...nu har jag installerat den på min gamla Dell Latitude D610 laptop, en hyffsat gammal laptop där t om XP gick något trögt, men sjuan rullar på riktigt bra (ja, man får ju stänga ner vissa grafiska effekter för det iofs). Alla prylar, trådlöst nätverk och så, bara fungerade. Ljudet funkade inte utan jag fick ta en Vistadriver för det, men det var ett litet problem, mycket mycket bökigare att installera XP kan jag säga :) fort gick det också. Måste ta och köpa Win 7 ultimate när det kommer sedan tror jag
Win7 tråden
340 svar · 51 326 visningar · startad av Lasp · sida 3 av 18
Jag har precis köpt en ny burk och skulle vilja köra ett 64-bit-OS, eftersom jag har 6GB Ram i nya burken, finns det några problem med att ta ner win7 RC1 och köra det redan från början? Eller ska jag börja med att installera mitt gamla XP för att se att allt funkar etc?
Finns det några begränsningar i win7 rc1, typ att inte alla program går att installera eller nåt sånt?
Håller just på med att installera Win 7 RC1 över VMWare. Skall bli intressant att testa. vad är det som gör sjuan så mycket bättre än XP/Vista? Har i princip ingen koll då jag nu ett längre tag har kört enbart med Mac OS X på mina datorer.
Jag har precis köpt en ny burk och skulle vilja köra ett 64-bit-OS, eftersom jag har 6GB Ram i nya burken, finns det några problem med att ta ner win7 RC1 och köra det redan från början? Eller ska jag börja med att installera mitt gamla XP för att se att allt funkar etc?
Finns det några begränsningar i win7 rc1, typ att inte alla program går att installera eller nåt sånt?
visst finns det program som inte fungerar men så är det med det flesta ny versioner av Windows.
Jag tycker du ska testa, funkar det inte bra så är det ju "bara" lägga tillbaka XP.
Jag tycker du ska testa, funkar det inte bra så är det ju "bara" lägga tillbaka XP.
Håller med. Jag fick "lägga" tillbaka XP, var lite meck att få båda att boota upp sedan när jag installerade XP efter sjuan, men nu funkar det, välja XP eller 7 vid uppstart. Nu verkar dock en anledning till att köra XP vara ur världen, min skrivare fungerar i RC1!!! :) (men inte i betan, konstigt!!)
Tack för svaren! Danny: var det nåt mer som inte fungerade för dig i betan?
Installerade RC:n på en partition på min dator och blev glatt överraskad, mitt Vista drar över 2GB i ram efter uppstart, W7 RC tog knappt 1GB :)
Ett tips kan ju vara att installera Virtual PC och dra igång en W7'a virtuelt för att kolla att applikationer.
Är det några speciella program du är orolig över?
Mitt gamla SCSI-kort, Adaptec 2902 (tror jag det var), men det räknar jag inte med ska fungera, det är enda anledningen kvar för mig att ha XP, men jag ska försöka ordna en virtuell maskin eller "XP Virtual Mode"
Snajgel: Ja det kan ju vara en idé. Men nej, inga särskilda program, det är bara så sjukt tidskrävande att installera allt man vill ha och sen när man ska börja jobba med det så märker man att något inte lirar. Men det enda jag behöver är hela Adobe-paketet samt någon ok kodeditor. Premiere och Encore är väl kanske de program jag är mest orolig för att de inte ska fungera, det är alltid nåt j-a strul med dem.
Danny: Ok, tackar!
Premiere och Encore är väl kanske de program jag är mest orolig för att de inte ska fungera, det är alltid nåt j-a strul med dem.
Har provat de programmen lite lätt i W7 och de verkar fungera bra, däremot verkar Photoshop 64-bitsversionen lite strulig, 32 bitsversionen fungerar finfint dock.
Formaterade min laptop och drog igång RC-installationen. 17 minuter senare var allt färdigt, inloggad och ser desktopen. Helt otroligt vilken snabb installation.
Formaterade min laptop och drog igång RC-installationen. 17 minuter senare var allt färdigt, inloggad och ser desktopen. Helt otroligt vilken snabb installation.
[like] (y)
Är imponerad! :)
Får blir att dra på Windows 7 på standard maskinen idag, bara kört på laptopen ännu.
Installerade det på en Lenovo x60s med 1 gb ram, den har förövrigt ett klistermärke där det står: Vista Capable. Har testat vista på den och det va inte roligt men W7 går förvånansvärt bra, till och med med Aero igång.
Någon som har "problem" med IMAP och Windows Live Mail?
Windows 7 RC, installerat och gillar det redan mycket bättre än Vista. Kan inte riktigt säga varför mest känslan på något sätt!
Någon som har "problem" med IMAP och Windows Live Mail?
Kör IMAP i Live Mail mot två leverantörer utan problem.
Kör IMAP i Live Mail mot två leverantörer utan problem.
Hum.. OK, får kolla med min imorgon, får massor av time outer... :/