Om ni inte redan känner till detta knep så varsågoda:
- Döpa om flera filer en efter den andra
F2
Döp om
TAB
Du hamnar på nästa fil
osv..
Jag tycker om den finessen :)
340 svar · 51 326 visningar · startad av Lasp · sida 11 av 18
F2
Döp om
TAB
Du hamnar på nästa fil
osv..
Jag tycker om den finessen :)
F2
Döp om
TAB
Du hamnar på nästa fil
osv..Jag tycker om den finessen :)
Fin grej, men finns även i Vista! :)
Typiskt; det är inte första finess jag berätta om som visar sig ha existerat innan. Jag har inte kört Vista så för mig är det mycket nytt. Till min stora glädje!
jag visste inte för jag hade inte heller Vista. Bra knep! tack
Tänkte skaffa en ny disk om jag nu ska uppgradera (eftersom mina nuvarande är rätt fulla), men 1tb som systemdisk känns ju överdrivet. Hur mycket tar sjuan i utrymme?
Min Vistainstallation har vuxit tillsammans med installerade program så 50-gigspartitionen är nästan full... :l
24Gig vill jag minnas.
Själva Windows biblioteket blir runt 10Gb sen tillkommer Program och användare så 20 är att räkna med, dubblar man då det så är det kanske uppe i 50Gb.
Alltid klokt att ha en systemdisk och en för användaredata och allrahelst för det statiska som man aldrig förändrar själv som Musik och Filmer och liknande.
Jo, totalt har jag 1 tb uppdelat på tre diskar och 50 gb ska ju räcka för enbart operativ och installerade program tänker man. Jo tjena... :e
Jo, totalt har jag 1 tb uppdelat på tre diskar och 50 gb ska ju räcka för enbart operativ och installerade program tänker man. Jo tjena... :e
Wohaa, mycket, jag har dock sen några månader börjat ersätta tunga program med lättare alternativ typ Sumatra istället för Acrobat, diverse online tjänster som sumopaint.com och liknande.
Men vad är bra rekommenderade, snabba externa diskar i Windows 7? Är väl dags för ny nu innan jul. Vilka passar bäst?
Wohaa, mycket, jag har dock sen några månader börjat ersätta tunga program med lättare alternativ ...
Kan du utveckla det här?
Gör du det vid installationsnivå eller efteråt, att du rensar bort sådant du inte vill ha och använder egna favoriter?
... online tjänster som sumopaint.com ...
Det här är sjukt! Det görs ju helt otroliga saker!
Jag har allvarliga problem med att installera skarpa versionen av Windows 7 på en burk. Den fastnar vid 0% på extracting files. Någon som vet vad jag borde göra?
Men vad är bra rekommenderade, snabba externa diskar i Windows 7? Är väl dags för ny nu innan jul. Vilka passar bäst?
Extern disk, hm. Har du möjlighet så tycker jag att du ska satsa på någon med eSATA-gränssnitt, så att du får samma hastighet som de interna diskarna.
Hittade en bra lista på tjänster man kan deaktivera:
http://www.blackviper.com/Windows_7/servicecfg.htm
haider skrev:
Kan du utveckla det här?
Gör du det vid installationsnivå eller efteråt, att du rensar bort sådant du inte vill ha och använder egna favoriter?
Nja, jag har ett såkallat "uppbyggt" OS, inte från Microsoft, som en kille gjort, fråga mig inte hur han gjort det, killen är exceptionellt duktig på att bygga OS, på det finns XP/Vista/Seven/Mac/Ubuntu. ;)
haider skrev:
Det här är sjukt! Det görs ju helt otroliga saker!
Finns många bra onlinetjänster om man vill slippa böket med att installera nya program. Fler än man anar.
erciz skrev:
Extern disk, hm. Har du möjlighet så tycker jag att du ska satsa på någon med eSATA-gränssnitt, så att du får samma hastighet som de interna diskarna.
Bra! Tack, ska kolla in det. :D
Ingen som har en idé om varför installationen stannar vid 0% på extracting files?
Installationen kommer direkt från MSDN.
Försöker du uppgradera fån XP och/eller Vista?
Eller göra nyinstallation?
Vilken sorts dator gäller det, HP, Asus, Dell etc.. ?
Ingen som har en idé om varför installationen stannar vid 0% på extracting files?
Installationen kommer direkt från MSDN.
Stannar hela installationen upp där för dig alltså? Hur länge har du låtit den stå innan du har gett upp?
För mig stannar Windows 7-installationen upp under tre steg av processen och gör till synes ingenting. Det varierar lite hur länge den stannar, men den länsta fördröjningen var lätt på över 10 minuter. Det tog mig tre installationsförsök innan jag förstod att installationsprogrammet inte alls hade hängt sig som jag trodde från början.
Några olika sätt att installera se7en på.
How to Install Windows 7 FAST without a DVD or USB Device
http://www.sevenforums.com/tutorials/7943-install-windows-7-fast-without-dvd-usb-device.html
How to Do a Clean Installation with Windows 7
http://www.sevenforums.com/tutorials/1649-clean-install-windows-7-a.html
How to Create a Windows 7 Installation USB Key
http://www.sevenforums.com/tutorials/2432-usb-windows-7-installation-key-drive-create.html?filter
Jag önskar det fanns ett sätt att lägga in både XP och Win7 i USBn; alltså att boota upp från stickan, välja vad man vill installera.
Det är högst sannolikt att jag kommer hålla mig borta från XP men vem vet vem man kommer att behöva hjälpa med en ominstallation...
Det finns!
Kolla in Microsofts sidor. Man har släppt programmet som open source.
Windows 7 USB/DVD Download Tool Creates and Makes Bootable DVD Disc or USB Flash/Hard Drive from ISO Image WUDT