Dagens I-landsproblem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Danny
    Medlem
    • 2004-07-04
    • 8477

Filmkväll

...jag hade köpt godis, hällde upp det i en skål och allt salt från botten lade sig på alla godisar så allt smakar salt (det var rätt mkt salt i botten)

...inte nog med det! Skulle kolla vidare på en anime-serie och nästa del var korrupt!!!! ...ja, så skulle jag ladda ner (lagligt) den igen, men då går det i 7 kb/s i sekunden och ska ta 17 timmar att ladda ner!!! fantastiskt....
    dannesholk.se

Comment

• Choronzon
      Medlem
      • 2001-08-28
      • 1246

Originally posted by :stefan:
      Haha, jag hade en sån envis typ idag, tre pistolhandtag till Kärchers hobbytvätt har gått sönder på raken för henne (så går det tvätten står kallt på vintern/man inte släpper ut trycket när man stänger av/etc) så nu ska hon sluta handla dom hos oss. Jo, vi har ju specialtillverkade från Kärcher som inte finns nån annanstans alls, nejdå...
      Jamen dom där handtagen i plast, om det är dom du menar, dom är ju helt värdelösa..
      Du vet att staten har rätt att se dig; men du har ingen aning om vem som är staten imorgon! FRA åt helvete, ACTA er, lämna folk IPRED. ̿̿'̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Comment

• Zaiman
        Forumvärd
        • 2001-12-06
        • 2439

Originally posted by Danny
        ...jag hade köpt godis, hällde upp det i en skål och allt salt från botten lade sig på alla godisar så allt smakar salt (det var rätt mkt salt i botten)
        Ja det är dumt att inte ta saltlakrits i en påse och det andra godiset i en annan

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum

Comment

• :stefan:
          Moderator
          • 2000-04-28
          • 8032

Originally posted by Choronzon
          Jamen dom där handtagen i plast, om det är dom du menar, dom är ju helt värdelösa..
          Tja, köper man en hobbymaskin så får man vad man betalar för...
          My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• Choronzon
            Medlem
            • 2001-08-28
            • 1246

Tja, köper man en hobbymaskin så får man vad man betalar för...
            Det låter ju perfekt, bara att döpa om allt med dålig kvalité till hobbymaskin så är det grönt sen
            Du vet att staten har rätt att se dig; men du har ingen aning om vem som är staten imorgon! FRA åt helvete, ACTA er, lämna folk IPRED. ̿̿'̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Comment

• Danny
              Medlem
              • 2004-07-04
              • 8477

Originally posted by Zaiman
              Ja det är dumt att inte ta saltlakrits i en påse och det andra godiset i en annan
              men, snälla människa!! TVÅ påsar, man måste ju tänka på miljön
              dannesholk.se

Comment

Moderator
                • 2000-04-28
                • 8032

Det låter ju perfekt, bara att döpa om allt med dålig kvalité till hobbymaskin så är det grönt sen
                Vad det egentligen handlar om är att kunderna klantat sig, men det är ju lite dumt att säga när man ska sälja på dom en ny pistol för över trehundra spänn...
                Lämnar man maskinen i ett kallförråd över vintern så fryser vattnet inuti, expanderar och knak i plasten, dvs antingen i pistolen eller i pumphuset. Eller så släpper de inte ut trycket - de spolar av bilen och ska svampa den, så de släpper handtaget så det slutar spruta och slår av maskinen eftersom den står och morrar. Sådärja, då har vi 130 bars tryck genom hela slangen fram till pistolen - plast hela vägen. Varför inte trycka en gång till på pistolhandtaget så att trycket släpps ut? Då håller grejorna flera år och inte bara en säsong.
                "Ajustja, tänkte inte på det..."

Comment

• Choronzon
                  Medlem
                  • 2001-08-28
                  • 1246

Vad det egentligen handlar om är att kunderna klantat sig, men det är ju lite dumt att säga när man ska sälja på dom en ny pistol för över trehundra spänn...
                  Lämnar man maskinen i ett kallförråd över vintern så fryser vattnet inuti, expanderar och knak i plasten, dvs antingen i pistolen eller i pumphuset. Eller så släpper de inte ut trycket - de spolar av bilen och ska svampa den, så de släpper handtaget så det slutar spruta och slår av maskinen eftersom den står och morrar. Sådärja, då har vi 130 bars tryck genom hela slangen fram till pistolen - plast hela vägen. Varför inte trycka en gång till på pistolhandtaget så att trycket släpps ut? Då håller grejorna flera år och inte bara en säsong.
                  "Ajustja, tänkte inte på det..."
                  Jodå, jag förstår det. Grejen är också den att vi köpte nån som kanske var hobbymaskin till mitt förra jobb. Kostade iofs över 7000, men den hade sånt där plasthandtag. Vi hade den i ett varmgarage och jag tappade räkningen hur många handtag vi bytte på den, så jag vet hur bra dom är ungefär

