Operation rädda Jens

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • legis
    Medlem
    • 2004-07-21
    • 4440

Originally posted by Tengblad
    Varför ska vi bry oss om Sony BMG och dess artister om inte dom klarar av att bry sig om konsumenten?
    Jag har inte nämnt Sony, jag nämner de andra deltagarna.

I legis värld får ingen annan tycka nått så ni vet!
    Folk får tycka, men jag anser mig ha rättighet att inte behöva hålla med. Kanske fungerar annorlunda i din värld.
    http://gråimport.se

Comment

• Tengblad
      Medlem
      • 1999-12-11
      • 6590

Originally posted by legis
      Jag har inte nämnt Sony, jag nämner de andra deltagarna.

Folk får tycka, men jag anser mig ha rättighet att inte behöva hålla med. Kanske fungerar annorlunda i din värld.
      Icke läskunnig? Håller man inte med dig är man ju tydligen ett idiotiskt småbarn.
      /Mvh Tengblad - "A computer is only as smart as the person using it"
      Eyesx | MrFilm | WordPress Sverige

Comment

• legis
        Medlem
        • 2004-07-21
        • 4440

Originally posted by muskot
        Du tycks - föga förvånande - ha missat poängen.
        Poängen med att "sätta dit" Sony? Oj, ja. De kommer att gå under och de Breitholts eventuellt skulle gilla blir helt utan kontrakt och Sony får inga pengar alls. Det enda som kommer att hända är att ni kommer att ge pengar till TV4 istället, vilket är bra på sitt sätt för då får jag förhoppningsvis ett bättre tv-utbud.

Comment

• legis
          Medlem
          • 2004-07-21
          • 4440

Icke läskunnig? Håller man inte med dig är man ju tydligen ett idiotiskt småbarn.
          Ja med det svaret kategoriserar jag dig som ett småbarn. Det jag kritiserade var idéen, som jag tycker är småbarnsaktig och idiotisk. Men tydligen tog du åt dig, så det var väl mitt i prick då.

Comment

• Melea
            Medlem
            • 2003-07-01
            • 2667

Varför ska vi bry oss om Sony BMG och dess artister om inte dom klarar av att bry sig om konsumenten?
            Tycker fortfarande det är orättvist mot deltagarna som förtjänar att vinna.
            Struntar fullständigt i Sony BMG och deras syn på pengar och musik, jag som konsument väljer att inte köpa musik som produceras för att tjäna en hacka pengar, men eftersom företaget fortfarande finns, måste väl också konsumenterna finnas?

Comment

• Tengblad
              Medlem
              • 1999-12-11
              • 6590

Ja med det svaret kategoriserar jag dig som ett småbarn. Det jag kritiserade var idéen, som jag tycker är småbarnsaktig och idiotisk. Men tydligen tog du åt dig, så det var väl mitt i prick då.
              Besserwissers har vi så det räcker

Comment

• Tengblad
                Medlem
                • 1999-12-11
                • 6590

Poängen med att "sätta dit" Sony? Oj, ja. De kommer att gå under och de Breitholts eventuellt skulle gilla blir helt utan kontrakt och Sony får inga pengar alls.
                I legis egna lilla värld har den "lilla" konsumenten makten.

Struntar fullständigt i Sony BMG och deras syn på pengar och musik, jag som konsument väljer att inte köpa musik som produceras för att tjäna en hacka pengar, men eftersom företaget fortfarande finns, måste väl också konsumenterna finnas?
                Okunskap kallas det.

Comment

• Melea
                  Medlem
                  • 2003-07-01
                  • 2667

Sluta opp med personangrepp, det är ju bara tecken på att man har slut på argument.

