[wF-betting '06] - När brinner bocken?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • silfver
    Medlem
    • 2003-04-03
    • 9709

    #16
    Verifieras.

    mvh
    silfver
    Grundare och styrelseordförande wF-betting '06
    Silfver Creations

    Comment

    • bewern
      Medlem
      • 2002-06-10
      • 515

      #17
      Jag både tror och hoppas (och röstar på) att den klarar sig i år.
      Om någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog inte det.

      Gammalt djungelordspråk.

      Comment

      • :stefan:
        Moderator
        • 2000-04-28
        • 8032

        #18
        Brinn då, bockafan!
        My motor is stalled but my wheels are still spinning.

        Comment

        • K@llen
          Medlem
          • 2003-03-13
          • 2654

          #19
          Eftersom bocken är indränkt med någon form av flamskyddsmedel i år kommer den ej brinna.
          Sundara YogaMassör Jörgen Johnsson

          Comment

          • tillmar
            Medlem
            • 2002-09-08
            • 736

            #20
            Vill/kan man inte bränna den så kan man ju alltid bestiga den...

            Comment

            • Bire
              Medlem
              • 1999-12-22
              • 6030

              #21
              Facit: It's gonna burn in hell!
              www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!

              Comment

              • Rikard
                Medlem
                Älgen
                • 1999-12-03
                • 8623

                #22
                Och eftersom den nu står i Gävle så kommer den alltså inte att brinna.
                jobbskatteavdrag.se

                Comment

                • Bire
                  Medlem
                  • 1999-12-22
                  • 6030

                  #23
                  Originally posted by Rikard
                  Och eftersom den nu står i Gävle så kommer den alltså inte att brinna.
                  Den står lägligt...
                  www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!

                  Comment

                  • bewern
                    Medlem
                    • 2002-06-10
                    • 515

                    #24
                    Julbocken är numera nedmonterad. Den överlevde iår och ska gömmas på hemlig ort. Därmed kan vi säga att omröstningen/bettingen är avklarad. Rätt svar är:
                    Den klarar sig helt!

                    För bekräftelse av utgången, se artikel:
                    Om någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog inte det.

                    Gammalt djungelordspråk.

                    Comment

                    • Fredde Mannen
                      Medlem
                      • 2001-11-18
                      • 3498

                      #25
                      De var som fasiken..
                      För lata svin är marken alltid frusen..

                      Don't try to fix your linux system without knowing where your towel is. It is useful for three things
                      1. Muffling screams of frustration
                      2. Covering evidence of your ineptitude
                      3. Crying into.


                      Ubuntu forums
                      Umbraco é nice.
                      Jag försöker åtminstone..

                      Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul.

                      Comment

                      • Mattias Nordin
                        Medlem
                        • 2005-12-01
                        • 1046

                        #26
                        Gävle kommun vill igentligen att bocken ska brinna. Det är ett av deras största PR medel. Bocken får enormt mycket uppmärksamhet när den brinner. Min gamla far har arbetat som brandförman inom regionen och enligt gubben så har flamskyddet medvetet ej använts tidigare. Det är inte någon konst att impregnera brännbara material så att de har mycket svårt att brinna (o andra sidan brann world trade center så det beror väl på volymen bensin).

                        Det ska bli intressant om de väljer att använda samma impregneringsmedel nästa år.
                        MVH MATTIAS
                        AKA mattiasnordin
                        Registrerad: 2001-05-23 | Inlägg: 2 062
                        http://mattiasnordin.net/web08/ |

                        Comment

                        • Web-Tor
                          Medlem
                          Smurf
                          • 2000-11-03
                          • 11794

                          #27
                          Originally posted by Mattias Nordin
                          Gävle kommun vill igentligen att bocken ska brinna.
                          Vi har hört det några gånger nu men jag får inte ihop det. Varför gjorde kommunen det omöjligt att elda upp bocken i år? Varför har dom stoppat undan samma impregnerade bock för att kunna återanvända den nästa år?

                          Originally posted by Mattias Nordin
                          Min gamla far har arbetat som brandförman inom regionen och enligt gubben så har flamskyddet medvetet ej använts tidigare.
                          Det har använts tidigare men då regnade det bort. Därför använde man i år "Fiber ProTector Solvent Base" för att inte det skulle upprepas.
                          /Tor
                          Jag och mina bilder.

                          Comment

                          • Fia
                            Medlem
                            • 2004-04-17
                            • 2083

                            #28
                            Originally posted by Web-Tor
                            Vi har hört det några gånger nu men jag får inte ihop det. Varför gjorde kommunen det omöjligt att elda upp bocken i år? Varför har dom stoppat undan samma impregnerade bock för att kunna återanvända den nästa år?
                            Jag håller med, det känns lite mysko faktiskt. Såvida kommunen själva inte satsat pengar på de där amerikanska vadslagningsställena.

                            Originally posted by Web-Tor
                            Det har använts tidigare men då regnade det bort. Därför använde man i år "Fiber ProTector Solvent Base" för att inte det skulle upprepas.
                            Det låter minst sagt miljöovänligt. Och tänker de verkligen sätta upp samma bock av gammal impregnerad halm nästa år? Det känns ju lite skabbigt. Halm är väl inte så dyrt...

                            Comment

                            • bewern
                              Medlem
                              • 2002-06-10
                              • 515

                              #29
                              Originally posted by Fia
                              Det låter minst sagt miljöovänligt. Och tänker de verkligen sätta upp samma bock av gammal impregnerad halm nästa år? Det känns ju lite skabbigt. Halm är väl inte så dyrt...
                              Jag tror nog det är den dyra arbetskostnaden man vill spara på.
                              Om någonting verkar vara för bra för att vara sant så är det nog inte det.

                              Gammalt djungelordspråk.

                              Comment

                              • Fia
                                Medlem
                                • 2004-04-17
                                • 2083

                                #30
                                Originally posted by bewern
                                Jag tror nog det är den dyra arbetskostnaden man vill spara på.
                                Tja, om de verkligen ville spara så skulle de låta bli att bygga sin bock. Då skulle ju Naturvetenskapliga föreningen på Vasaskolan ta över tronen och bygga bocken gratis... (Vilket de redan gör, en liten bit ifrån den stora bocken.)

                                Comment

                                Working...