EN dommare ja. Det är en himmla skillnad. Här handlar det ju om tycke och smak. Kan 500k fjortonåriga flickor rösta på Darin för att han är så söt så ska väl folk kunna rösta på Jens för det vore så kul (i flera bemärkelser) om han vann
Helt rätt Tengblad. Förstår inte varför endast de som röstar för att de anser att artisten de lägger sin röst på är duktig (läs mindre dålig), skulle vara berättigade att rösta. Jag ser ett visst underhållsvärde i att rösta på Jens. Se det som en fredlig aktiv protest mot skräpTV:n!
I och med att de är så få kvar nu, i Idol, så tror jag att man inte längre kommer att rösta på den man tycker är bäst, utan man ska lägga rösten på den man vill åker ut. Hur röster ni i så fall?
I och med att de är så få kvar nu, i Idol, så tror jag att man inte längre kommer att rösta på den man tycker är bäst, utan man ska lägga rösten på den man vill åker ut. Hur röster ni i så fall?
Jag tänkte mer att det kanske är lättare att rösta på Jens största konkurrent, som jag antar är Sibel. Ifall alla röstar på alla så sprider man ju ut rösterna...
[citat=legis]Ni skulle rösta på en person enbart för att ni tror att det skulle orsaka ett företag stor skada.[/citat] Ingen tror väl Sony BMG eller TV4 kommer att gå under av detta, eller att de duktigaste artisternas karriärer står och faller med den här tävlingen. För mig handlar det bara om att vara en liten irriterande nagel i ögat på ett ruttet skivbolag.
[citat=legis]Eller vad sägs om denna idén. De kanske till och med höjer priserna eftersom de var "tvungna" att lägga ner resurser på att spela in Jens skiva.......[/citat] Det tycker jag låter utmärkt - för min del får skivorna gärna kosta en miljon kronor styck. Ingen är väl ändå så dum att den köper en skiva av skojarna på Sony BMG?
Jag tycker att det är så onödigt att hålla på och tjafsa emot varandra. Det blir så dålig stämning.
Förra året vann Daniel Lindström, vem har man sett mest av nu efteråt? DARIN
Om Jens skulle vinna så tror inte jag att det skulle betyda att Agnes, Sibel och Sebastian skulle glömmas bort för det. Däremot är det väl kul att folk använder sin rösträtt här och röstar. Vilken anledning man röstar av är väl oväsentlig. (ovesäntlig?)
Dessutom får man ju betala för att rösta, så nöjet svider ju lite i plånboken.
Någon som har adressen till hemsidan för Operation: Rädda Jens?
Man såg ju ett screenshot på aftonbladet...
Kan ju vara lite roligt att sprida runt den.
Frågan är om det är bra för en artist att bli fast hos SonyBMG.
Blir det en större bojkott så säljer man mindre skivor för något som SonyBMG gör mot sina kunder, d.v.s artistens kunder.
Så det bästa för artisten borde då vara att man fick "kontrakt" i ett bolag där man är så "fri" som möjligt.
Last edited by Snowblade; 2005-11-15, 19:24.
Reason: stavning
Jag är kluven. Det är en rolig idé bara för att käppa hjulet för för BMG. Men det är synd om de andra deltagarna, om nu detta får någon effekt. Men å andra sidan har min favorit redan åkt ut. Hmm
I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and got into bed before the room was dark.
Comment