det här låter ju lovande ... så man kanske skall hoppa ifrån WinXP direkt till Win 7?
absolut! det gjorde jag, finns väl ingen anledning att köra Vista nu!? :) rullar på bättre än XP tycker jag
340 svar · 51 326 visningar · startad av Lasp · sida 5 av 18
det här låter ju lovande ... så man kanske skall hoppa ifrån WinXP direkt till Win 7?
absolut! det gjorde jag, finns väl ingen anledning att köra Vista nu!? :) rullar på bättre än XP tycker jag
Men om Win 7 inte kommit ut än och ni som kör RC1 och så ... hur länge fungerar denna version och hur går det med service packar och så ni måste lägga på om ett år ? Ni är kanske så vassa att ni ominstallerar era maskiner typ var 3:e månad?
Win 7 har ett fungerande uppdateringskör redan nu.
Denna version RC dvs. 7100 gäller till jun 2010, man får hintar om detta från mars 2010.
Men om Win 7 inte kommit ut än och ni som kör RC1 och så ... hur länge fungerar denna version och hur går det med service packar och så ni måste lägga på om ett år ? Ni är kanske så vassa att ni ominstallerar era maskiner typ var 3:e månad?
Det som gäller är (saxat från en win7 RC1-sida)
MS skrev:
The Windows 7 Release Candidate (RC)—now available for download—offers several refinements over the Beta release. Please be aware that the Windows 7 Beta expires on August 1 and that, beginning July 1, your machine will reboot every two hours (nice reminder, huh?).
hum.... dagens I-lands problem... "play to" funktionen funkar inte på musik/film som ligger på nätverks diskar... x(
Spelar mindre roll för mig för jag kör med spotify :) :) :) .... för spotify fungerar väl på win 7 hoppas jag? :q
Spotify funkar bra, men jag har för mig att den installerade in sig i kompabilitetsläge, men det gör ju inget...
Någon som testat Homegroup ännu?
ang. media server, och "play to"
http://gcoupe.spaces.live.com/blog/cns!6AA39937A982345B!8242.entry
någon som vet hur man får en linux att bete sig som en WMP server? ;D
Nu har jag "Hemgrupp"! Kör den svenska varianten av Win7 Ser bra ut. Men jag skall läsa igenom alla texter om Win7 innan jag mixtrar med mera. Det är nog bra att ge maskinerna bra och entydiga namn.
Sjukt drygt. Installerade Win7 härom dagen, såg ut att fungera bra men tog inte lång tid innan hela systemet frös sig helt och hållet. Provade installera nya/gamla drivrutiner som jag trodde det berodde på, men ingen lycka!
Installerade Vista igen, kör Win7 i VMWare och ren installation fungerar utan problem. Gör mig lite förvirrad :(
Sjukt drygt. Installerade Win7 härom dagen, såg ut att fungera bra men tog inte lång tid innan hela systemet frös sig helt och hållet. Provade installera nya/gamla drivrutiner som jag trodde det berodde på, men ingen lycka!
Installerade Vista igen, kör Win7 i VMWare och ren installation fungerar utan problem. Gör mig lite förvirrad :(
Låter helt klart som ett drivrutinsproblem. Stod det ingenting i loggboken?
Det är väl så det är... vissa hårdvarutillverkare har redan fixat alla drivare till Win 7 och vissa andra har det inte ... har man oturen sitter man med fel hårdvara och då kan man just nu inte köra Win 7 så bra .... det vore därför kanonbra om ni som kör Win7 också berättade vad det är för hårdvara ni kör på? Är det Thinkad, HP eller DELL? Eller något annat?
Låter helt klart som ett drivrutinsproblem. Stod det ingenting i loggboken?
Nej, eftersom datorn frös och jag endast kunde starta om den tror jag inte den hann skriva något till loggboken. Det skapades dock dumpfiler (.dmp filer), men det var helt omöjligt att utläsa något från dem.
Har inget ovanligt system heller tycker jag.
Asus P5B SE
Intel Q6600 2,4GHz
Nvidia 8600 GT
Har ju annan hårdvara också, men tycker det oftast brukar vara dessa som strular när datorn hänger sig.
Är det någon som kör Thinkpad R61 (Lenovo) och Win 7?
Är det någon som kör Thinkpad R61 (Lenovo) och Win 7?
inte R men jag kör på en T61'a. Där fungerar det klockrent!
Ett litet tips. De som köper Windows Vista retail eller nya datorer med Vista OEM installerat från imorgon 26 Juni till 31 Januari 2010 kommer att kunna uppgradera gratis till Windows 7. För OEM så kolla först med leverantören eftersom man måste få med ett uppgraderingsbevis för att kunna genomföra det. Enda kostnaden blir för frakten/porto.
en vista retail licens kostar fortfarande hyfsat mycket :(
Spelar mindre roll för mig för jag kör med spotify :) :) :) .... för spotify fungerar väl på win 7 hoppas jag? :q
Det fungerar bra på min dator när det väl startar. Kan ta upp till en minut att starta och försöker jag starta programmet igen får jag meddelande om att programmet redan körs trots att inget fönster finns. På min mac som är mkt långsammare startar spotify på några sek och inga andra program under win 7 startar så långsamt. Hur lång tid tar det för er att starta spotify, vad kan vara orsaken till mig problem?
xtreme, har du AVG igång? Lägg isåfall till Spotify som undantagsprogram (exception).