Vill tipsa om Androidguiden, som också finns som en egen app på market. Via den hittar man en del guldkorn.
Android
190 svar · 21 753 visningar · startad av jofawe · sida 6 av 10
Beroendeframkallande spel finns det inte så många på free market, men SpeedXGalagus är ett av dom, testa!
När vi åkte hem från bian visade jag upp för hustrun hur stjärnhimlen ser ut runt halvmånen i kväll. Google Skye. Så lät jag den blå blippen symbolisera bussens väg genom Helsingborg.
Hon blev lite impad ;-)
Har precis skaffat en HTC legend. Tips på era favoritappar/spel hade varit kul!!
I senaste numret av M3 #4 finns det 5 speltips till OSen Android, Symbian, Windows samt Iphone.
De flesta till de andra OS kostar pengar, om än ganska små, men de fem till Android är fria.
Det är:
Robo-Defense, Doom, Gem Miner, Bonsai Blast samt Abduction med en Ko i klättertagen ;-)
Handcent SMS - Ritkigt bra sms applikation (sim liknar iphones, hehe). Stäng av notifiering i originalprogrammet så slipper du dubbla notifieringar och signaler.
Idg.se, Supernytt samt Androidguiden - Nyhetsapplikationer
Barcode scanner tillsammans med en drös andra applikationer såsom Prisjakt - Du kan scanna streckkoder på vilken produkt so helst eller qr koder såsom Lasp avatar.
Bubble - Digitalt vattenpass
Drop - Kul, svenskutvecklat, mycket enkelt och beroendeframkallande spel
Robo-Defence!!!! - Älskar det spelet! :)
Filmtipset - Bra applikation för att betygsätta och hitta nya filmer. Bygger på filmtipset.se
Google sky map - Augmented reality med beskrivning av stjärnhimlen
Market Suggest - Applikation för att hitta andra bra applikationer.
Open sudoku - Bästa sudoku-applikationen jag hittat. Men så har jag inte letat på länge. Funkar bra när man sitter på dass (y)
SMS Backup - Riktigt grym lösning för backup av SMS. Alla dina SMS skickas upp i GMail och taggas som SMS. Sökbart och helt genialiskt bra :)
Shazam - En gammal klassiker för att ta reda på vad låten heter.
TaskKiller - En app för att hantera telefonens processer. Jag har gett upp det där och tycker telefonen sköter sig bra själv, men många gillar den appen.
TeleKatalog - Slår upp vem som ringer i realtid. Alla samtal sparas i en logg. Riktigt smidigt.
tv.nu eller tv-guide - För att lista vad som går på tv.
Det finns många bra applikationer. Jag brukar leta på androlib.com eller i forumet på swedroid.se
Jag tror jag kommer fastna helt i Google Sky Map när jag får min Desire. När den nu kommer.. :)
Jag tipsade ett antal personer om Desire häromdagen, tror att det är en riktigt bra inträdesmaskin.
När får jag svenska i min Nexus One?
Idag gick ett militärfartyg genom Sundet när jag hade dopat mig, ser att https://www.Marinetraffic.com/m finns numera.
Jag tror jag kommer fastna helt i Google Sky Map när jag får min Desire. När den nu kommer.. :)
Tyvärr är den långt ifrån så bra som motsvarigheterna hos iPhone. Jag hoppas innerligt att StarMap Pro släpper en Android-version. Betalar gladeligen ett par hundra om så behövs.
TaskKiller - En app för att hantera telefonens processer. Jag har gett upp det där och tycker telefonen sköter sig bra själv, men många gillar den appen.
Taskkiller-applikationer är väl inget som egentligen rekommenderas av någon annan än dom som gjort själva applikationerna. Det kan göra telefonen mycket ostabil. Bättre är att starta om telefonen ibland om det verkar segt. Källa (finns flera)
Tyvärr är den långt ifrån så bra som motsvarigheterna hos iPhone. Jag hoppas innerligt att StarMap Pro släpper en Android-version. Betalar gladeligen ett par hundra om så behövs.
Man kanske får ge det lite tid bara? iPhonen har ju några års försprång.
Man kanske får ge det lite tid bara? iPhonen har ju några års försprång.
Givetvis. Finns det en efterfrågan så är det klart det dyker upp. Men jag vill ha nu nu nu!
Jag också, men jag måste få telefonskrället först! Varför ska alla andra envisas med att göra slut på min telefon på alla lager?
Jag också, men jag måste få telefonskrället först! Varför ska alla andra envisas med att göra slut på min telefon på alla lager?
Kolla in teknikmagasinet. De twittrade att de hade många Desiré i lager igår (både nätbutik och fysisk butik).
Jo, fast nu har jag ju redan beställt min så.. :)
Jag läste igår om waze på swedroid som är en gratis "social gps navigator". Verkar rätt nytt än så länge men jag gillar iden :)
Känner ni till nån RSS-app som uppdateras automatiskt, spelar upp ett notification sound och sätter en nuffra på ikonen på samma sätt som mail- och SMS-apparna gör? Jag lyckas inte få RSS-appen som hänger med Desire att göra det.
Känner ni till nån RSS-app som uppdateras automatiskt, spelar upp ett notification sound och sätter en nuffra på ikonen på samma sätt som mail- och SMS-apparna gör? Jag lyckas inte få RSS-appen som hänger med Desire att göra det.
Har du lagt en Widget på skrivbordet? Det funkar inte om det är en genväg du lagt där näml. Måste vara en Widget..
Har du lagt en Widget på skrivbordet? Det funkar inte om det är en genväg du lagt där näml. Måste vara en Widget..
Ah, jag hade ingen aning om att det är så det funkar. Det var ett program jag hade där så det kanske funkar bättre nu när jag har lagt till en widget istället. Tycker dock att den tar upp för mycket plats så det blir nog till att leta efter en annan, alt. skriva en själv. :)
Jag har reagerat på att det är väldigt ofta som det skall uppdateras appar.
Det som verkar hända att det drar Mb samt att apparna har en liten reklamplats, oftast om att Gud är god!
Måste det vara så?