Comment

• legis
                    Medlem
                    • 2004-07-21
                    • 4440

hehe jag tänker inte käfta med dig Tengblad om det är det du försöker få till. Du är alldeles för arg för mig. Rikta ilskan mot de penninghungriga storföretagen istället

Comment

• Tengblad
                      Medlem
                      • 1999-12-11
                      • 6590

Originally posted by Melea
                      Sluta opp med personangrepp, det är ju bara tecken på att man har slut på argument.
                      Japp när folk kan lära sig att inte nervärdera folk som har en annan åsikt.

hehe jag tänker inte käfta med dig Tengblad om det är det du försöker få till. Du är alldeles för arg för mig. Rikta ilskan mot de penninghungriga storföretagen istället
                      Tack

Comment

• legis
                        Medlem
                        • 2004-07-21
                        • 4440

Japp när folk kan lära sig att inte nervärdera folk som har en annan åsikt.
                        Hum, du ska nog ta det lite lugnt med att kasta de stenar du håller när du står i ett glashus. Var finns din mänskliga respekt för Agnes, Sebastian och Sibel? Eller menar du att denna "aktion" är för att nå ett större mål? Det behövs vissa offer för att kunna sätta dit det stora odjuret. Om du tycker att jag nedvärderar dig för att jag tycker "idén" är idiotisk, så kan du ju försöka sätta dig in i ovan nämnda personers situation och hur de tycker att du behandlar dem.

Comment

• Tengblad
                          Medlem
                          • 1999-12-11
                          • 6590

Hum, du ska nog ta det lite lugnt med att kasta de stenar du håller när du står i ett glashus. Var finns din mänskliga respekt för Agnes, Sebastian och Sibel? Eller menar du att denna "aktion" är för att nå ett större mål? Det behövs vissa offer för att kunna sätta dit det stora odjuret. Om du tycker att jag nedvärderar dig för att jag tycker "idén" är idiotisk, så kan du ju försöka sätta dig in i ovan nämnda personers situation och hur de tycker att du behandlar dem.
                          Jag tycker att dom borde hitta andra vägar att nå ut med sin musik. Att rösta enligt första inlägget är ett sätt att göra sig hörd. Vilket dom även ber om. Det måste man ju som deltagare förstå, det är en tävling.

Comment

• legis
                            Medlem
                            • 2004-07-21
                            • 4440

det är en tävling.
                            ...och vi vet väl alla hur detta skulle bedömts om det var en idrottstävling, där vi har domare som dömer, eller hur?

Comment

• Tengblad
                              Medlem
                              • 1999-12-11
                              • 6590

...och vi vet väl alla hur detta skulle bedömts om det var en idrottstävling, där vi har domare som dömer, eller hur?
                              EN dommare ja. Det är en himmla skillnad. Här handlar det ju om tycke och smak. Kan 500k fjortonåriga flickor rösta på Darin för att han är så söt så ska väl folk kunna rösta på Jens för det vore så kul (i flera bemärkelser) om han vann

Comment

• legis
                                Medlem
                                • 2004-07-21
                                • 4440

Det finns idrotter med fler domare än en. Ser du verkligen inte skillnad på sättet att rösta i denna smutskastningskampanj och småflickors eventuella röstande? Låt mig isåfall kortfattat förklara. De röstar på en person de gillar. Ni skulle rösta på en person enbart för att ni tror att det skulle orsaka ett företag stor skada. Det har inte det minsta med någon tävling att göra i detta skede vilket jag tror även du inser.

Er eventuella smutskastning kommer bara att kosta er pengar, så det är helt ok för mig att ni ringer och röstar. Det enda jag uttalat mig om är idén. Det är ungefär som om någon skulle gå ut med schampoflaskan i ösregn och schamponera håret och tycka att det är en helgrym idé eftersom han/hon sparar pengar på att inte förbruka varmvatten. Helt oförståeligt eftersom Sony givetvis kommer att skriva kontrakt med de artister de tror på iaf och håva in precis lika mycket pengar från de stackars "konsumenterna".

Eller vad sägs om denna idén. De kanske till och med höjer priserna eftersom de var "tvungna" att lägga ner resurser på att spela in Jens skiva.......

Comment

Working...