagt miljöovänligt. Och tänker de verkligen sätta upp samma bock av gammal impregnerad halm nästa år? Det känns ju lite skabbigt. Halm är väl inte så dyrt...
Det låter minst sagt miljöovänligt. Och tänker de verkligen sätta upp samma bock av gammal impregnerad halm nästa år? Det känns ju lite skabbigt. Halm är väl inte så dyrt...
Jag tror nog det är den dyra arbetskostnaden man vill spara på.
Om någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog inte det.
Jag tror nog det är den dyra arbetskostnaden man vill spara på.
Tja, om de verkligen ville spara så skulle de låta bli att bygga sin bock. Då skulle ju Naturvetenskapliga föreningen på Vasaskolan ta över tronen och bygga bocken gratis... (Vilket de redan gör, en liten bit ifrån den stora bocken.)
Comment