Comment

• Danne V
                    Medlem
                    • 2006-08-02
                    • 7685

Retar mig på lågenergilampor som tar 10 minuter på sig för att ge maximalt sken. Har lagt ner en halv förmögenhet på olika fabrikat och varianter men inte hittat någon som funkar BRA. Väntar med stort intresse på att breda sortiment av LED-lampor ska finnas till vettigt pris i livsmedelsbutikerna.
                    Med vänlig hälsning från
                    Danne
                    ------
                    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                    Våga Vägra
                    FaceBook

Comment

Moderator
                      • 2000-04-28
                      • 8032

Jag måste kolla på Tv8's stream på nätet för att se Sverige-Finland i fotbollen och för att slippa sitta framför datorn matar jag till tvn, men i fullscreen hackar bilden en aning och jag måste anstränga mig för att känna igen spelarna. Sämre bild än gamla analogtv! Skandal!

Jodå, jag förstår det. Grejen är också den att vi köpte nån som kanske var hobbymaskin till mitt förra jobb. Kostade iofs över 7000, men den hade sånt där plasthandtag. Vi hade den i ett varmgarage och jag tappade räkningen hur många handtag vi bytte på den, så jag vet hur bra dom är ungefär
                      Hm, dyraste hobbymaskinen torde vara K7.85, har för mig att den ligger på fem-sextusen nånting. Samma skithandtag dock.
                      Första proffsmaskinen, HD 5/13, landar på åtta-nio nånting, men då är det mässingspump och riktiga handtag. Såna som går att skruva isär och byta grejor i.

Comment

• Choronzon
                        Medlem
                        • 2001-08-28
                        • 1246

Jag måste kolla på Tv8's stream på nätet för att se Sverige-Finland i fotbollen och för att slippa sitta framför datorn matar jag till tvn, men i fullscreen hackar bilden en aning och jag måste anstränga mig för att känna igen spelarna. Sämre bild än gamla analogtv! Skandal!

Hm, dyraste hobbymaskinen torde vara K7.85, har för mig att den ligger på fem-sextusen nånting. Samma skithandtag dock.
                        Första proffsmaskinen, HD 5/13, landar på åtta-nio nånting, men då är det mässingspump och riktiga handtag. Såna som går att skruva isär och byta grejor i.
                        Vi köpte den på sga, det var plasthandtag som inte gick att skruva sönder. Det var en av dom större av dom som har sladdvinda för elsladden och slangvinda både för vattenslangen och högtrycks-slangen, plus lite tillbehör i nån hållare, men antagligen en som du kallar hobbymaskin då..

Comment

Moderator
                          • 2000-04-28
                          • 8032

Vi köpte den på sga, det var plasthandtag som inte gick att skruva sönder. Det var en av dom större av dom som har sladdvinda för elsladden och slangvinda både för vattenslangen och högtrycks-slangen, plus lite tillbehör i nån hållare, men antagligen en som du kallar hobbymaskin då..
                          Hm, ett tag sen då, låter som en K5.55 eller liknande, inga större vad jag vet har elsladdvinda (inte helt vanligt) och nån sån har vi inte sålt på åtminstone två år, dvs så länge jag jobbat där...

(fast nu är vi jävligt offtopic )

Comment

• Choronzon
                            Medlem
                            • 2001-08-28
                            • 1246

Hm, ett tag sen då, låter som en K5.55 eller liknande, inga större vad jag vet har elsladdvinda (inte helt vanligt) och nån sån har vi inte sålt på åtminstone två år, dvs så länge jag jobbat där...

(fast nu är vi jävligt offtopic )
                            Det stämmer att det är några år sen, men sånt u-land är vi väl inte så dom finns kvar

Comment

Moderator
                              • 2000-04-28
                              • 8032

Det stämmer att det är några år sen, men sånt u-land är vi väl inte så dom finns kvar
                              Dom kommer mest in på service numera.

Comment

• J. Rönnberg
                                Medlem
                                • 2005-01-06
                                • 620

När jag köpte ett månadskort för SL-trafiken här om dagen fick jag ett kort av typ SL-access. Nu känner jag mig djupt kränkt då SL i reklamen stoltserar med att man minsann får välja färg på kortet, men det fick inte jag . Även det faktum att det är mycket krångligare att se när kortet går ut kvalar in som ett i-landsproblem.
                                www.johnnyronnberg.se
                                “I have a really good reason to be loaded to night… I have been drinking all day.”

Comment

Working...